Gravitrax is heel leuk, maar nog niet voor een kind van 6. De stevigheid valt tegen. Ik zou eerder voor hubelino gaan bij een 6 jarige, maar dan heb je wel een flinke set duploblokken nodig. Ze hebben wel superleuke effecten en het is sterk.
Wij hebben de Q-ba-maze knikkerbaan. Stevig, leuke dingen om er bij te kopen (trampoline, slangen, trappetjes) en mijn 6 jarige lukt het al aardig om te bouwen.
@tuc Jij had altijd zo’n goed rijtje aan wat je kocht. Wat was het ook alweer? Ik kan het niet meer vinden. Volgens mij iets leuks, te lezen.... En verder volg ik even. Ik heb een 6 jarige die ongeveer alleen gelukkig wordt van Pokemon kaarten en Lego. Al is hij ook wel van puzzelen en knutselen maar kan verder heel slecht alleen spelen. 3 jarige heb ik echt geen idee wat te kopen... ik heb inspiratie nodig haha
Something they want, something they need, something to wear and something to read. En ik voeg er altijd iets creatiefs aan toe.
gravitrax is super leuk! Onze jongste van net 6 heeft de startset en twee kleinere uitbreidingen voor zijn verjaardag gehad vorige maand. Hij kan hier zelf echt goed mee uit de voeten! En wij moeten steeds komen kijken wat hij heeft gemaakt. Er zit bij de startset ook een instructieboekje met eerst simpele banen en die worden steeds wat moeilijker. Maar hij heeft zelf ook al dingen bedacht en samengesteld, soms met wat hulp van grote broer of mij/ papa. Voor Sinterklaas al wat uitbreidingen aangeschaft, wij zijn echt enthousiast!
Is dat een stap voor stap instructie zoals je ook bij lego hebt? Want dat is dus helemaal iets voor jongste zoon. Legosets voor 8-jarigen zet hij ook zelf in elkaar.
Ik heb tot nu toe Voor de jongste (2) Grote doos Duplo Kleurboek Houten kralen om te rijgen Voor de oudste (11) Nieuwe badjas Pyjama van Ariane Grande ( of hoe ze ook heet ) Ik wil voor de oudste nog iets van Harry Potter en ik denk een switch spel en bordspel Voor de jongste nog wat Duplo, een skippybal en misschien een loop fiets
de eerste paar banen wel, daarna is het een soort overzicht foto, maar lukt hier ook prima hoor, en anders even een beetje opweg helpen en ‘leren’ hoe ze de tekening moeten lezen. Maar als hij gewoon goed/leuk kan Lego-en voorzie ik echt geen problemen!
Hier zijn we er bijna uit: Zoon Catan junior Thinkfun rollercoaster challenge Adventskalender lego city Lego switch spel Cd speler/dj set Waanzinnige boomhut deel 2 Donald duck leesboek Misschien nog iets van speelgoed Aan oma en opa gevraagd, ze doen meestal iets van 20/25 euro dus hij zal niet alles krijgen Coureur verkleedpak Ses spelen met scheerschuim Lego Donald duck pocket Andere oma en opa doen aan kerst maar lijstje is nog niet af. Dochter Peppa voorleesboek Bunny hop kinderspel Konijnenfamilie sylvanian Sylvaninan kasteel nursery Ringen voor aan plafond Magische paardenkoets playmobil Playmobil adventskalender koninklijke picknick Nog een boek Maar weet nog niet welke Aan oma en opa gevraagd, die doen iets van 20/25 dus ze zal niet alles krijgen Peppa puzzels Peppa paraplu Peppa kleurenkoffer Ses kleuren in bad Andere oma en opa doen met kerst
Jongste 1.5: Vormenhuis Puzzel Boekje Poppenbedje voor dr bavyborn Middelste 5: Ses strijkkralen Knutselspullen Playmobile Rolschaatsen Oudste 7: Voetbal teneu Boek Lego ninjago Ps4 spel Pyjama
Ik heb al wat schoencadeaus gekocht maar verder nog niks. Wat misschien nog een leuke tip is, is een scheurkalender. Vorig jaar heb ij mijn zoon die van donald duck gegeven en hij wist toen ook meteen de datum en de dag steeds. Ik denk dat ik lego mario ga kopen, switch spelletje, kleurpotloden/stiften (nieuwe lading). Over gravitex twijfel ik nog. Bij mijn zus spelen ze er graag mee. Mijn kids (5 en 7) willen ook een onesie. Ik heb zo een ding nog nooit gekocht maar die ga ik ff zoeken. Ik zag op de.site van claasens een mooie met dino's maar die was wel vrij prijzig. Dus als iemand nog een leuke weet voor een jongen hoor ik het graag . Wij doen per kind voor 100euro bij mijn ouders en 50 euro bij mijn schoonouders. Ik koop zelf alleen wat schoencadeautjes want ze hebben dan al genoeg gehad vind ik (ik koop wel alles en krijg van mijn (schoon)ouders het geld retour ).
@Koraal82 supertip van die scheurkalender! Zoontje is ook nog jarig in december dus het is elk jaar even puzzelen. Een scheurkalender had ik zelf nog niet aan gedacht maar er bestaan zoveel verschillende dat er vast een bij zit waarvan ik denk dat zoontje hem leuk vindt. (van de Quest Junior ofzo).
Ik vind zelf die van national geographic junior ook erg leuk. Die ga ik voor mijn jongste (net 5) kopen.
Hier hebben we ook al wat (hele uitdaging dit jaar). Een twinmarkers set van de action, Lego Harry Potter uil, nieuwe badjas van Arena, tie dye pakket, spulletjes voor Resin art (via ali), happy socks. Hier komt nog een Apple Pencil bij en ik denk de adventkalender van de Body Shop (ze wil graag de ultimate)