Wat kost een baby per maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door unexpectedmom, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Die bonnen krijgt niet iedereen hè, ;) :)

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik krijg ze wel maar ik heb niks aan pampers, mn oudste kreeg er uitslag van en de jongste ook, ik weet niet waar het aan ligt!

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat moet je doen om die bonnen te krijgen?

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je aanmelden voor babydozen en dan hopen dat je gelukt hebt ;)

Kosten:
    - ik 1 dag minder gaan werken
    - 2 dagen kinderopvang (netto €300/€350 per maand)

luiers: 1 pak Lidl luiers voor overdag, doe ik 2 weken mee. Kosten zo'n €8 voor 56 stuks.
    's Nachts draagt mijn zoontje pampers, sla ik in in de aanbieding zoals nu bij de Makro voor €0,19 per stuk.
    Billendoekjes vliegen er door heen maar ook als toetenpoetsers, gebruik ik van de Lidl (sensitive)

Voeding: Borstvoeding kost je niet zoveel. Had kolf van Marksplaats en voor hetzelfde geld weer verkocht. Flesjes van de hema passen prima op je kolf en kosten niet zoveel als 'echte' Medela-flesjes. Zoogkompressen heb ik een maand of 4 gebruikt, van de Kruitvat. in het begin ging dat hard maar was snel voorbij. ken ook moeders die ze helemaal niet nodig hebben. Ijsblokjeszakjes om in te vriezen was ook te overzien.
    Bij elkaar reken ik voor bv (excl kolf) dan een euro of 5 a n de maand.

Vaste voeding is hier altijd gewoon meeeten geweest. Ik merk pas sinds een kleine tijd dat ik echt rekening met hem moet houden. Hiervoor kookte ik gewoon wat extra pasta mee en schilde een extra aardappel. Prima te overzien. Nog steeds koop ik niet extra vlees, hij krijgt gewoon een stukje van ons.

kleding koop ik vooruit in de sale, vanaf maat 80 vond ik tweedehands vaak niet meer mooi (vaak duidelijk gedragen) en koop ik alleen nieuw. Dat kan Wibra als je kindje het past (valt hier erg wijd) en anders dus in de (super)sale vooruit.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ongeveer 50/60 euro per maand...

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een schatting van de kosten voor onze jongste:

- voeding (Pepti): kost ons niks, wordt vergoed door de zorgverzekeraar omdat we een machtiging hebben van de kinderarts, normaal kost het ruim 20 euro per bus en we gebruiken er één per week
    - luiers (Pampers): koop ik altijd in de aanbieding, daar zijn we ongeveer € 30,- per maand voor kwijt
    - doekjes (Kruidvat oliedoekjes): 2 pakjes à € 1,70 = € 3,40 per maand
    - overige verzorgingsproducten (alles parfumvrij wegens overgevoelige huid): gemiddeld € 5,- per maand
    - flessenspenen: gemiddeld € 5,- per maand
    - kleding: € 50,- per maand
    - kinderopvang: € 100,- per maand

Totaal ongeveer € 200,- per maand. Qua kosten voor de oudste ben ik hetzelfde bedrag kwijt denk ik, hij heeft geen luiers meer maar groeit hard en eet dan ook als een dijkwerker :D dus daar moet ik qua inkopen serieus rekening mee houden, haha!

7. Linana

Linana Niet meer actief

Kinderopvang kan ik je nog niks over zeggen, we betalen komende maand 75,- zelf bij. Maar aangezien ik ga werken zal de bijdrage vd gemeente komen te vervallen waardoor de eigen bijdrage ook wat hoger wordt.

Verder:
    Luiers; koop ik bij de lidl, ik betaal 7,50. Ik koop 3 pakken tegelijk en doe met 1 pak ongeveer 1,5 a 2 weken.

Voeding: Nestle a 8,50 per blik. Momenteel doe ik met een blik iets langer dan een week. Maar mijn zoontje krijgt nu ook andere dingen dan alleen melk. In het begin deed ik 5 dagen met een blik.
    Verder: pap, fruithapjes, normale maaltijd, spul van organix. Komt denk ik toch al gauw uit op 12,50 per week denk ik.

Kleding: de kinderbijslag gaat eraan op, dus sowieso 200,- per 3 maanden. Zelf kopen we ook best veel, maar met de kinderbijslag alleen zou het te doen zijn denk ik.

Doekjes en verzorgingsproducten: Mijn zoontje is makkelijk en kan alles hebben. Dus doekjes van huggies bij action a 1,- per pak. Ik koop altijd 8 of 10 tegelijk. Verzorgingsproducten koop ik of bij de action (witte fles, groene dop voor badspul) en olie etc van etos huismerk. sowieso 8,- per maand aan doekjes en dan kijken of het badspul etc op is, dat gaat vaak wel lang mee

speelgoed, spenen, eetgerei etc komt er ook nog allemaal bij.

Ik zei vandaag nog tegen een vriendin dat een baby klauwen met geld kost en dat ik me toch afvraag hoe die meiden van 17 het allemaal doen....

8. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Vind het moeilijk te schatten omdat je veel keus hebt qua merken, smaak e.d. In ons geval; luiers koop ik bij de kruidvat; jumbopak 96 stuks voor nog geen 14euro. 1 bus voeding per 8/9dagen van Nurtilon voor ruim 10euro. Billendoekjes op de markt 80 voor 1euro. Groente fruit maak eet ze met ons mee, maak ik zelf. Kleding heb ik voor de eerste maanden heel veel gekregen, ook pyamaatjes heb ik wel in alle maten gehad. Natuurlijk koop ik ook wel eens zelf want ben dol op shoppen. maar je kan het zo duur maken als je zelf wil!

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    #69 brownielover, 20 aug 2012
    Laatst bewerkt: 20 aug 2012
    wij zijn nog een beetje zoekende aangezien ze pas 5,5 week is maar ben dit tot nu toe kwijt:

900euro kinderkamer (nieuwe meubels, behang, verf)
    200euro 3in1 kinderwagen (2ehands)
    gratis box. aanbieding kinderkamer (waarde 200euro)
    200euro maxicosi (nieuw)
    200euro kleding (minimaal!)
    150euro badje,washandjes,hydrofiele luiers, omslagdoeken etcetc
    100euro matrasje
    60euro dekentjes, lakentjes, klamboe
    10euro nutrilon voeding per week
    2euro billendoekjes per week
    7,50euro luiers kruidvat voor anderhalve week
    30euro verzorgingsproducten zwitsal (eens per zoveel tijd inslaan)
    50euro flessen/spenen (ons meisje dronk alle flessen binnen 5 min leeg dus dan blijf je zoeken naar de juiste)

kosten kdv komen er ook nog bij maar die weten we nog niet. ik schat zo'n 350 euro per maand voor 2 dagen van 10 uur per week.

wij waren & zijn veel geld kwijt, maar dat wouden we zelf. we hadden meer dan de helft kunnen besparen maargoed.. ze heeft dan ook van alles van goede kwaliteit dat jaaaaaren mee gaat!

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je inschrijven op www.lekkerinhetleven.nl. Dan krijg je ze thuisgestuurd vanaf de volgende keer.
    Het is een heel boekje met kortingsbonnen voor allerlei levensmiddelen, waaronder vaak ook pampers inderdaad.

11. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wij zijn hier per maand zo'n €100,- kwijt.
    Puur aan voeding&verschoning zijn we 83 euro kwijt.
    En dan reken ik nog wat geld voor bijv, douchegel, speentjes, flesje.
    Maar dat is natuurlijk elke maand verschillend

4x pak Nutrilon van €9,69 (38,80)
    2x pak Pampers van €16,- (32,-)
    Doos (6pack) Zwitsal billendoekjes van €12,90

En voor kleding ben ik denk ik 30,-? kwijt..per maand..
    Ik heb nog steeds ontzettend veel kleertjes van de kraamcadeaus. Daar kan ik nog wel een aantal maanden mee vooruit...

Maar voor de eerste aanschaf van babyspullen waren we wel een vermogen kwijt. (Ligt er natuurlijk ook aan aan wat voor spullen je koopt)

Heb je misschien ff een idee van de prijzen;

Kinderwagen (Stokke) 1100,-
    Babykamer (Babydump) 700,-
    Box (van Marktplaats gehaald) 60,-
    Wipstoel (Babydump) 45,-
    Maxi Cosi 119,-

En al die extra kleine dingentjes die je nodig hebt, zoals hydrofiele luiers en washandjes, badje, babyfoon, omslagdoeken, monddoekjes, kleertjes,
    luieremmer, aankleedkussen+hoezen,beddengoed..en ga zo maar door..
    Weet nog dat we dat allemaal in 1x hebben gekocht bij Babydump en dat we zo'n 600€ kwijt waren ;)

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nee hoor, zo werkt t niet.
    Niet iedereen krijgt ze thuis, ze loten er een aantal uit.
    Dus misschien heb je geluk, misschien niet.....

13. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vee van deze zaken heeft de hema ook en dan ben je voor veel minder klaar!

14. Linana

Linana Niet meer actief

Wat dacht je van de wibra/zeeman/ikea?

Ik zag staan babykamer 700,- van de babydump. Mijn vader is nu voor zijn toekomstige kindje ook 1100,- kwijt
    Wij waren kwijt: 240,-
    Dat was het bedje, kast/commode, matras en badje.
    Kinderwagen: 300,- (3 in 1, dus daar zit een autostoeltje bij)

Een deel van de doeken etc hebben we wel bij babydump gehaald, maar een deel ook gewoon bij de wibra/zeeman en ikea.
    Je maakt het zo duur als je zelf wil

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben voor een gemiddelde maand 100-150 euro kwijt voor mijn meisje.

-Zij drinkt nog steeds melk nr 1 maar wel HA op aanraden van de KA. 6 pakken per maand. 11 euro per pak.
    -Pampers zitten bij haar nog steeds het beste. ongeveer 35 euro per maand (en dan heb ik ruim voldoende)
    -billendoekjes 3,95 per 4pak. eigen merk drogist

Kleding koop ik vooruit soms wat nieuw soms 2e hands via hier of marktplaats. sommige medicijnen moet ik deels zelf betalen. En af en toe een nieuwe speen. Speelgoedje. Hapjes maak ik zelf en haal ik in de aanbieding en maak voor meerdere dagen klaar.

Dit is alweer minder dan vlak na de geboorte want toen zat ze op speciale prematurenvoeding a 18 euro voor een pak. en pampers maat 0.

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk merk is dat/ welke winkel? Ik zie ze allemaal voor minstens/ rond 800 euro!

17. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Aanschaf vooraf:

Kamertje 1200 euro
    Kinderwagen 700 euro
    Box 200 euro
    Schommelstoel 300 euro
    (maar dit kan je allemaal zo duur maken als je zelf wil )
    Hydrofiele luiers, spuugdoekjes, flesjes, speentjes etc.

De kosten per week die ik kwijt ben:

1 pak luiers (pampers) ong 10 euro (kan je wel langer mee doen dan een week)
    1 blik voeding 11 euro
    5 potjes avondeten a ong. 1 euro per stuk
    4 potjes fruit
    7 bakjes yoghurt (yogolino, weet de prijs zo eigenlijk niet, rond de 2 euro voor 4)
    7 pyjama papjes

18. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Peptie 4 X 21 = 84
    Luiers 4 X 10 = 40
    Doekjes koop ik 1 keer in de 2 maanden zo'n grote doos met 12 pakjes erin voor 19 euro. Is dus 9,50 voor 1 maand.
    Potjes & fruit = 20
    Kleding= 40
    flesspenen en dergelijke= 10

Samen dus rond de 204 euro, komt voornamelijk door de pepti, maar we zitten vaak ook wel onder dat bedrag.. kopen ook welleens een maand geen kleding of minder potjes

En 85 euro krijgen we ook nog aan kindgebondenbudget.. Dus dan zit je op 120 euro. Kinderbijslag gebruiken wij voor andere dingen, zoals speelgoed boxkleed of extra kleertjes.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Hier deed kleine het prima op voeding van kruidvat. A 6, nog wat per pak. Alle merken zijn tegenwoordig oed. Kruidvatvoeding is trouwens exact hetzelfde als nutrilon. Alleen stukken goedkoper.

Fruit en groentenhapjes heb ik zelf gemaakt. Stukken goedkoper en gezonder als die troep uit een potje.

Luiers ook van kruidvat. Ik was in het begin zo'n 25 tot 30 euro kwijt aan flesvoeding. En 30 euro aan luiers.

Dagverblijf 2 dagen in de week zijn hier 650 euro. (125 eur0 voor mezelf)

Veel kleertjes koop ik bij bijv zeeman of merkkleertjes via marktplaats. Kleertjes zijn vaak maar een enkele keer gedragen en vaak nog nieuw met kaartje. Heb setjes van mexx voor 5 euro. Of van lief lifestyle voor 6 euro terwijl ze nieuw nog 20 euro zijn,

Kamertje en spullen als wandelwagen ook via marktplaats. Quinny buzz voor 60 euro. Andere quinny wandelwagen voor 45 euro. Easybase 40 euro. Ook veel speelgoed van marktplaats. Vaak zo goed als nieuw. Little people,v tech enz.
    Bedje 15 euro. Commode 60 euro enz. En geen oude meuk. Hoogstens een likje verf nodig. Ik vind het persoonlijk zonde van het geld om 600 euro voor en kamertje of een wandelwagen uit te geven. Pas nog een ikea hemmnes 8 ladenkast op de kop getikt voor 30 euro. 220 euro in de winkel.

20. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha alsof ik mezelf hoor praten! zo denk ik er dus ook over wat die spulletjes betreft.

Deel Deze Pagina