Geur probleempje

Discussie in 'De lounge' gestart door EnBee, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik heb een klein probleempje.
    Gister was er een hindoestaanse meid bij mij (in een kamertje in ons huis, ze kwam als klant), was erg gezellig. Alleen... Ze rook nogal naar exotisch eten? Nouja, geen probleem... Ik bedoel, als ik een lading knoflook heb gegeten stink ik ook een uur in de wind. Dat kamertje waar we zaten, heeft een voordeur (we hebben 2 voordeuren), en geen ramen (het is een soort van omgebouwde schuur, waar bv ook de wasmachine staat, we wonen aan het water en daarom zit de schuur aan de voorkant). Toen ze gister weg is gegaan, heb ik de deur ongeveer 3 uur lang op een kiertje gezet (wel met de klippen erop, maar dan dat kier-standje).

Alleen, nu ging ik net de was doen, en ik werd gewoon misselijk van de geur. Ik moet vanavond weer daar werken, en dan een uur of 3. Maar ik kan hier gewoon echt niet tegen. Ik moet zometeen weg, dus ik heb de deur nu nog een half uurtje op een kier staan, maar straks moettie weer dicht (beetje eng om je voordeur op een kier te hebben staan als er niemand thuis is).

Heeft iemand enig idee hoe ik de geur weg kan krijgen, of kan maskeren? Ik durf niet gelijk deo oid te gaan spuiten, want soms maakt dat het nog erger dan dat het is, vandaar dat ik advies vraag.

Ps. Ik wil hiermee helemaal niemand beledigen oid. Wat ik al eerder zei, ik denk ook niet dat iemand er blij mee is om in een klein afgesloten kamertje met mij te zitten terwijl ik net daarvoor een lading knoflook naar binnen heb gewerkt.

2. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Even oust kopen (dat is soort spay voor ook op de wc ofzo) dat neutraliseerd geuren.
    oust - Google zoeken

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ja die ken ik wel..!! Dus die werkt ook tegen hele "scherpe" geuren? Want als dat zo is dan ga ik die zeker even halen.

4. Appie1988

Ik weet alleen dat die heel goed tegen poeplucht werkt (werk in de zorg:p).
    Maar ik neem aan dat het sowieso het overheersende er wel weg neemt.

En anders misschien nog wat wierrook? Maar dat is ook heel overheersend, maarja beter dat dan knoflook lucht.

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Nou ik ga zometeen even oust halen, hoop echt dat t dan zo goed als weg is. Wierrook vind ik zelf ook niet fris ruiken, maar goed, alles beter dan deze geur.

6. Appie1988

Ik hoop voor je dat het helpt.

Ook heb ik wel eens gehoord dat je lucifers moet laten afbranden, dat schijnt ook te helpen voor geuren, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Succes ik kijk af en toe nog wel even hier.

7. WLE

WLE Niet meer actief

Hang er een natte theedoek.. als die opdroogt dan trekken de geurtje daarin.
    Ook de goudentip als iemand in huis heeft gerookt en je wil van die muffe geur af!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Deur open zetten, evt ventilator erbij. Luchten dus.

9. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Deur openzetten kan dus niet als er niemand thuis/in dat kamertje is.. Je kan vanuit dat kamertje via de zijdeur naar de gang van t huis lopen, het is allemaal op elkaar aangesloten.

10. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    En de deur van dat kamertje naar de gang openzetten en dan een raam open werkt ook niet, want de ramen in de gang kunnen niet open (zijn gewoon vaste ramen) en in de woonkamer werkt niet, want we wonen splitlevel, je moet dus een trapje op vanuit een deur in de gang om id woonkamer te komen, dus het dichtsbijzijnde raam (ofja deur naar de tuin, ligt een halve verdieping hoger 12 meter verderop).

11. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    een lucifer aansteken en meteen weer uitblazen.

werkt in de wc ook als de luchtverfrisser op is:D:D

12. Appie1988

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Soda schijnt ook geur te absorberen en verwijderen...

Baat het niet dan schaadt het niet...

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

de lampe berger aanschaffen voor de toekomst. een half uurtje laten branden probleem opgelost, het maskeerd de geur niet maar breekt hem af.

15. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Nou, een Lampe berger alleen voor die ene klant die stinkt? Neuh, vind ik t niet waard. We hebben kaarsen van riverdale, heerlijk, maar niet overheersend.
    Verder, de geur is weg! Toen ik thuis kwam heb ik n half uur de deur open gehad, en daarna een kwart fles Oust gespoten. Ik ben blij dat het gelukt is. Ohwja, ik heb ook nog een paar wasjes gedraait in dat kamertje, dus hij ruikt weer lekker fris naar schone was.

Thnx voor de tips!

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dat werkt helaas alleen op de wc. Dat zijn methaangassen die je met het vlammetje laat 'ontbranden'
    Zo moet je geen scheet laten als je een vlammetje bij je achterste hebt, maar je kunt wel zonder problemen met naar knoflook ruikende adem een vlammetje uitblazen.

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bakjes azijn neerzetten werkt ook, dit
    neutraliseert ook de geur.

Deel Deze Pagina