snap ik helemaal. Bij ons komt binnenkort de schilder voor de twee grote dakkapellen. Die doen wij ook echt niet zelf. Dus twee steigers, verf, schuren, ontvetten misschien wat herstel werkzaamheden. Want het is echt tijd dat het gebeuren gaat. 2000 euro.
Wij hebben ook 2 onder 1 kap met garage deuren ook & dakkapellen hoeven ook niet (net geplaatst namelijk). Bij ons moeten de boeiboorden wel, verder geen verrot hout ook ofzo. Redelijk vergelijkbaar huis dus denk ik. Bij ons komen ze het de volgende maand doen voor €3800 & dan hebben we 5 jaar garantie op het schilderwerk. Dus als dan na 4 jaar blijkt aan de zuid kant dat er wat hersteld moet worden komen ze dat gratis doen.
Hier hebben we het toen met een groot gedeelte van de buurt gedaan en dat scheelde aanzienlijk in de kosten. We hadden toen een hoekwoning 3 jaar geleden en dat was toen 1800 euro. We hadden echt veel ramen. Dus wellicht anders is in de buurt rondvragen of andere ook willen?
Afgelopen september alles laten schilderen op de garagepoort na want die gaan we vervangen tzt. Achterdeur is nieuw en van kunststof dus ook die viel buiten de offerte. Dakkapellen zijn net nieuw dus hoefden ook niet 2 onder 1 kap met veel ramen, grote erker op zuiden. Geen houtrot oid. Wel is ons huis voorzien van stukken gevelbekleding die ook geschilderd zijn. Behoorlijk wat m2! Offerte was 3300 incl garantie. Daarvoor zijn ook alle kitranden opnieuw gedaan.
Wij hebben een vrijstaande jaren 30 villa gekocht waarbij het onderhoud al een tijd niet gedaan was en er wat houtrot was.... Buitenschilderwerk is 18.000 euro Maar het kost ons waarschijnlijk twee maanden fulltime schuren en schilderen om het zelf te doen en kunnen niet de houtrot zelf behandelen, dus hebben toch gekozen voor de schilder. ( Overigens randstad, dus ook duurder)
Kostte hier 2500 maar dat was omdat t de zoon van de buurman was. Die bij zn moeder ook aan de gang ging en dat van ons wel gelijk mee wilde nemen. Op zich weinig verfwerk 1 groot raam, 1 klein raampje, houtwerk van de gedeelde dakkapel (boeibord is hout) maar wel een voordeur met siliconen vervuiling die er slecht aan toe was. (Er was zeker 9 jaar niks aan gedaan, vermoedelijk 12) Die voordeur is nu weer top, dus volgende ronde is goedkoper.
Dat ligt uit de regio, hun huis (50 jaar oud dus ook wel herstelwerk), vrijstaand met grote dakkapel was € 2.600,-
Nou, hier net de offerte binnen voor een van de huizen Voor een hoeveelheid wat we 3 jaar geleden bij een ander huis nog 2200 euro voor betalen, nu 5700. Helemaal gek geworden. We vragen wel een ander
wij vonden onze 4000 ook al heel erg duur echter hadden wij iets van 3 of 4 offertes laten maken en ze kwamen allemaal rond dezelfde prijs uit het scheelde allemaal niet zo heel veel
ik hoorde ook van de man die onze bouwkundige keuring heeft uitgevoerd dat de prijzen van schilderwerk afgelopen 2 jaar met 30% waren gestegen.... man en ik zijn hoog opgeleid met goede baan, maar het loont wel om dit zelf te doen inmiddels, best bizar eigenlijk
Het probleem is bij ons tijd. We werken beide 32-36 uur en ik zou niet weten wanneer ik zoiets zou moeten doen. Dan moet ik er vakantiedagen voor opnemen maar die hebben we ook maar beperkt dus dat vind ik ook zonde.