Dit is waarschijnlijk medium-risk, dan kun je als het goed is met de vk in het ziekenhuis bevallen. Dan wordt wel alles in het ziekenhuis vergoed, je hebt immers te horen gekregen dat het medisch gezien het verstandigst is om in het ziekenhuis te bevallen. Ik had dit ook, ivm overgewicht wilde de vk dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Blijkbaar zou ik meer kans hebben dat de placenta niet goed loskomt oid. Ik heb ook niet onder controle van de gyn gestaan. Je vk kan dit allemaal uitleggen hoe dat nou precies zit. Groetjes Rosa
Bedoelen jullie dat jullie rhesusnegatief bloed hebben? Want dat heb ik ook en dat is bij mij geen reden voor een medische indicatie, heb er in elk geval niets over gehoord. Heb met 30 wk een prik gehad en er wordt bloed uit de navelstreng afgenomen om te kijken welke bloedgroep de kleine heeft. Afhankelijk van die uitslag krijg ik nog een prik, of niet. Ik ben wel van ziektekostenverzekering veranderd omdat ik toch in het ziekenhuis wilde bevallen en krijg de eigen bijdrage nu ook vergoed (ook die voor de kraamzorg). Zit alleen met het eigen risico van 150,00, geloof ik, maar dat heeft iedereen. Over het aftrekken van de ziektekosten van de belasting: de drempel ligt in 2008 een heel stuk lager omdat je de basispremie niet meer mag aftrekken, alleen de bedragen voor aanvullende verzekeringen. Het loont de moeite om het toch in te vullen!