Draagzak/babybjorn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door manonenemma, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er een en hoe bevalt dat?
    Ik zit er aan te denken om zo'n BabyBjorn aan te schaffen voor mijn dochterje van bijna 6 weekjes,omdat het niet altijd even handig is om met de kinderwagen op stap te gaan (bv op het strand met de hondjes ofzo) En de maxicosi vind ik ook zo'n gehannes om steeds te dragen...

Maar is het echt wel handig? Wat zijn jullie bevindingen, en dan graag de voor en nadelen...

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    wij hebben er een met rugversteviging. Ideaal moet ik zeggen. In de zomer is het behoorlijk warm voor jou en je kindje, maar zo in deze periode is het heel fijn. Waar je voor je kindje wel op moet letten is dat de beentjes en voetjes lekker warm blijven. In de zak stroopt de broek namelijk vaak wat omhoog.

3. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    En tot welke leeftijd kan je zo'n draagzak gebruiken?

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou voor een draagdoek gaan, beter voor de houding van je kindje!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij vonden het rond een kilootje of 9 behoorlijk zwaar worden... Gelukkig groeide ons kindje niet zo hard ;)
    wij hadden een gewone babybjorn, via marktplaats.

onze dochter vond het altijd wel prettig en papa (die hem eigenlijk meestal droeg) vond het ook érg leuk :) .

Ik zit nu eigenlijk te denken nog over een by kai draagdoek - voor mezelf ;) , m'n man gaat zéker de BB weer gebruiken.

6. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja, maar daar kan ik niet zolang mee doen toch? En ik merk dat Emma nu al lekker om der heen aan het kijken is, en dat gaat weer niet in zo'n draagdoek toch?

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Een draagdoek kan je gebruiken tot 2 jaar vanwege de verschillende knoopmogelijkheden.
    Wij hebben de ringsling voor korte stukjes en ik ben er blij mee!

8. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    Nee!! echt niet fijn. ik had al super snel last van mijn rug en mijn vriend ook. ik zou echt investeren in een ergonomische draagdoek of zak. is ECHT de moeite waard!!!

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Juist met een draagdoek doe je langer dan met een BabyBjorn en soortgelijke draagzakken.

Wij hadden een draagzak van een ander merk gekocht. J. vond het helemaal niets, krijsen als we haar er in zetten...en ik kreeg ook heel snel last van m'n rug ervan.

Vervolgens een (geweven) draagdoek gekocht. Daar kun je dus heel lang mee doordragen (in tegenstelling tot een tricot doek, dat schijnt al snel zwaar te worden). Daar wilde ze wel in gedragen worden! Heb daarna zelf een mei tai gemaakt, ideaal ding. Maar helaas groeide J. wel flink hard en vond ik alsnog vrij snel te zwaar worden. Op dit moment gebruik ik alleen nog voor korte stukjes een ringsling, die vind ik echt geweldig! En J. ook. :)

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben verschillende geweven (met een rekbare doek kan je ook maar beperkt dragen aangezien deze uit gaat rekken bij een te zwaar gewicht) doeken en een mei-tai én ook een BB die ergens ligt te verstoffen...;)
    Onze zoon weegt nu 10kg en wij dragen hem met gemak in de doek. Op de buik en rug. Er zijn dagen dat ik hem écht de ganse dag draag, tijdens het huishouden, wandelen,... (wel in verschillende knopen). Met een doek kan je trouwens tot ruim 2 jaar dragen.

Kijk anders voor meer info én voor tweedehandsdoeken eens op het dragen en voeden forum. ;)
    Of voor meer info over verschillende draagsystemen: www.doekentheek.be
    Als je bang bent dat het knopen te moeilijk is, kan ik je zeker een draagconsult aanraden! :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik zou ook voor een draagdoek gaan en als je dat geen prettig idee vind doordat je zelf moet knopen voor een ergonomische drager.

Een beco, bondolino etc. Voor jezelf en voor je kindje een stuk fijner dan een bb.

(Ga maar na, hoe denk je zelf dat het voelt om de hele tijd een beetje op je kruis te bungelen).

Babydrager Bondolino Hoppediz
    Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!

En wat ik zelf ook heel prettig vind dragen is een mei tai, lekker er tussen in, maar nog niet heel geschikt voor heel jonge kindjes.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een babybjorn en het is ideaal. Irem is gék op de babybjorn. In de kinderwagen was het altijd meteen huilen, in de babybjorn heeft ze al vanaf dat ze 3 weken was heerlijk gezeten. Ideaal met boodschappen doen of winkelen, gewoon je handen vrij, geen gedoe met de wagen en Irem viel altijd lekker meteen in slaap, heerlijk. Nog steeds zit ze er met veel plezier in, inmiddels slaapt ze er niet meer in maar ze kan alles zien en vindt het geweldig. Ik zou 'm niet willen missen. En je hebt 'm binnen 2 seconden om, kind erin, klaar. Last van mijn rug heb ik, ondanks dat ik vaak rugklachten heb, er niet van.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat een draagdoek waarschijnlijk béter is - dat zal ik niet tegenspreken ofzo... maar ik hoor dit heel veel vaak (dikgedrukte) . En tóch zitten er nog steeds heel veel kindjes met veel plezier in de draagzakken.. Dus ik denk dat het voor de kindjes wel meevalt met dat gevoel.

beetje het zelfde als met potjes voeding, daarvan hoor je ook nog weleens 'heb je dat zélf weleens geproeft?! Dat geef je je kind toch niet?!' ja ik heb het geproeft, en nee, ik vind het niet lekker.. maar m'n dochter vond het héérlijk, prima dan toch :) .

14. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een vraagje dan...Draag je de draagzak onder je jas of eroverheen? En de babybjorn?

Aangezien het nu dikke jassen weer gaat worden...Als ik naar die draagzakken kijk lijkt me dat niet lekker zitten over je jas heen...

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    In principe draag je het altijd over je jas heen, omdat het anders al snel te warm wordt voor je kindje.

Maar wat ik deed was draagdoek zonder jas omknopen, kind er in, jas aan, maar open laten. Zo had ik het dus wel warm (want: jas achter en aan mijn armen en kind voor) en J. had het niet te warm (natuurlijk kleedde ik haar wel goed aan, maar in zo'n doek/zak dicht tegen elkaar krijg je het al snel vrij warm).

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Je hebt ook speciale draagjassen, waar je samen onder past. Ideaal als het echt fris is buiten.
    Ik draag zelf in draagdoeken en een mei tai, vanwege ergonomisch comfort voor kind en drager (ik dus), en vind het onhandig daar een dik ingepakt kind in te doen, dus ik doe liever gewoon kleertjes aan, en dan een jas over ons samen heen voor het naar buiten gaan. Hoef ik ook niet gelijk los te knopen als we ergens binnen gaan.

Zelf heb ik een franse draagjas van mooie kwaliteit fleece (gekocht via babybio en dan punt nl). Als je veel denkt te gaan dragen, is het de aanschaf zeker waard.

Babybjorn kon ik (rugpatiente helaas) niet mee uit de voeten, ondanks extra rugsteun (ik had de synergy-versie). Mijn vriend (gelukkig helemaal gezond) ook niet trouwens; heel snel rugpijn ermee. Ik vond S er ook niet fijn in zitten; hij hing meer. Dus voor ons geen BB meer, maar liever een ergonomische drager.

Wij wilden ook geen gezichtje-naar-voren drager, omdat het ruggetje dan heel hol zit (en da's niet goed als ze zo klein zijn). 'Men' zegt dan dat ze met gezichtje naar mij toe niks kunnen zien, maar da's onzin: S draait gewoon zijn hoofd. Op de rug draag ik ook en dan kijkt hij over mijn schouder mee. Gaat echt heel fijn!

Succes met zoeken naar een fijne drager; er zijn er héél veel en als je door de bomen het bos niet meer ziet; er zijn draagconsulentes (google maar eens, er zit vast iemand in jouw buurt ook) waar je vanalles kunt uitproberen.

17. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant

wat een mooie vergelijking!!!

zelf heb ik baby bjorn active! IDEAAL!!! zo fijn!!! :D helemaal geen last van mijn rug en mijn vriend ook niet (terwijl hij hernia patient is).
    Gijs vind het heerlijk in de draagzak, en geniet er zichtbaar van!
    ik zou wel de active aanraden ;) vanwege extra rugsteun, want dan kan je hem precies instellen zodat hij lekker zit! hij is binnen 3 seconde om en af en geen gedoe!
    je hebt voor de bb een voetenzak en volgens mij ook een cape, super handig dus ;)

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Tot een jaar ongeveer

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1