wat kost bloedprikken ongeveer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Huh?? Hier nog nooit wat hoeven te betalen voor bloedprikken ook niet tijdens de zwangerschap..

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Was je misschien al door je eigen risico heen?

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik vermoed dat het goedkoper is via de huisarts. De internist rekent ook een tarief voor het controleren van je uitslagen en bedenken of je de dosering moet wijzigen. Dat is vele malen hoger als het huisarts-tarief.
    Misschien anders via de ha en bij twijfel met de internist bellen?

Ik laat het zelf meestal via de ha doen.

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik moet bloedprikken in ziekenhuis, en zij sturen het na lab toe...

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Sodeju. :$

Vorig jaar ook daarop laten prikken, met nog een aantal dingen meer. Moest iets van 38,- betalen.

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Kan je zomaar je cholestrol laten testen? Ik zou het ook graag willen, mijn vader heeft al jaren te hoge cholestrol het is echt een familie kwaaltje. Hij en een oom van mij hebben ook al op vrij jonge leeftijd een hartinfarct gehad, weet niet of er nou echt een link is. Maar zou graag willen weten of ik ook te hoge cholestrol heb.

7. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    wooow schrik hier echt van!! heb tot nu toe nog nooit hoeven te betalen voor bloedprikken en geloof me ben vaak genoeg geweest... met of zonder " volle" eigen risico... mmm staat me dus wat te wachten...

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Volgens mij kan dat wel, moet je wel ff naar de huisarts toe voor een prikbriefje. Normaal doen ze daar niet moeilijk over en ha gaat niet van de eigen risico af.

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Oke dan ga ik maar dat doen, dankjewel!

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Oef ik moet iedere 4 weken prikken voor de schildklier ivm zwangerschap. Dus ben benieuwd....

11. Linda86

Linda86 VIP lid

oe das wel erg veel. Ik heb een paar weken geleden ook laten prikken op schildklierwaarden en nog een paar andere dingen en zit nog op de rekening te wachten. Zal dan ook wel een dute zijn. Zonde eigenlijk, want alles was gewoon goed.
    U

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow ik lees dit nu pas, dat klinkt een stuk beter!

13. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Jahoor gewoon na de huisarts gaan en vertellen hoe en wat, dan krijg je wel een verwijsbriefje voor bloedprikken. Wij hebben al een hele lange familie geschiedenis met cholesterol. Dus hij moet me wel laten prikken...

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hmm ik heb nog nergens een rekening voor gezien deze zwangerschap.. Ben benieuwd..

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    humm ik heb mijn urinezuur waarden laten vaststellen ... ben benieuwd wat ik dan voor rekening krijg

Deel Deze Pagina