Wat kost bbqen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 7 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad... Wij bbq'en heel weinig, maar als we het dan toch doen dan ook met ruim vlees (dus niet één of twee worstjes bij een gewone maaltijd(salade) zeg maar) maar van deze hoeveelheden schrik ik gewoon haha. Ik zou na de helft van wat ze noemt al ontploffen, denk ik, helemaal met al die salades en brood enzo erbij die ze nog opnoemt...

2. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Er is nog over maar niet mega mega veel
    Brood met smeersels was wel heel veel over en salade

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij bbq'en ook een beetje zo uitgebreid, ben ik bang. Geen grote lappen vlees, 'onze' gemarineerde lamskoteletjes zijn een soort 1-hap dingen. Maar toch eet je inderdaad wel 2 a 3x de hoeveelheid vlees die je normaal gesproken eet. De dagen erna eten we een stuk minder.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hebben jullie ook de bbq aangeschaft?

Wij bbqen regelmatig met 4 volwassenen en 2 kinderen of een variant hierop en dan kost het me ca 25-30 euro aan boodschappen, vlees, stokbrood, kruiden boter, verse salade, aardappel salade kan ik meestal zo uit de voorraad maken, bbq kolen, mais kolven... Het drinken neemt ons bezoek dan meestal mee (fles cola en een 6 pack biertjes oid)

Dus 215.- verbaas ik me echt heel erg over, ik denk dat m'n ouders dat voor de jaarlijkse bbq met 28 man uitgeven, vlees halen ze dan bij de slager.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Héérlijk, dát is nou een bbq waar ik graag bij zou willen aanschuiven! 😀😋

Goed vlees en vis, veel variatie en (meer dan) voldoende hoeveelheden! 👍🏼👌🏼

6. Islah

Islah Niet meer actief

Kan jij serieus zó'n enorme hoeveelheid op in 1 keer?

7. tuc

tuc Niet meer actief

De mannen in onze familie zijn echt grote (vlees)eters, maar wat ts per persoon gerekend heeft daar werd mijn man spontaan kotsmisselijk van. En daarbij lijkt het mij alles behalve gezond voor je lichaam.

Na 1 biefstuk en 1 varkenshaas zit je normaal gesproken toch al tjokvol?? Of zijn er meer mensen die een biefstuk, een varkenshaas en een ribeye per keer eten?...en dan zit je nog niet eens op de helft

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb aan 2 maximaal 3 kleine stukken vlees meer dan voldoende met een bbq. Eet het liefst brood of aardappelen met kruidenboter bij een bbq

9. Islah

Islah Niet meer actief

In mijn schoonfamilie kunnen ze er tijdens een bbq ook wat van... Maar ook zij zouden zo'n enorme hoeveelheid nooit opkunnen. Geen idee overigens wat een varkenshaas precies is.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohh wij eten eigenlijk meer dan gedacht, gister gebbqt en allebei ongeveer 5 stukken vlees en samen een stokbrood opgegeten 😁 Als wij als gezin bbqen zijn we rond de 25€ kwijt, vaak eten m'n ouders mee en dan zitten we wel iets over de 50€

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij waren gisteren met 8 volwassenen en 5 kinderen. 15 euro Koppel. ( kinderen gratis haha)
    Hiervoor hadden we
    1,5 gemarineerde spek
    1,5kilo gewone spek
    7,50 gram varkens blokjes en zelf saté gemaakt ( ongeveer 12 stokjes
    1 kilo kip en stokjes gemaakt met paprika en ui ( ruim 20 stokjes)
    17 hamburgers
    12 worstjes
    ( allemaal van slager)
    1 kg Huzarensalade en 500 gr rundvlees salade
    Komkommer plakjes, mini tomaatjes, en 5 stokbrood
    Dan nog houtskool, bordjes, sausjes etc

Hadden over 6 worstjes, 12 speklappen en rest was op. Zijn echt speketers dus vandaar zoveel spek.
    We eteb maar paar x per jaar bbq met grotere groep en meestal rond dit bedrag kwijt
    We spreken af dat drinken zelf meegenomen wordt. Cola, sinas 7 up is er altijd wel. Bier, redbull etc wordt meegenomen van hun zelf

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    We hebben trouwens van 5 tot 10 gegeten ;). Heb op ongeveer 5 speklappen, 2 varkenssate, 3 kipsaté en nog 2 hamburgers op. Dan nog stokbrood. Kan goed eten ;)
    Eet deze week 2x vegetarische gerechten om goed te maken.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dit is een varkenshaas:

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    😂😂😂😂

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.052
    113
    Hihi!

Nee de haas is een spier, de iliopsoas, die loopt van je wervelkolom naar het bot van je bovenbeen, die je gebruikt om je been vanuit de heup naar voren te bewegen. Schijnt een van de beste stukken vlees te zijn. Je kan je islamitische slager eens vragen om lamshaasjes: even grillen met knoflook 😊

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Is een goed stuk vlees, enige varkensvlees dat wij thuis eten.

17. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wauw ik snap nu hoe je aan die €215 komt!
    Wat een heerlijke bbq moeten jullie gehad hebben haha ZALIG!

Lekker veel variatie en de betere vlees/vissoorten.

Dat ts zoveel gekocht heeft wil niet zeggen dat iedereen ook alles opeet, maar dat mensen lopen te zeuren over de hoeveelheid en hoe ongezond het wel niet is..
    Ze bbq vast niet elke dag en ik vind dat ts gewoon goed voor haar gasten heeft gezorgt, ik zou graag bij jullie komen bbqen hoor :D

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook, al eten we soms ook ham voor op de tosti. Moet zeggen dat ik het laatst zwaar vond vallen als saté, geef toch de voorkeur aan kip dan.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze heeft aangegeven dat er niet heel veel over was, vooral brood en smeersels. Ik vind het belachelijk veel vlees, ook al eet je verder weinig vlees, keuze hebben is fijn maar dat het ook bijna allemaal op is gegaan, echt bizar.

20. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij bbqen vaak..heel vaak haha maar wat wij doen is complete maaltijden erop bereiden.. aardappels vlees en groente... of zoals gister hadden we zoete aardappelblokjes van de gril, een pita gyros (ook op de bbq klaar gemaakt) en een salade. Dus voor ons is het qua kosten niet meer als normaal avondeten ;)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina