Wat kopen jullie voor Sint/Kerst 2021 topic

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 26 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik heb ‘m net ook in het gedeelte voor peuter/kleuter geopend. Dus ook even hier, voor de ouders met oudere kinderen. Ik ga het gewoon weer doen! (ja ja, elk jaar steeds eerder, net als de kruidnoten!) Ik zag dat de kruidnoten al in de winkels liggen. (zelf wacht ik nog even op die van Bolletje, die komen stipt op 1 september. De truffel-variant is mijn guilty pleasure!) Door het herfstige weer de afgelopen tijd ben ik ook al helemaal in de stemming, haha. Dus…

    Het duurt uiteraard nog even, maar heb je al een idee wat je gaat kopen? Of heb je misschien zelfs al iets gekocht? Of koop jij juist liever last-minute? Wat geef jij maximaal uit aan cadeau's? En hoeveel cadeau’s per kind? Met wie en hoe vieren jullie het?
    En liggen er met kerst ook cadeau's onder jullie boom?

    Kom maar door met jullie aankopen en lijstjes van de kinderen! Altijd fijn om elkaar te kunnen inspireren! Ook als je geen idee hebt, en wat tips/advies wil, vraag het hier!
     
    wishfulthinking en Fristi2012 vinden dit leuk.
  2. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Onze zoon van bijna 14 wil een boek over mythologie. Verder weet ik het nog niet.

    dochter van, dan, 11 Speelt al het hele jaar niet meer met speelgoed. Ze wil graag Harry Potter Lego, en een cd. Over de Lego ga ik nadenken. Hoe graag ik zie dat ze daar iets mee doet, in de praktijk wordt het 1 x opgebouwd en daarna staat het stof te happen. Zit zelf te denken aan een koptelefoon.

    Dochter van 6 heeft een lijst aan wensen maar doet er uiteindelijk ook niets mee.

    ik zit vooral te denken aan hoe we het sinterklaas gevoel kunnen geven zonder spullen te geven...
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  3. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Nog geen idee. Ze krijgen sowieso ieder een boek denk ik, en een spel (apart of samen).

    Probleem is hier ook vooral dat ze al heel veel hebben, en er relatief weinig mee doen. Dus ik denk dat het dan vooral 1 of 2 grotere cadeaus worden. Middelste is ineens into Lego, dus dat is misschien nog een optie.

    Met kerst hang ik de zelfgemaakte adventskalender weer op, waar dan vooral wat lekkers in gaat, en misschien nog een kleinigheidje her en der.

    Bedrag ook nog geen idee.
     
    chantal1985 en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Normaal hebben wij rond deze nog geen flauw idee wat we voor sint/kerst gaan kopen voor de meiden. Maar dit jaar al wel.

    Aangezien de oudste in december jarig is en ze dan al genoeg krijgt en er ook nog sint en kerst wordt gevierd bij de opa's en oma's geven we dit jaar 1 groot cadeau voor ons allemaal.

    We geven met sinterklaas de Nintendo Switch incl 1 spel cadeau. Daarnaast nog een paar schoencadeautjes erbij.

    Oudste krijgt dan voor haar verjaardag ook nog een spel voor de switch.

    Met kerst geven wij thuis niks. Dit jaar gaan we net voor kerst een weekend naar de kerstmarkt in Straatsburg. Daar zullen ze dan vast en zeker wel een cadeautje krijgen.

    Nogmaal geven we voor sinterklaas inclusief schoencadeautjes toch wel rond de 150 euro per kind uit. Soms iets meer en soms iets minder.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Toevallig vorige week 2 kleine dingen gekocht voorin de schoen. Ze hadden bij de action een gips setje van Marvel, hij is dol op knutselen en Marvel dus dat zit goed.
    Ook nog een verassingszakje van playmobil. Als het goed is dan denk ik dat het de robot is.

    Er staat ook een hot wheels builder stunt set in de kast. Toevallig kwam ik die een paar weken geleden tegen voor 6 euro! En nog 2 hot wheels auto's.

    We doen een aantal cadeautjes met sinterklaas en we hebben wat cadeautjes onder de kerstboom.
     
    chantal1985 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nog geen idee. Ze zijn eerst volgende maand nog jarig en daarvoor ik het ook nog niet, misschien kan ik hier nog wat inspiratie op doen
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Sinterklaas een pakket laten geven om met z’n allen lekkere hapjes te maken. Pepernoten bakken, en allerlei andere lekkere dingen.
     
    GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Oeww gips van marvel klinkt goed. Nog even langs de action morgen dus!
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Het zijn wel van die platte figuurtjes maar dan heb je wel verschillende soorten. Zit ook verf en gips bij.:)
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oh mijn god. Ik kom vanmorgen bij de Action vandaan en daar lagen de kerststpullen alweer :eek:
    Dat er dan hier ook nog een topic over sint/kerst aankopen wordt geopend is mij echt veel te veel van het goeie hoor :| :p
    Ik moet er echt nog niet aan denken om daarmee bezig te zijn hoor!
    Als ik wat tegenkom, prima, maar ik ga er echt niet naar op zoek nu.
     
    NiVa0230, Lies1611, chantal1985 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ja ik zie het. En een prinsessenvariant voor dochter erbij.
    Kunnen ze zich vast wel even mee vermaken.
     
    owly vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Gisteren bij de action geweest maar niks voor sinterklaas of kerst gezien. Misschien sinds vandaag.
     
  14. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik zal zelf ook reageren.
    Vanaf dit jaar vieren wij Sinterklaas alleen nog als gezin en met een kleine surprise. Vorige jaren vierden we het nog met oma en opa, veel cadeaus, etc. Maar ze is dit jaar 10 jaar, dus we hebben vorig jaar met elkaar afgesproken dat het zo goed geweest is. Tijd voor een nieuwe manier van vieren. Ik heb in m'n hoofd dat we voor cadeautjes in de surprises tot max. 10/15 euro per persoon gaan.
    Kerst vinden wij alle drie leuker en dat vieren wij dan wel uitgebreid, met cadeaus onder de boom. Dan krijgt ze ook grotere cadeaus, zoals een grote doos Lego. Ik heb voor kerst nooit echt een budget, na een tijdje denk ik gewoon; het is klaar zo. :roflmao:

    Haar verlanglijstje tot nu toe:
    - Lego Minecraft - De moderne boomhut (21174)
    - Lego Minecraft - De junglechaos (21176)
    - Minecraft jaarboek (krijgt ze elk jaar)
    - Switch spel
    - Lush bruisbal

    En ik heb laatst Beverbende goedkoop gescoord, die ligt alvast klaar.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  15. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Haha, sorry! :oops::D
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Bij c en a en de h en m hebben ze nu harry potter kleding. Mijn dochter heeft er een hele leuke trui gehaald (c en a) en is er erg blij mee. Toch harry potter maar geen stof happende lego
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    voor sint in ieder geval geen cadeautjes, wel een gezellige avond (moet even kijken of opa en oma's dan ook kunnen komen) met lekkers op tafel.

    Voor kerst wil ik altijd nog wel een kleinigheidje onder de boom leggen, vind dat wel gezellig. Maar het verplichte iets moeten kopen terwijl diegene niet eens weet wat hij/zij wil en je moet dan iets bedenken omdat er tocht een cadeautje moet komen doe ik niet meer.

    Dan koop ik liever midden in de zomer iets wat diegene op dat moment graag wil hebben.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  18. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Die hebben we al gevonden! Oma was hier en wilde de kinderen van kleding voorzien. Ze konden in de stad niets vinden dus keken online. We zijn meerdere t-shirts een trui en een jurk rijker :roflmao:

    ze willen ook graag een Harry Potter broodtrommel maar die heb ik nog niet naar m’n zin gevonden. (Amazon en Ali kopen we niet)
     
  19. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Ohh leuk! Hier weten we nog niet of we Sinterklaas of kerst gaan vieren (of beide).
    Tot nu toe staat dit op t lijstje:

    - black bananas trainingspak
    - bokszak
    - leuke warme trui
    - Funko pop van BTS of BT21
    - Japans snoep pakket van mostcutest
     
    GossipGirlxoxo en chantal1985 vinden dit leuk.
  20. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Dit jaar voor het eerst geen sintgelovige meer. Maar we laten ze wel een keer schoen zetten, en we houden een mini pakjes avond.
    Ik dacht zelf aan een boek, een geurtje, een chocoletter voor pakjesavond. En iets kleins voor in de schoen... Bv nagellak en lipgloss

    Met kerst gaan we los...
    Als gezinscadeau gaan we dit jaar voor een Switch met extra controllers. En iedereen mag een spel uitkiezen.
    En dan nog wat losse pakjes voor iedereen met wat ze zelf leuk vinden.
    Heerlijk uitgebreid met een berg pakjes onder de boom..... Vind dat zooo gezellig!
     
    Zeebra, chantal1985 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina