O, en qua luiers: je kan een heleboel dozen aanvragen (blije doos enzo) waar proefverpakkingen inzitten. Daar kun je sowieso de eerste week mee doorkomen en dan kun je direct kijken welke luiers het beste bevallen
Wibra en zeeman zit niet bij elk kind goed. Kruidvat voeding verdraagt niet elk kind. Oudste had Kruidvat voeding, jongste kan er niet tegen en drinkt hero (borstvoeding lukte niet helaas) Billendoekjes kon bv mn middelste alleen tegen pampers doekjes, jongste alleen tegen zwisal doekjes. En moet een dr Brown fles tegen krampjes, en spul tegen krampjes. En medicijnen tegen reflux, moet ik ook zelf betalen. Oudste had moeilijke voeten en schoenen kostte daardoor altijd rond de 100 euro, daar deed ze ongeveer 2 maanden mee.
Ik wil niet oordelen over je bericht omdat ik niet weet wat je achterliggende reden is dat je alles goedkoop wilt. Maar ik vraag me wel af waarom je, terwijl je nog niet eens zwanger bent, nu al bezig bent met wat de baby kost. Het is natuurlijk belangrijk om daar vooraf over na te denken maar het komt een beetje raar over. Ik wil zelf ook geen dure spullen omdat het gewoonweg niet nodig is. Je kan een baby natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Zelf heb ik tijdens de zwangerschap bijgehouden wat ik allemaal kwijt was voor de baby. Ik ben nog niet bevallen en het bedrag staat al op 2600 euro. Dus daar begint het al mee. Kinderopvang kost voor ons 600 per maand voor 2 dagen (belasting teruggave zit daar dan nog niet bij), je moet rekening houden dat je misschien minder gaat werken, voeding en andere verzorgingsdingen heb ik nog geen idee van wat het kost. Verzekeringen en andere toeslagen moet je meetellen en KB is zo weinig per maand daar kun je niet je kind van onderhouden. Succes!!
Het is zo duur als je het zelf maakt. Ik dacht in het begin ook dat ik (omdat we 3 kindjes krijgen) het wat goedkoper op zou zoeken, maar toch hangt de jongens hun kledingkast vooral vol met kleding van de Prenatal. De goedkope kleertjes van de Zeeman en Wibra kunnen leuk zijn, maar het valt vaak heel breed. Zo had ik laatst wat rompers bij de Zeeman gekocht maat 50/56 en ze zijn net zo groot als de maat 62/68 van de Hema! Verder heb ik toch ook gewoon volop Pampers in huis en ga ik denk ik voor Nutrilon voeding. Er is dus niks gekomen van het goedkoop kopen voor ze. Wel hoor ik veel goede dingen over de luiers van Kruidvat!
ik ben ook van de zuinige kant. Ik beknibbel niets op mijn kids maar ik ga geen stuiver meer betalen voor iets als het niet nodig is. Hier nu 2x kruidvat luiers gebruikt een geen problemen met lekken oid. Newborn kost 7.50 maat nul, 1 en 2 en daarna ga je naar 13 euro per pak. In de eerste maanden doe je per week met 1 pak. Ik gebruik kruidvat standaard flesvoeding en helemaal prima, geen allergische reactie oid maar dat zou dus wel kunnen, iets om rekening mee te houden. Verder prima voeding! Is 6 euro per pak. Nu de kleine nog 9 weken is gaat er iedere week wel een pak door. Met bijvoeding wordt dat pas minder en dat is met een maand of 4 a 5 . Bij kruidvat heb je ook leuk speelgoed, hoeft niet duur te zijn. Of aanbiedingen bij bart smit. Zo'n tien euro per maand. Kleding koop ik wisselend bij Hema (vind er niet alles leuk maar bijv die rompers in een voordeelverpakking zijn leuk geprijsd), c en a, h en m en soms ook wibra/zeeman. Bij de zeeman heb je voor meisjes de leukste leggings in de kleuren van de regenboog. Lekker geld besparen meid, dan kan je dat weer uitgeven aan iets anders voor je kinderen !
Kruidvat luiers passen hier niet, madam heeft stevige billen, hier dus pampers. ik geef bv en zoals Bolkje zegt er komen heel wat kosten bij kijken. Ik vermoed dat als ik het jaar volmaak ik quite sta met de kosten van fv. Ik verbaas me er over tegen hoeveel extra kosten ik aanloop waar ik geen rekening mee had gehouden. Denk aan speelgoed om je kind te prikkelen (ze kijken niet de hele dag naar het plafond), nu een nieuwe autostoel, kinderstoel, etc. En dan heb ik het inderdaad nog niet over de kleding... Nu bijna 8 maanden en ze zit al in mt 80 :O
Idd dat speelgoed, hartstikke duur. Bv speelkleed met bogen, gister naar gekeken. Rond de 60 euro gemiddeld. Dacht "wooow, koop wel via mp" Kleding vind ik ook duur
Mss beetje off topic maar ik heb nu een pak van de Jumbo en bevalt prima hier, ze zit in maat 4 nu en die van de Kruidvat zijn wat smal voor haar, maat 4 van de Jumbo zit erg goed en ruimer. Pak van 42 stuks was nog geen 8 euro. Geen idee wat zo'n pak van de Pampers kost?
Val niet voor de goedkope kleertjes van zeeman etc, ze zijn na 3 keer wassen volledig uit model. Dan heb je dus een breed shirt maar een baby met een blote buik. En moet je veel sneller nieuw gaan kopen... En ben je dus evengoed evenveel kwijt. Kies voor iets meer maar duurzamer, zoals hema ( hebben goede rompers voor weinig geld). Echt, ik háát die brol van zeeman. Bij action echter wel al deftige stofjes gevonden. Oh en borstvoeding heeft mij nauwelijks iets gekost... Nooit een kolf gebruikt. Enkel borstpads en dat is op een jaar tijd misschien 25 geweest.
Ik denk dat ik het eerste halfjaar zo'n 100 pm kwijt was aan voeding (Nutrilon), luiers (Pampers) en billendoekjes (Pampers Sensitive) en nog eens zo'n -/+ 50 pm aan kleertjes en sokjes. Dus in totaal 150 pm. Nu komt daar ook eten bij kijken (vers fruit en verse groente) Maar wel minder Nutrilon
Ik heb kortgeleden een tweede Maxi-Cosi moeten kopen (groep 1) Kostte me precies 500. (Pearl 330 + Familyfix 170) Daar moet je ook rekening mee houden
Door omstandigheden is het voor mij even roeien met de riemen die ik heb. Maar als je goed zoekt dan vind je een hoop leuke dingen op marktplaats. Kinderwagen bijna nieuw maxi cosi mura 4. 150 Badje met standaard van hoppop 25 euro Commode 70 (hele mooie normaal iets van 500) Qua kleertjes mega veel gekregen allemaal petit bateau, hema enz enz. Lekkere wolle truitjes die m'n mamma heeft gemaakt. Heb nu in de uitverkoop wat dingetjes gekocht. Maar denk Max 100 euro uitgegeven aan een paar pakjes. Box gekregen van familie maar kosten op mp 25 euro voor een mooie. Het kleed wil ik zelf maken. Niet voor de kosten maar gewoon omdat ik het leuk vind. Wieg is de familiewieg. Nieuw Matrasje op maat laten maken van biokatoen 90 Pakket wasbare luiers bijna nieuw via mp 100 Maxicosi pebbles 119 (maar niet zelf gekocht) Moet nog wel wat dingen kopen maar ben zo goed als compleet. Denk dat ik aan de hoog nodige dingen nog ongeveer 150 euro moet uitgeven. Je kan kleertjes in de uitverkoop kopen. Dan koop je toch gewoon op de groei een beetje vooruit. Het enige waar ik niet op wil bezuinigen is de verzorging. Ik vind Zwitsal e.d zoo smerig. Dus dat is allemaal weleda gelukkig is alles binnenkort bij de tuinen in de aanbieding dus dan sla ik even groot in 😝 Denk dat ik al met al totaal straks op 800 euro zit met wat ik vanaf m'n 20 weken echo tot geboorte uit heb gegeven. En ik vind dat ik echt mooie spulletjes heb. Bovendien zie je na 3x wassen toch niet meer of dingen nieuw of tweedehands waren. M'n kindje komt echt niks te kort en stiekem vind ik het niet eens zo erg om dingen van mensen over te nemen. We leven echt in een wegwerp maatschappij en daar wil ik zo min mogelijk aan meedoen.
Dan heb je een über duur ding. Absoluut fantastisch maar ik heb ook de stoeltjes voor 100 gezien in de actie van maxi cosi. En daar zit je kind ook veilig in.
Bij gamma hadden ze zelfs autostoeltjes van 50.... Het is maar net hoe duur je het wilt maken, denk ik. Maar een feit blijft: hoe goed je ook op de centen let, er is altijd wel iets dat gekocht moet worden Ik denk dat er niemand is die het redt van alleen de kinderbijslag, hoe zuinig je ook doet. Wij krijgen veel kleding van buren en vrienden en mijn zoontje heeft kma en dus krijgen we speciale melk vergoed van de zorgverzekering en zelfs dan redden we het nog niet met alleen de kinderbijslag.
Ts, ik vind het erg goed dat je je van tevoren afvraagt hoeveel een baby kost! Bij ons wordt het meeste geld toch wel uitgegeven aan de kinderopvang (450 per maand, dat verschilt voor iedereen, het is afhankelijk van het aantal uren opvang en van je gezamenlijke inkomen). Ook ben ik minder gaan werken, hierdoor heb ik 550/600 minder aan salaris per maand. Al met al 'kost' onze zoon dus al 1000/1050 per maand (hier staat uiteraard heel veel tegenover en ik heb het er absoluut voor over, maar we moeten het nu wel doen met dat bedrag minder in de maand) Verder betalen wij meer voor gas, water en licht, omdat ik meer thuis ben (dus verwarming en licht vaker aan) en was ik meer. In het begin kun je ongeveer toe met 1 pak voeding en 1 pak luiers per week, wat dat je kost is afhankelijk van het merk dat je koopt. Tm maat 3 heeft zl pampers new baby gedragen, allemaal in de aanbieding gekocht (50% korting). Vanaf maat 4 zijn we over gegaan op kruidvat, niet eens uit kostenoverweging (mooi meegenomen), maar omdat hij steeds doorlekte met pampers. Kleding, speelgoed, kinderkamer, kinderwagen, beddengoed kun je prima tweedehands kopen of nieuw en er zo veel aan uitgeven als je wil! Wij kopen veel kleding in de uitverkoop (merkkleding) en in de kleine maatjes ook wel veel tweedehands (vind ik ook een leuke bezigheid). Ik vind iemand geen slechte moeder hoor als je dingen zo goedkoop mogelijk aanschaft. Het belangrijkste vind ik dat je je kind veel liefde en aandacht kunt geven! Dat is veel en veel belangrijker dan het materiële! De maxicosi hebben we wel nieuw gekocht, omdat je aan de buitenkant niet kunt zien wat er precies mee gebeurd is. Als je kindje gaat lopen heb je op termijn ook schoenen nodig, dat vind ik wel een grote kostenpost, want ik wil een goede schoen van leer en daar betaal je gewoon voor! Hoeveel een kind later kost, geen idee van, maar ik ben er zeker van dat je nog steeds bewust kunt kiezen voor de mogelijkheid die het beste binnen jouw budget past!
Ik denk dat een baby binnen elk budget past! Tegenwoordig kun je zoveel via mp krijgen en staat fb vol met weggeefhoeken ook speciaal voor mama's Ik zelf heb niet genoeg aan de kinderbijslag om mijn kind te kleden. Ik heb niets tegen tweedehandse spullen, maar kleding wil ik gewoon nieuw hebben. Nu bijv is het sneller fris geworden heb ik deze maand al herfst kleding voor haar aan moeten schaffen. Je kan dan niet een maand wachten tot de kinderbijslag Kinderbijslag ga ik een winterjas kopen, winterlaarsje en kaartjes voor K3 concert aangevuld met mijn eigen salaris. Goed hoor dat je er bewust mee bezig bent en succes met zwanger worden
Een baby hoeft echt niet veel te kosten. Ik geef borstvoeding, zoontje heeft vanaf 6 maanden met de pot meegegeten (natuurlijk wat rekening gehouden met ingrediënten), kleertjes koop ik tweedehands op kinderbeurzen. Verder heb ik van alle kanten veel te veel speelgoed gekregen, zelf nog nooit iets hoeven kopen. Van de kinderbijslag kan ik de luiers en verzorgingsproducten kopen. Opa's en oma's passen op, dus geen kosten aan opvang. Eigenlijk merk ik er qua financiën weinig van dat ik een kind heb En het is wat mij betreft prima om zo goedkoop mogelijke producten te kopen voor je kind. Kinderen worden ontzettend verwend tegenwoordig, maar een baby weet echt niet of hij merkkleding aanheeft of welke merk luier hij draagt.
he! wij zijn ook zuinig! ik heb wasbare luiers (eenmalig 500 euro, daarna nooit meer wat aan hoeven schaffen. je hebt alleen meer was) ik geef bv, dus enige wat geld kost zijn de kleertjes. bv heeft mij ook veel gekost trouwens aan thee/kolf/bh/supplement/fleswarmer. verder hou er maar rekening mee dat alles anders kan lopen. Inderdaad voeding niet verdragen etc. kinderbijslag bedraagt 192 euro per kwartaal en dat redden wij makkelijk! denk 50 euro per maand? vond alleen de aanschafvan meubels/maxicosi/verzorging etc heel erg duur. 1500 euro waren we kwijt voordat de baby er was
Niks, gebruik wasbare luiers en geef borstvoeding. (waarom ga je gelijk uit van fv als ik vragen mag? ) Oja billendoekjes maar die zijn niet zo duur denk 3 euro per maand. Autstoelen zijn wel duur, hier bezuinigen wij niet op aangezien het om de veiligheid gaat, wij hebben dan ook achterwaarts gerichte autostoelen. Stoel vd oudste 500 euro, Fae zit nu nog in maxicosi die gaat straks naar de stoel vd oudste en de oudste dan in een Max-way 330 euro. Kinderwagen 450 euro nieuw. Babykamer 350 euro via marktplaats. Speelkleed 30 euro in de aanbieding Box 100 euro via marktplaats Speelgoed is het duurste maar je krijgt veel en via marktplaats ook betaalbaar wij geven niks uit aan speelgoed aangezien ze zo gigantisch veel krijgen met hun verjaardag. Kleding hoeft ook niet veel te kosten tot maat 68 had ik gekocht maar ook veel gekregen, verder shop ik voor de kinderen bij de Primark, Wibra, zeeman en Sale e.d. Zorg dat je aanvullend verzekerd bent dan kan je je kolf ook declareren en lactatiekundige hulp. Ik gebruik wasbare zoogcompressen 3 euro via Ebay. Eenmalige aanschaf wasbare luiers was 100 euro. Verder dus geen maandelijkse kosten hier
Leuk topic! Snap zeker niet waarom ts zo word aangevallen. De kosten liggen eigenlijk wel iets hoger dan ik dacht. (Als je bijv het ene merk voeding niet aan kan). 70 euro p/m aan kleding vind ik grote onzin!