Wat kopen jullie voor Sint/Kerst 2022?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier stelde G t feestje ook al veilig ondanks dat ze t weet.

    Tja klein broertje is soms een handig excuus. :roflmao:
     
    owly vindt dit leuk.
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Hier nog niks gekocht. Doe ik eigenlijk altijd op het laatste moment.

    Waar ik nu aan zit te denken:
    Oudste (dan 9):
    - nieuwste boek van de Gorgels
    - abonnement op Donald Duck
    - iets van pokemon
    - voetbaltenue
    - bioscoopbon
    - bordspel

    Jongste (6)
    - leesboekjes
    - lego (hij heeft het hele legoboek al aangekruist)
    - hij zei vandaag graag een speer te willen
    - https://fantasy-forts.com/product/fantasy-forts-ancient-castle-mega-set/
    - iets van pokemon
    - voetbaltenue

    Oudste speelt (op en af toe wat lego bouwen na) eigenlijk niet meer. De jongste zit nog volop in de rollenspellen.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik denk dat ik ze dit jaar een bepaald budget geef en dat ze dan zelf mogen bepalen waar ze het aan uitgeven. En dat ik er dan bv. nog een boek bij doe. Tenzij ze echt een duidelijk lijstje hebben.

    Ze geloven hier al jaren niet meer, maar we vieren het wel nog ieder jaar. ;)
     
    Zonnestralen en chantal1985 vinden dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Pokemon hebben ze daar nooit. Marvel heel af en toe maar dan is het maar net wat je zoekt.
    Marvel en pokemon heb ik bij de action nog niet gezien.
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Jemig dan moet je inderdaad een zee van ruimte hebben:eek:
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Kopen jullie alles nieuw of halen jullie ook spul van marktplaats?

    ( misschien toch maar weer eens kijken want rond sint en kerst liggen de prijzen spontaan hoger)
     
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ligt er helemaal aan...heb ook wel dingen via vinted (switch spellen bijvoorbeeld) gekocht vorig jaar..zolang het er nog netjes uit ziet kan dat prima!

    Heb ik voorgaande jaren ook nog wel knuffels via aliexpres besteld...maar daarvoor moet je wel op tijd bestellen....dat wil nog wel eens een maand(of langer) onderweg zijn!:roflmao: (binnen een week kan ook hoor, maar beter safe then sorry)
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Toen ze nog geloofden deden wij altijd dat ze als Sinterklaas aankwam in NL, ze hun speelgoed uit moesten zoeken en alles wat ze niet meer wilden hebben en nog mooi was, legden ze dan bij hun schoen. Dat kwam de Sint dan ophalen en dat deed hij ook bij andere kinderen, dus het kon zijn dat je soms iets tweedehands kreeg.
    In werkelijkheid brachten wij het naar de AH, daar was altijd zo'n inzameling voor de kinderen van de voedselbank geloof ik.
     
    hummeltje5, Dubbelgeluk, Featherr en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wat een super idee!
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Hahaha dan moet je inderdaad nu al beginnen met uitzoeken. Zal ook een struinen op ali:D
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  11. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Ja hoor, ik koop ook via marktplaats, en ook in de kringloopwinkels kom ik leuke dingen tegen. Ik heb voor mijn dochter een Xoomy gekocht (de grote), deze lag in de kringloopwinkel voor 2,50 euro. Het was alleen uitgepakt en misschien 1x gebruikt. Het spel zeeslag voor mijn zoon komt van marktplaats. Helemaal nieuw, de doos was niet eens opengemaakt. Ik koop ook graag boeken in de kringloopwinkel.
     
    owly vindt dit leuk.
  12. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik koop (meestal) alles nieuw. Ik merk wel altijd met m'n Marktplaats/Vinted verkoop (vooral speelgoed) dat rond oktober het echt weer begint aan te trekken. Dus er zijn genoeg mensen die inderdaad tweedehands kopen.
     
    owly vindt dit leuk.
  13. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ja ik koop zeker dingen tweedehands. Als het er nog goed (lees als nieuw) uitziet is dat toch geen probleem? Ze zijn hier ook wel gewend om tweedehands dingen te krijgen.. ik vind het financieel en qua duurzaamheid niet nodig om alles nieuw te hebben.
    Een vriendinnetje van de oudste had prachtige nieuwe schaatsen gehad voor 60 euro. Die hadden wij ook maar dan voor 15 euro en waren maar 1x gebruikt en de doos zat er nog bij :D
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  14. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.990
    113
    Vrouw
    Voor mijn metekindje en broertje ook al aan het nadenken

    Vermoedelijk iets van Lego, een boek (nog leuke Boekentips voor 4 jarigen), misschien een pyjama ofzo.
    Hij wilt altijd nieuwe dingen leren en is supergoed in ruimtelijk inzicht, dus misschien ook iets van een spel wat hem daarin kan uitdagen

    Z'n mama vindt dat we altijd zo leuke en originele cadeautjes geven maar het wordt wel steeds moeilijker om dingen te blijven verzinnen hehe
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Ik kom heel graag bij de kringloop. Zeker als het eruit ziet als nieuw is dat heel leuk.

    Jullie hadden heel veel geluk!
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    @ts misschien handig om leeftijd erbij te zetten voor wie je kijkt of al ideeën hebt?

    Misschien ook handig om de grootste toppers kort te vermelden van toen ze jonger waren? Dan heb je ook weer ideeën waar je nog niet aan hebt gedacht?
     
  17. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Eerst zijn ze hier nog allebei jarig dus het is even afwachten wat ze dan allemaal krijgen.

    Ideeën voor sinterklaas zijn nu
    Voor de oudste van dan 8
    V tech wereldbol
    Gorgels boek

    Voor de jongste
    Een pop die ze beter kan maken
    Zoete zusjes boek

    Verder nog sint bij oma en opa en kerst bij andere oma en opa dus het wordt weer veel te veel de komende 3 maanden.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  18. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Mijn jongste heeft ook een goed ruimtelijk inzicht en is dol op:
    Labyrinth/doolhof dingen
    Houten modelbouwpakketten zoals van rokr of ugears in kindervariant
    Smartgames, bv roodkapje of die met die eekhoorntjes of die met konijn vs vos.
     
    artie vindt dit leuk.
  19. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Jongste wilt heel graag het Lego ridderkasteel of een kasteel van Playmobil.
    Houden marktplaats er even voor in de gaten, vaak staat daar wel iets op.
    Verder wilt hij lego.

    Andere zoon speelt eigenlijk nergens mee, vind weinig leuk.
    Dus dat wordt nog wel een uitdaging.
    We wachten even af wat hij aankruist en dan kiezen we daar wat van.

    Verder krijgen ze samen spelletjes, puzzel e.d. anders word het ruzie van wie wat is. Dan krijgen we "dit heb ík gekregen dus jij mag er NIET mee spelen" dus alles wat ze beide leuk vinden krijgen ze samen.
     
    chantal1985 en owly vinden dit leuk.
  20. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    wij kopen graag via marktplaats en tweedehands, ook met het oog op duurzaamheid. Mijn gewoonte is om eerst op marktplaats (en als ik er kom kringloop) te kijken als ik iets zoek. Het lukt echt heel vaak en is ook wel een leuke uitdaging :)
    Vorig jaar vond ik bijvoorbeeld een nieuw boek (in plastic) van Charlotte Dematons op MP. Daar kan ik dan echt van genieten. Knutselspullen zijn lastiger tweedehands, maar we kijken zeker wel eerst daar.
     
    Sophy en owly vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina