Momenteel mag ik beginnen met het combineren van bv en afgekolfde melk geven. Hoeveel flesjes heb ik nodig en welke maten? Heb al 2 flesjes van Avent (60ml)en ben hier tevreden over. Zou graag overgaan op de glazen variant ( te krijgen in 120 ml en 240 ml). Maar hoeveel? ( de kleine meid gaat in februari 1 dag naar de opvang en 2 naar mijn ouders)
Ik heb 2 flessen van 250 ml thuis, en 1 fles van 250 ml op de opvang. Heb ook nog een klein flesje van 120 ml die we de eerste weken hebben gebruikt, maar die gebruik ik eigenlijk nauwelijks meer. Heel soms wordt ze 's nachts wakker en dan krijgt ze een klein flesje, dus dan is die wel handig. Maar 2 grote flessen is eigenlijk genoeg.
Zou de grootste variant kopen, want ze zitten in no time op 180 ml. Met glazen flesjes heb ik geen ervaring.
Ik heb ook gekolfd voor de opvang tot dochter een jaar was, en had genoeg aan 2 flessen. Mijn dochter heeft trouwens nooit meer dan 100 ml uit een fles gedronken, dus wat Suuzan hierboven zegt, gaat niet voor elk kind op Mijn dochter is steeds een borstkindje geweest, uit de fles drinken vond ze maar niets
Zou geen glas kopen maar gewoon plastic, veel makkelijker. Ik had bij de eerste 5 grote flessen (260ml) en 2 kleintjes (60ml). Inmiddels heb ik 10-15 flessen geloof ik haha.
Ik ben niet bekend met Avent wat dochter dronk er niet uit (flesje uit babydoos). Maar had hier 2 flesjes 170ml (difrax) en 2 van 250ml (difrax). Met 1 jaar zat ze op tuitbeker en met 20 maanden dronk ze (bijna) zonder knoeien uit een plastic beker. Haal zeker niet te veel flesjes, als je ze mist zijn ze zo bijgehaald!
Als het alleen voor af en toe afgekolfde melk is, dan zou ik denken dat je aan 1 of 2 flessen genoeg hebt. Zou denk 1 van 120 en 1 van 240ml kopen. Of nu eerst gewoon alleen 1 fles van 120ml en als ze wel meer gaat drinken gewoon een grotere kopen. Bij flesvoeding hoog je inderdaad snel op naar 150 of 200cc, maar bij borstvoeding drinken heel veel kindjes minder dan dat. Zou ook voor plastic gaan i.p.v. glas, glazen flessen lijkt me nou niet heel praktisch.