Wat kopen jullie voor Sint/Kerst 2021 topic

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 26 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Wij gaan niet aan sint doen. Op 1 december beginnen we met een dagelijks cadeau onder de boom. We gaan niet enkel grote cadeaus neerleggen hoor. Ook kleine dingen als een kerstkoekjesbakpakket. Maar dan gaat er op 5 december denk ik wel één van de grotere cadeaus onder de boom.
     
  2. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.656
    1.187
    113
    Hier niet meer sinds ze beide niet meer geloven. Nu alleen kerst met cadeautjes onder de boom.
     
    Roozjuh vindt dit leuk.
  3. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Thx voor de reacties. Denk idd maar dat we gewoon chocolade letter doen ofzo. Kerst komt erna ook en dat vinden wij leuker om dan iets voor elkaar te halen. Ik neem dan 1 van de kids mee en hubby de ander en dan gaan we leuk kadotje halen voor de ander. Daar kijken ze elk jaar weer naar uit, 1op1 lekker de stad af struinen met je papa/mama
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  4. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Een soort grote adventskalender! Leuk! :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Leuk idee, hoor!
     
  6. ZeroZero

    ZeroZero Niet meer actief

    Hier geen gelovigen meer dus schoen zetten waarschijnlijk 1x voor het idee. Heb zo'n hekel aan al die prullen.
    Oudste is 15 en weet altijd wel wat boeken en games te noemen.
    Jongste is 6 en wenst alleen maar dingen over de ruimte. Zal lastig worden want net zijn kamer helemaal gethematiseerd. Maar misschien een boek ofzo. En kaartjes voor de show van André Kuipers in januari/februari.

    Met kerst echt nog geen idee, geef ze altijd wat dingen om zich mee te vermaken in de winter (lezen, knutselen etc) maar ook dat wordt steeds lastiger vooral voor de jongste, die heeft geen wensen behalve papier, kleurpotloden, piepschuim ballen en verf....en dat is standaard in huis natuurlijk.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    @ZeroZero: André Kuipers is erg leuk inderdaad! Waren een paar jaar geleden ook leuke boeken van, misschien zijn die nog steeds verkrijgbaar? Al is er natuurlijk zoveel over dit onderwerp te krijgen. :) Ook naast boeken, ik weet niet wat hij in zijn kamer allemaal al heeft? Ik denk dat er ook wel wat leuke knutseldingen te vinden zijn in dat thema, misschien is dat wat?
     
    ZeroZero vindt dit leuk.
  8. ZeroZero

    ZeroZero Niet meer actief

    #48 ZeroZero, 29 aug 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2021
    Hij heeft idd een stapel boeken van hem naast een hoop andere boeken over de ruimte. Zelfs 1 gepersonaliseerd met naam en foto! Ook een flightsuit in kindermaat hangt klaar. André is echt zijn held. Op de muren posters en stickers. Aan het plafond een mobiel van bijna anderhalve meter doorsnee met alle planeten.
    https://royaldesign.com/nl/solar-system-mobiel?gclid=EAIaIQobChMIsKyoze3W8gIVBtN3Ch3VJAZwEAQYAiABEgICevD_BwE
    In het planetarium van Franeker was hij een stuk goedkoper trouwens :thumup:
    In 3 ruimtemusea geweest afgelopen weken, goed gescoord :thumup:
    Zijn trots: planetenballen inclusief zon, die gaan mee naar bed in een knuffel van een black hole ( ja die bestaan:roflmao:)

    https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B093WDBKZM?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_image

    Er komt nog een rond vloerkleed van de maan. Fleecedeken op zijn bed. Astronautensloffen naast zijn bed.

    Qua knutselen trekt hij zijn eigen plan: hij tekent ingewikkelde zonnestelsels en knutselt ze van piepschuim ballen, silk clay en cocktailprikkers, dan krijg je zoiets als op de foto, maakt hij er iedere week wel een paar van. 20210824_223302.jpg
     
    NiVa0230, Jottie, chantal1985 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Een mooie echte telescoop?
     
    ZeroZero vindt dit leuk.
  10. ZeroZero

    ZeroZero Niet meer actief

    Daar is mijn man te kritisch voor, die wil dan een echte goede en daar vinden we hem nog niet oud genoeg voor....
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Zolang ze op de basisschool zitten blijven wij sinterklaas vieren..
    en denk dat zolang ze thuis wonen ik er altijd wel iets aan blijf doen, maar dat ik op een gegeven moment de grote cadeaus na kerst ga verschuiven..
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Indd als een grote kalender.

    Ik heb nog niet heel veel inspiratie. De ideeën die ik nu heb zijn:
    - enkele ticket to ride spelen (medium cadeau)
    - wat Lego (Mario) zakjes (klein)
    - kerst koekjes vormen (klein)
    - sloffen
    - chocokransjes om op te hangen (klein)
    - lichtdorp als ik een leuke kan vinden (medium)
    - een grote Lego tafel met kastjes eronder (klapper)
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het werkelijk niet weten. Mijn jongste is afgelopen zaterdag 9 jaar geworden en dit was al een gepuzzel om iets leuks te vinden.
    Mijn oudste kinderen worden 16 en 18 jaar in december. Oudste gaat starten met zijn rijlessen en ik denk dat die een aantal lessen van de Sint kado krijgt.
    Die van 16 jaar mogelijk iets van een leuk setje oorbellen maar ik heb wel al een zakje kruidnoten gekocht ;)
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Onze knul is ook gek op de ruimte. Wij hebben ook gekeken naar een telescoop maar inderdaad een goede is gelijk dan ook heel duur en wat je ziet is niet gelijk aan wat onze knul dacht wat hij hij zou zien.

    We hebben nu een microscoop.

    Mocht je nog leuke ruimte dingen zien mag je dat van mij wel melden:D
     
    ZeroZero vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Ik heb vandaag vast pyjama's ingeslagen voor de jongste (Minecraft en Harry Potter) als 'zakvulling'. :roflmao: De oudste mag t.z.t. zelf op zoek naar één of twee pyjama's, eerst maar eens kijken wat na twee maanden VO nog 'gepast' is. ;)
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hier net zo!
     
  17. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.656
    1.187
    113
    Waar heb je de Harry Potter pyjama vandaan?
     
  18. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Bij H&M (online) is ook Harry Potter collectie
     
    owly vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Bij de Primark (onze hofleverancier van Harry Potter spullen :D).
     
  20. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik heb voor beiden een nieuwe badjas besteld, maar weet niet of die de zak halen. de oude zijn al wel erg klein geworden, dus misschien dat ik ze al eerder tevoorschijn haal..

    Verder hou ik de komende tijd mijn ogen open..
     
    chantal1985 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina