Wat kopen jullie voor Sint/Kerst 2022?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Hier te oud voor sint maar ivm jonge neefjes en nichtjes vieren we het nog wel. Schoenen worden niet gezet en in de zak gaan 3 kadootjes. Dat zijn wat goedkopere kadootjes voor max. 50 euro p.p. bij elkaar. Daarentegen krijgen ze dan onder de boom een budget van 250 euro p.p. zodat wat grotere wensen vervult kunnen worden. Ik gok dat het voor de oudste airpods pro en een kledingstuk worden en de jongste een sonos roam en een kledingstuk. Maar dat kan nog alle kanten op afhankelijk van hun wensen
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    C&a heeft toch nog een hele collectie? (Lekkere trui kan nooit kwaad)
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113

    Ooh dan ga ik gelijk kijken! Had al eerder sokken meegenomen bij de Lidl.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Hier ook nog een setje gekleurde pennen voor G. (Voor dr Spirograph).

    Ze wil een "bellen horloge" maar aangezien het ons gaat om de GPS tracker voor op de camping stellen we dat maar ff uit. Dat is een gebruiksvoorwerp geen cadeautje.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  5. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Leuk om te horen! :D
     
  6. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Dank je! <3
    De plannen komen vast vanzelf de komende tijd! Ik snap idd goed dat de Sint even niet hoeft te komen, haha. En ook altijd leuk zo'n eerste Sint met een niet-gelovige, die kan dan meehelpen. :thumup:
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  7. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik zal zelf ook reageren.
    Vorig jaar zijn wij gestopt met het vieren van Sinterklaas met pakjesavond en oma & opa erbij. M'n dochter was toen 10 jaar, geloofde al een aantal jaar niet meer, dus het was wel klaar. Omdat ze het toch wel leuk vond om nog iets te doen qua viering, hebben wij toen als gezin surprises gedaan. Het budget was 15 euro p.p. Het was een goede ervaring voor m'n dochter dat ze meer bewust bezig was met het maken van haar lijstje. Want als je veel cadeautjes wil, dan moet je dus dingen met kleine prijsjes uitzoeken, of wil je liever een groot cadeau waar je wellicht wat meer aan hebt? Ik weet niet of we dit jaar weer surprises gaan doen, dat moet ik nog even polsen bij de rest van het gezin. Maar kerst vieren wij sowieso elk jaar, en daar zijn dan de grotere cadeaus. Ik heb niet echt een budget. De cadeaus wisselen vaak wel heel erg van kleine dingen, zoals een Lush bruisbal, tot aan een grote doos Lego.

    De afgelopen weken zijn er best veel goede aanbiedingen geweest, dus ik heb al wat dingen gekocht:
    - Fuji Instax Mini (door een prijsfoutje via Bol goedkoop kunnen kopen, heel blij mee!)
    - Amiibo Minecraft Steve & Alex (in de pre-order, die komt 9 september, schijnt beperkte oplage te zijn)
    - Ecoline brushpennen (was afgeprijsd voor 5 euro)
    - Spel Valse motten (gratis gekregen bij de typecursus die m'n dochter onlangs gedaan heeft)
    - Puzzel 299 katten en één hond (niet afgeprijsd, maar was wel lastig aan te komen, dus maar gelijk gekocht)
    Ook koop ik elk jaar het Minecraft Jaarboek. En als cadeau voor het hele gezin heb ik het spel Jachtseizoen liggen (was afgeprijsd voor 10 euro tijdje terug).
     
    Mindy26 en owly vinden dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Kleine diamondpainting dingetjes (ze zit nu heel rustig een sleutelhanger te maken)
     
  9. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Jazeker. De primark heeft al een tijd een stationary lijn, daar neem ik steeds wat mee. Notitieboekjes (mooi, een rode met griffoendor leeuw erop en sluiting, was 4 euro) en allerlei pennen (toverstok van harry en hermelien, rode pen met leeuw, zo'n 10kleurending met de sorteerhoed, 2 euro). Ik vond er nu ook waterflessen (8 euro). Ik zet de prijzen er gewoon maar bij ;)

    Bij h&m hebben ze verkleedkleding, etui, brilletje, of gewoon die lekkere trui. Bij c&a ook een kledinglijn.
    Bij bol had ik een kleurboek voor 8 euro gevonden maar weet niet of die er nog voor die prijs is. Ik erger me aan die prijsveranderingen daar.
    En ik had op marktplaats alvast een spel.. dat wordt een gezinscadeau.
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  10. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Mss vind ze pixelart dan ook leuk
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Bedankt! Super leuke dingen!
     
  12. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Ik pak gewoon dingen in die ze zal ooit hebben gekregen die zijn weggezet. of die ik ooit heb ingekocht en op zolder staat. Playmobil duplo. Leuk boekje dingen van efteling
    Ik ga niet allemaal een hoop nieuwe spullen bijkopen anders wordt t hier teveel. En ze zijn nog zo klein 3 en 1.

    Als voorbeeld een activiteitenkubus voor de jongste dan 1 jaar. Waar de oudste 2x meegespeeld heeft als Dreumes. Ik bewaar ook veel dozen.
    Het gaat bij de Kids toch veel om t uitpakken de spanning en de hoeveelheid. De inhoud is allemaal maar even. Als ze Dalijk 5 a 6 zijn gaat dit niet meer werken maar tegen die tijd kennen ze t geheim wel onderhand.

    ik zal proberen om t tussen 50 en 75 per kind te houden. Als ze dan ouder zijn mogen ze ook kiezen voor geld .

    Als ik teveel kadoos heb schuif ik t door naar kerst (uiteraard in kerstpapier) echt uitgebreid doen we niet aan kerst meer dat ik kadoos onder de boom mooi vind.




     
    hummeltje5 en chantal1985 vinden dit leuk.
  13. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Zal tzt even kijken wat er in de zak gaat.
    Oudste 3 jaar...
    smart max autos
    Jongste is eerst nog jarig.

     
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Hier denk ik het laatste jaar dat hij in de Sint gelooft. ( in januari wordt hij 9 )
    Ben zeer inspiratieloos. Hebben een paar weken geleden al zijn speelgoed verkocht en nu heeft hij zijn Nintendo switch incl 3 spellen.
    Het idee was eigenlijk dat hij een beetje mee moest betalen aan die switch en dan zou hij hem krijgen voor zijn verjaardag :rolleyes:
    Nu moeten we daar ook weer wat voor verzinnen helaas.
    Ik hou dit topic maar in de gaten :D
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  15. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Oh leuk dit topic weer! Dit jaar voor ons de eerste keer geen Sinterklaas meer, dus hier cadeautjes onder de boom.

    Hier krijgen ze sowieso altijd een pyjama
    En misschien dit jaar een snuggie(zo’n fleecedeken met mouwen, kan de verwarming ook wat minder hoog:p)

    De jongste spaart Funko pops dus denk ook 1 daar van.

    Voor de rest nog geen idee, dus doe graag inspiratie hier op :D
     
    Vero0504, chantal1985 en owly vinden dit leuk.
  16. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Heerlijk topic idd! Nu het einde van de zomer in zicht is kan ik vaak niet wachten op de decembermaand. Zo gezellig!

    Voor de oudste al eea ingeslagen in de aanbieding waarvan ik weet dat hij dat leuk vindt (knutselspul, spellen, lego, sprookjesboek) en heb voor hem nog wel wat ideeën. De jongste van 2 is wat lastiger.... dingen waar hij graag mee speelt hebben we al in overvloed. Kan wel een paar dingetjes bedenken maar niet zo veel als bij zijn broer. Gelukkig heb ik nog even :roflmao:
     
    Vero0504 en chantal1985 vinden dit leuk.
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wat doet hij nu dan graag behalve spelen op de switch?
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Snuggie is een leuk idee!

    Wat voor soort funko spaart de jongste ?
    ( mocht je het nog niet gezien hebben soms heeft de kruidvat ook hele leuke)
     
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Nog geen idee, mijn pubers weten zelf ook nooit wat. Oudste is pas jarig geweest en heeft toen geld aan iedereen gevraagd en aan ons een uitje en uiteten, omdat hij anders echt niks wist. Jongste is volgende maand jarig en weet daar ook niks voor. Jongste heeft toevallig ook pas haar kamer opgeruimd/uitgemest en veel van haar spullen weggegooid en weggegeven en zei nu al dat ze niet meer zo veel spullen wil, dus dat ze dan niks hoeft voor haar verjaardag. Ze is sowieso wel milieubewust en wil graag consuminderen, dus we gaan sowieso geen "onzin" meer voor haar kopen.

    Misschien dat ze over een tijdje nog wat bedenken, zeker de jongste, die gaat nu naar de brugklas. Kan me voorstellen dat ze dan ineens AirPods ofzo wil. En anders zullen het wel nuttige cadeaus/kleding/uitjes worden.
     
    Saartje33, Mum1921 en chantal1985 vinden dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Saartje33, Mindy26, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina