Wat kost een baby/dreumes extra aan water en elek? (jaarafrekeningen komen binnen...)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mickys, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik vroeg me wat af.

Heb zojuist mijn jaarafreking water binnengekregen en wacht nog op die van Nuon.

Nu zag ik dat mijn waterverbruik is toegenomen van 128 m3 naar 198 m3.

Logisch, want er gaan wel wat meer wasjes en badjes doorheen als voorheen.

Maar is dit nu veel qua verbruik of niet? Ik baal namelijk dat het bijna verdubbeld is, maar weet niet of we nou eigenlijk al zuinig doen of echt teveel verbruiken.

Wat staat er aan m3 op jullie afrekeningen? (Hoef echt geen voorschotten enzo te horen hoor. :))

Vrees nu nog voor Nuon.......

2. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ow, zijn thuis trouwens met z'n drieën, hebben een 2 onder 1 kap woning.

3. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Waterverbruik naar grootte huishoudenaantal personen in huishouden
    1
    2
    3
    4
    5
    gemiddeld gebruik in m3 per jaar
    47
    89
    138
    186
    191
    in euro's per maand
    8,50
    13,-
    18,-
    23,-
    23,50

Oei, als ik dit moet geloven, dan doen we hier iets niet goed.....

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij hebben nog geen afrekeningen gehad, ik wacht ook in spanning af.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben hier ook benieuwd. Volgens mij zaten wij al op 150m3 per jaar met zn 2en.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben ook nog niks binnen, maar vorig jaar hebben van Eneco wel een fikse rekening gehad dus kan dit jaar alleen maar meevallen (hoop ik).

7. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    wij hebben in augustus al afrekening gehad van Essent en schrok me hier dood van terwijl wij er nog maar 5 maanden woondde toen. meosten we al 80 euro bij betalen. ons probleem is alleen wij zitten met gas (geen CV in huis). Wij gaan nu overstappen.

Met water betaal ik per 3 maanden 80 euro en dit zal niet veel meer worden want wij wassen alleen savonds (avond stroom) en douche is precies zoals t voor onze kleine was.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier was het vrig jaar ook ineens flink meer

9. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier hebben we vanaf januari tot nu 90 m3 gebruikt...
    vond dit eigenlijk al vel...

10. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Heb enkel nog mijn meterstanden doorgegeven.
    Kreeg bij dagteller elecrticiteit de melding dat het buiten de verwachtte waarden viel. Verbruik is aanmerkelijk hoger dan voor de gezinsuitbreiding.

Logisch ook; ben meer thuis, wasmachine, waterkoker en magnetron draaien overuren....

Heb dan ook in januari al mijn voorschot met 50 euro per maand laten verhogen. Hoop dat dit voldoende is geweest.

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier viel t vorig jaar wel mee moest 10 euro bijbetalen.
    Daarna is hij omhoog gegaan (10tje per maand)
    We zien wel.
    Het zal wel meer zijn, want we wassen natuurlijk meer, maar douchen niet want hij gaat gewoon met een van ons onder de douche.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb geen idee en wil het ook bijna niet weten! hier nog geen rekening gehad.

zal belachelijk veel moeten betalen want ik alleen douche al minimaal 30 min per dag. zoontje vindt het maar al te leuk onder douche dus die doet ook zo een 20 min. vriend 20 min. en dat elke dag. daarbij staat de wasmachine 2 keer per dag aan, afwassen.pffffff ik moet even mijn spaarvarkentje kapotgooien denk ik.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier niets meer als voor heen heel stom.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier met 3 personen zo'n 80 a 90 m3 water per jaar.
    wij douchen niet elke dag en wassen doe ik ook zoveel mogenlijk na 23.00 zodat het ook weer stroom scheelt. tot nog te draait onze nacht meter van stroom sneller als de dag meter.:D

Denk dat het ons zo'n 5 a 10 m3 scheelt per jaar nu colin er is dus dat is niet heel erg heftig..

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben niks hoeven bij te betalen, krijgen zelfs wat geld terug ?
    Nu moet ik wel zeggen dat we verhuisd zijn tussendoor, misschien dat dat ook scheelt ?

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    30 minuten per dag?? :$:$

Wij hebben sinds een tijdje zo'n soort stopwatch die je kan instellen op tijd, ik douch 5 minuten en soms zet ik hem nog een keertje aan als ik zo lekker sta, maar langer dan 10 minuten sta ik er nooit onder, tis toch even haren wassen en je lichaam wassen en klaar? (okay, en scheren als dat nodig is, dan sta ik er dus 10 minuten onder ipv 5)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmm een stopwatch om de douche uit te moeten... nou die komt er hier echt niet in... ik douche s ochtends ook vaak 20 a 30 minuten, zo een heerlijk ontspanmomentje...

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier is het vorig jaar "misgegaan" met de opname in 2009.... dus we zijn aangeslagen volgens het verbruik van de vorige bewoonster.... 23 m3. Ik heb nu gekeken en we zouden dan nu "ineens" 190m3 hebben verbruikt.
    (Reëeler verbruik zou uiteraard zijn 190 + 23 = 213 m3 verbruik tussen half maart 2009 en half november 2010 ;) Dat is dan 20 maanden = 10,65 p/m -> over een heel jaar dan 128 kuub gemiddeld.)
    Maar ja, ben dus wel benieuwd wat uiteindelijk de rekening gaat zijn... op zich valt het maandbedrag (eigenlijk kwartaalbedrag) hier nog wel mee... betaal 24 euro per kwartaal.

Enige waar ik wel bang voor ben,..... de gemeente aanslag -> je krijgt nog een naheffing ivm rioolrechten. Deze is nl gekoppeld aan je waterverbruik. Dat wordt vast wel slikken in 2011. Ik denk dat ik maar alvast voorschotten ga betalen aan de gemeente. Afgelopen jaar moesten we iets van 600 euro betalen (incl onroerend goed etc) maar ja de rioolrechten waren uiteraard gebaseerd op een verbruik van 23 m3.

19. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Owja, die gemeentelijke heffingen. Pffff!

Hier krijgen we die (van Brabant Water) in één keer met je waterafrekening. Dus zit ook al in je voorschotten meeberekend. Dus wij betalen elk kwartaal een flink bedrag, maar daar zit dan wel al alles in, geen verrassingen meer achteraf.

Deel Deze Pagina