Wat kopen jullie op de (dorps)markt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Edith1987, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niks, nou zijn er hier ook maar drie kraampjes omdat dit deel van de stad nog redelijk nieuw is, dus ook niet echt de moeite. :confused: De ene kraam heeft van die gedroogde worsten e.d., de andere dingen als wijn, honing en melk en dan is er nog een groente- en fruitkraam.

In Nederland haalde ik wel eens van die stroopwafelkruimels in een zak, nog een beetje warm en bonuspunten als er een paar aan elkaar geplakt zaten en je zo'n groot brok in je mond kon stoppen. Mmm... :D

2. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier maar 3 kramen, maar kom er nooit

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Kom wel eens bij de vis kraam en dat was het.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, oke, als je het zo bekijkt....Maar hier staat ook een kraam met pyama's en lingerie, snoep, fornituren, een met tablethoesjes ed en ouderwetse kleding tussen. Alsof ik dat allemaal wekelijks nodig heb.... enige waar ik dus wel eens voor ga (of mijn schoonvader stuur omdat ik moet werken op marktdag) is fornituren.... moet die arme man voor mij voor een rits, garen of drukknoopjes daarheen :roflmao:

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee precies, dat is ook geen markt hoor, sorry. Maar nogmaals; ik kom uit Rotterdam, dus alles wat veel kleiner is, vind ik al geen markt en dus voor mij de moeite niet. Vorige week nog op de markt in Maastricht geweest, dat vind ik dan weer wél leuk. Niet eens dat ik dan zoveel koop, maar ik vind het gewoon leuk om te neuzen wat er allemaal ligt.

VBJ82 vindt dit leuk.
  6. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hier ga ik bijna elke zaterdag naar de grote markt in de stad. Ik haal hier een kilo kipfilet voor € 5,-
    Ik haal veel groenten en fruit en ben zeker weten echt goedkoper uit!

Brood haal ik wel in de supermarkt.

7. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik ga niet zo heel vaak, zo druk hier en voor mijn zoontje is er geen bal aan. Ik ga dan alleen voor kipfilet (dat is ook ellebogenwerk, zo druk bij die kraam) en wat fruit.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier bestaat de markt uit een kledingkraam, viskraam en soms een bloemenkraam. Kom er dus nooit :rolleyes:

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.179
    4.490
    113
    Ik snap je helemaal, rotterdam heeft zo’n grote en heerlijke markt, en daar kun je echt wel goedkoop winkelen. Groente, fruit, delicatessen, bloemen, “antiek”, vis, vlees, kleding echt van alles. Nu kom ik er niet vaak, geen tijd voor jammer genoeg.
    Ik kom ook weleens op de markt in utrecht en dat is voor mijn gevoel al een mini markt. De 3 kramen die hier in het dorp staan (kaas bloemen en brood) ga ik niet eens heen.

mamabri vindt dit leuk.
  10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Durham

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ook een kleine markt, denk 8-10 kramen. Ik haal alleen vis.

Het brood vind ik nog slechter dan de supermarkt en de groente/fruit is ontzettend aan de prijs!

Ik ga liever naar de kaaswinkel/groenteboer

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij halen alleen een verse stroopwafel en chinese loempia's, voor de rest niets. Het is hier helemaal niet zoveel goedkoper dan in de winkel en daarnaast vind ik het fruit en het groente er niet altijd even vers uitzien.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik haal regelmatig fruit en groenten op de markt. Dat is hier lekker vers en ook n stuk goedkoper als de supermarkt.

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Als ik op de markt koop is het fruit. Dat is hier super! En goedkoper! En mag altijd ff proeven... en naadloze sokken voor onze oudste dochter. Meer eigenlijk niet.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik haal voornamelijk brood en fruit op de markt. Dat scheelt echt ontzettend hier. En erg lekker

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als ik niet hoef te werken, en dan ook nog droog is. Dan loop ik wel ff naar toe, is om de hoek.
    Middelburg heeft een aardige markt en wordt veel bezocht. Zelf kopen we groenten/fruit (zelf uitzoeken en pakken) kaas, heel soms een leuke stof (maak ik een schilderij van) en wat voor de honden.

Rotterdamse markt, daar ben ik al 15 jaar niet meer geweest. Weet nog goed, ik haalde in de gulden tijd, zo beetje aan het einde vd dag 5 bossen bloemen voor 5 gulden. Zelfs een keer 120 rozen voor 5. Dat was sjouwen..
    En er was een vrachtwagen met planten, die man deed het altijd zo leuk. Soort veiling met veel grapjes. Vraag me af of hij er nog is

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik koop hier niets op de markt. Alles is hier heel duur en er staan maar 6 kramen of zo. Vorige week stond er een nieuwe stroopwafelkraam.... 3 zakjes snippertjes voor 2 euro!

18. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Precies dit en dan ben ik maar een km of 15 vanaf de Blaak gaan wonen. ;)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

:roflmao: En nog kom je er niet meer?

20. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Nee! Ik ben nu een saaie dorpstrut geworden die de Rotterdamse marktdrukte afgrijselijk vind. Maar ondertussen wel klagen dat hier niks open is op zondag, want dat ben ik nog zo gewend na 15 jaar Rotterdam. :roflmao:

En jij? Bezoek je de stad nog wel?

Deel Deze Pagina