Wat kopen voor kindje wat geboren is met 26 weken zwanger (kindje is nu 5 maanden)

Discussie in 'Prematuur' gestart door Bloem1981, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een stomme vraag hoor! Een vriendin van mij is in januari bevallen van een kindje, veels te vroeg. Ze was pas 26 weken zwanger. Gelukkig is alles voorspoedig verlopen en het menneke is nu thuis. Hij is dus eigenlijk 5 maanden, maar heeft nu maatje 56.

Nu wou ik een bandana met zijn naam erop bestellen, maat s is voor kindjes van 0 t/m 6 jaar. Zou dat dan passen voor zo'n klein kindje?

Of zal ik een t-shirtje bestellen met de naam? Is dat leuker? En dan maat 62/68?

2. adi

adi Niet meer actief

Het kindje is 3 maanden te vroeg geboren en zal waarschijnlijk nog achterlopen in de groei en ontwikkelingen op zijn leeftijd (van 5 maanden). Ik zou gewoon een kadotje gaan kopen zoals je voor een ander baby van 2-3 maanden zou doen.

Je kunt ook in de winkel vragen of die bandana een baby met een maatje 56 zal passen. Er staat toch v.a. 0 jaar op?

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Ik vind een shirtje met naam altijd erg leuk. Maat 62/68 is misschien nog wat te groot maar misschien kun je even aan je vriendin vragen welke maat hij nu draagt. En ze groeien er natuurlijk wel in.
    Mijn zoontje (was ook prematuur) was erg gevoelig op zijn hoofdje door infusen erin etc. en verdroeg niets op zijn hoofd, dus ook geen badana. Maar dat is natuurlijk bij elk kindje anders.

Wat goed om te lezen dat hij nu thuis is!!

groetjes, Josie

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik zou ook voor een t-shirtje gaan.

5. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een t-shirtje besteld in maat 62/68, hij heeft nu maat 56.

Ik heb met korte mouwtjes gedaan, kan hij er altijd een romper met lange mouwen onderaan!

Hopelijk heb ik het voor het weekend binnen!!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Leuk! en lief van je dat je je erin verdiept wat je je vriendin haar kindje geeft.

7. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Leuk dat je die besteld hebt :) . Vind het ook super dat je je er in verdiept ik kreeg voor mn dochter kleertjes van iemand in maat 74 en 80.. Beetje aso wanneer je dochter van 2 maand nog in maat 50 past.

8. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net een mail binnen dat ze het vandaag al verzenden! Goed hé? Heb ik het zeker binnen voor het weekend.

Ik wilde graag een shirtje wat hij bijna aan zou kunnen, anders krijg je maat 50/56, dat is misschien snel te klein, 62/68 past beter (hoop ik). Ik weet ook niet of prematuur kindjes ook minder snel groeien, maar dat zal ook aan het kindje liggen natuurlijk.

Ben in elk geval benieuwd naar hem!

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik denk dat prematuur kindjes wel normaal groeien alleen die achterstand moet je er vanaf rekenen.

10. adi

adi Niet meer actief

Wat fijn dat je iets hebt gevonden!

Een verder gezond prematuurtje groeit meestal sneller dan aterme kindjes, omdat ze het gewicht moeten inhalen. Ze moeten zeg maar in die groeicurve ingroeien. Bij mijn kindjes zie je de eerste 7 maanden een bijna recht-omhoog-stijgende lijn in de curve.
    Dus als de kleine verder gezond is en goed groeit zal ie het t-shirtje snel aankunnen ;)

11. Bauk

Bauk Lid

14 mrt 2010
    20
    0
    0
    Sociotherapeut
    Norg, Drenthe
    Heel herkenbaar n rechte stijgende lijn hahaha..dus met 62/68 zït je prima!

Deel Deze Pagina