School werkjes bewaren of niet

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 20 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ik heb heel veel werkbladen en knutsels van groep 1 en 2 bewaard. Nu zit ze in groep 3 en heb al zoveel werkbladen thuis dat ik mij eigenlijk afvraag wordt dat niet teveel om te bewaren? Hoe doen jullie dat? Werkschriftjes wellicht bewaren en de losse werkbladen weg doen of toch alles bewaren? Help!

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wij bewaren de werkboekjes en complete schriften, niet alle losse werkbladen. Dat werd op een gegeven moment echt te gek.
    Qua tekeningen enzo gooien we tegenwoordig ook veel weg hoor, er is op een gegeven moment veel van hetzelfde. Alleen de echt mooie tekeningen/kunstwerken komen in een bak.

Ooit wil ik nog eens alles op foto zetten en dan een fotoboek van maken. Maarja....ooit...

MSL12 vindt dit leuk.
  3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier is een grote stapel waarop alles terecht komt.

Wordt de stapel te hoog, dan maak ik een foto van de creatieve en academische prestaties en gaat het bij het oud papier.

MSL12 vindt dit leuk.
  4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Van de oudste heb ik 1 bak van 0 t/m 3 jaar met knutsels en andere dingen die ik wil bewaren.
    Dan heb ik een bak van groep 1 en 2 met knutsels, werkbladen ed. Daarnaast ook een map met tekeningen.
    Van groep 3 heeft ze een grote map met alle werkboeken, dit maak ik ook van groep 4. Knutsels gaan weer in een bak.

Komt er dus eigenlijk op neer:
    1 t/m 3 jaar 1 bak
    Groep 1/2 1 bak + 1 map
    Groep 3/4 1 bak + 2 mappen
    Enz...

Als ik dat bereken over (hopelijk) 3 kinderen wordt dat eigenlijk best wel veel :oops:

5. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Hier gaat bijna alles in van die a4dozen van de Ikea (van karton). Het moet wel ‘af’ gemaakt zijn en liefst A4-formaat. In groep 8 maak je als ouders een map/dikke ordner met een verzameling van alle werkjes, knutseldingen en klassenfoto’s weet ik inmiddels van onze oudste. Dus die dozen heb ik toen allemaal doorgewerkt en per jaar/groep een selectie gemaakt. De rest heb ik toen weggedaan voor hem, nadat hij na het krijgen van die map zelf nog had gekeken wat hij nog extra wilde bewaren. Mijn ervaring is dat er in 1 zo’n doos gemiddeld 2 jaar past. Laatste groepen gaat het niet meer zo hard als in de kleuterklas ;)

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.356
    113
    Vrouw
    Ik heb de kinderen beiden zo'n ladekastje op wieltjes gegeven. Daar kunnen ze alles het hele jaar in door sparen.

Van de kunstwerkjes kiezen we samen aan het einde van het jaar drie dingen uit om te bewaren. Het huiswerk kan weg zodra we horen dat ze over zijn naar het volgende leerjaar. Mocht blijven zitten nodig zijn dan is het fijn om terug te kunnen kijken wat er allemaal geleerd moet worden door het jaar heen.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Alle tekeningen waar hij echt zijn best op heeft gedaan komen eerst op de deur en eens in de zoveel tijd wissel ik dat en stop ik dat in de map.

Grotere werken maak ik een foto van. Hij heeft gr 1 en 2 in 1 jaar gedaan dus de werkjes zijn te overzien haha. Heel eerlijk heb ik er weinig van bewaard. Het was allemaal maar snel en slordig werk omdat het te makkelijk was. Enkele dingen nog wel bewaard .

Van gr 3 wel nog veel bewaard al is het echt veel. Nu nog bewaard omdat ze nog aan het onderzoeken waren of hij hb was.

Losse bladen alleen als het leuk werk was.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik bewaar wat ik de moeite vind om te bewaren en wat ze zelf willen bewaren (dat laatste gaat eerst in hun eigen kast, als ze het als ze die opruimen nog willen bewaren, dan doen we dat, anders gaat het dan alsnog weg). Ik heb van allebei een map en nog wat losse dingen.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Hier gaat vrijwel alles weg...
    Werkbladen en schriften e.d. vind ik sowieso de moeite niet om te bewaren. Mooie tekeningen of knutsels worden een bepaalde periode geëtaleerd en verdwijnen daarna in prullenbak of papierbak. Ik maak wel soms foto’s van iets bijzonders, of ik film als mijn zoon aan het ‘schrijven’ of tekenen oid is.

Wat wel bewaard wordt, is het werk wat ze van school mee krijgen aan het eind van het jaar en wat al in een portfolio zit. Maar dat is maar een klein mapje.

Ik vind het echt te veel gedoe om dat voor 4 kinderen allemaal te bewaren. En heel eerlijk, ik vond werkjes die ik later van mezelf terugzag ook echt niet zo boeiend. Van het grootste gedeelte kon ik me niet eens herinneren dat ik het gemaakt had. Had van ieder willekeurig kind kunnen zijn :roflmao:

Queen, Youtan, Shay25 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit idd, ik bewaar ook eigenlijk niks.
    Denk dat ik minstens een hele opslag zou kunnen huren voor alles wat ze maken:roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Alles waar school/ opvang een bundel van heeft gemaakt hebben we nog, de rest is naar het oud papier gegaan.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb ooit wat schriftjes bewaard. En tekeningen bewaarde ik in een bak en eens per half jaar/jaar zocht ik ze uit en maakte een schifting naar een bewaarbak.
    Maar inmiddels hebben beide pubers al meerdere keren bij een opruimronde zelf de schriften enzo al weggedaan. Ook de stapel tekeningen werd steeds kleiner. Ze vinden het totaal niet interessant.
    Ik heb ze zelf ook nog jaren gehad van mezelf van vroeger maar eerlijk, het deed me totaal niets als ik er doorheen bladerde :roflmao:.
    Dus blaadjes met hele grappige antwoorden of zoiets als een gedichtje of geschreven verhaaltje bewaar ik nog. En hele mooie of leuke tekeningen bij bepaalde leeftijden. Dus inmiddels een klein doosje/bak per kind denk ik.

13. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Je kan ook van elk jaar de 5 mooiste/leukste bewaren en de rest wegdoen. Als je het dan in een multomap stopt dan heb je in 1 map een terugblik op de hele basisschool :)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hier hetzelfde. Ik kijk er ook nooit meer naar om en vind het wel prima. Alleen de echt heel bijzondere dingen bewaar ik eerst even.

Adje vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Ik bewaar bijna niks
    Rapporten natuurlijk wel maar knutselwerkjes hang ik soms op en dan gooi ik dat na een tijdje weer weg

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Dit!
    Ik gooi eigenlijk alles weg. Knutselwerkjes hangen eerst een poos in de keuken aan de muur. Maar daarna gaat het bij het oudpapier.
    Mijn moeder had heel veel voor mij bewaard. Toen ik ging trouwen kreeg ik dat allemaal mee. Dat is toen op zolder gegaan zonder het te bekijken. Toen we de zolder aan gingen pakken zijn we alles gaan uitzoeken wat daar lag. Toen heb ik alles zo weggegooid. Nooit spijt van gehad. Nu bewaar ik dus ook eigenlijk niks van de kinderen.

Adje vindt dit leuk.
  17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Hier gaat alles, na een bepaalde tijd, weg.

Mijn ouders hadden van/voor mij ook van alles bewaard en alleen de rapporten vond ik leuk.om te zien de rest was van tja wat moet ik er mee.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik bewaar vrij veel.
    Als het heb later niet boeit, werpen ze het zelf maar weg.
    Tot nu toe vinden ze het altijd wel tof om bepaalde zaken nog eens te bekijken.

19. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Per leerjaar bewaar ik 1 of 2 dingen!

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee... ik heb de map die ze mee kreeg van de kleuterschool bewaard. Verder mag ze zelf op de meterkastdeur haar kunst etaleren. Als die vol is moet er dus eerst iets weg voordat er weer iets opgehangen kan worden. Dit werkt prima.

(heb jij van je zelf ook al die spullen nog?)

Deel Deze Pagina