Komend jaar word de langwerkende adhd medicatie voor mijn dochter pas vergoed vanaf 250 euro. Ik ben nu dus op zoek naar een zorgverzekering die de medicatie nog wel vergoed. Ik ben druk aan het zoeken maar kan het zo snel niet vinden. Dus ik dacht ik vraag het hier ! Weet iemand soms bij welke aanvullende zorgverzekering de medicatie vergoed word ?
Volgens mij bijna nergens. Wij zitten bij vgz en betalen altijd al zelf. Zelfs dubbel vanwege 2 doseringen Concerta. Aangezien wij ongeveer 52 euro per maand betalen gaan wij er dus op vooruit (max. 250 ipv ruim 600 per jaar).
Wij zitten met equasym om 20 euro per maand en komen dus net niet aan de 250 euro. Dit jaar werd bij zorg en zekerheid alles tot 250 euro vergoed. Ik heb er wel een aantal gevonden waarbij een vergoeding is. Bijv de Hema maar daar word het eerste jaar geen orthodontie vergoed....
Welke slikt ze? Wij zaten met medikinet op 75 per maand ondertussen.. zonder aanvullende verzekering. De psychiater adviseerde langwerkende metylfenidaat te proberen ivm kosten. De pillen zijn 54mg,die van mylan kunnem door de midden en wij geven elke ochtend een halve. Slaat goddank goed aan en kost 8 euro per maand nu
Ze gebruikt 20 Mg Equasym. Het het kost 20 euro per maand. Dan valt het nog wel mee vergeleken met sommige medicatie. Wat een geld he. Ik blijf het oneerlijk vinden. Zonder die medicatie zal ze veel meer hulp/zorg nodig hebben. En dat zou veel meer kosten. Het blijft raar dat het niet vergoed word.
Ja vind ik dus ook. Met de goedkopere versie van de Concerta, van Mylan, leek het alsof onze dochter niets kreeg . Dus de echte Concerta. Maar toen ze op een hogere dosering moest, ze gebruikt 36 mg, was de volgende stap die bestaat 54 mg, wat veel te veel was. Vandaar 45 mg dmv 18mg en 27 mg samen te nemen. En daardoor betaal je tweemaal het eigen bedrag, ongeveer 52 euro voor ons, omdat het als losse medicijnen gezien. Dus omdat zij geen kleinere stap hebben dan van 36mg naar 54 mg moet ik dubbel betalen. Als 45 mg in 1 pil zou bestaan, dan zou ik 'maar' 26-28 euro betalen. Dat voelt ook erg oneerlijk.
Hier weegt het niet op tegen de extra kosten per maand dus heb deze niet meegenomen in de vergelijking. Ik kom incl zijn melatonine die nooit vergoed word ; 23,- p.m. en concerta 28,73 per maand en mijn medische kosten met gemak boven de zorgkosten drempel van de belasting en krijg zo nog iets terug ( aftrek).
Moeten jullie direct bij de apotheek betalen, of krijg je achteraf iets in rekening gebracht van de zorgverzekeraar. Onze dochter is recent begonnen met ADHD-medicatie, maar wij hebben nog niks betaald bij de apotheek.
Welke aanvullende verzekering heb je ? Ik zie dat ze heel veel vergoeden maar ik kan de adhd medicatie niet vinden.