HCG niet voldoende gestegen!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Poemelke, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    hoi dames, ik plaats deze even hier...
    Vorige week een duidelijke positieve test, dag erna bloed geprikt. Waarde 57. Moest over een week weer. Vandaag geweest, waarde is nu maar 81! Niet voldoende gestegen dus!!! FA zou me morgen terugbellen om het te bespreken, assistente was eerlijk en zei ons voor te bereiden op het ergste....
    En Nou dan??? dit kan toch niet! ik voel me prima, geen buikpijn (dat vroegen ze ook) geen bloedverlies, niks...
    Iemand ervaring of advies? moet ik morgen aandringen op een echo? Dit trek je toch niet??

Thnx, xxxx

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ajj jeetje wat spannend en onzeker zo, ik heb het ook gehad hoor ben twee weken terug gezet. Maar hier even een tabelletje van internet geplukt

vanaf eerste dag laatste menstruatie (ELM)
    3 weken: 0 tot 5
    28 dagen: 3 tot 426
    35 dagen: 18 tot 7.340
    42 dagen: 1080 tot 56.500
    49 - 56 dagen: 7.650 tot 229.000
    57 - 78 dagen: 25.700 tot 288.000
    79 - 100 dagen: 13.300 tot 253.000
    2e trimester: 4060 tot 65.400
    3e trimester: 3640 tot 117.000
    Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger: < 5

Dit is enkel globaal hopelijk heb je er iets aan.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Aandringen op een echo zou ik zeker, al doen ze het voor de 7 weken niet graag omdat het hartje dan nog niet te zien is waardoor je gauw nog onzekerder wordt. Ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe lang je bent.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohhhh wat vreselijk erg zeg, zeker na mmm-verleden :(

Als in een week je HCG slechts 20 punten hoger is geworden.. Ik zou je iets optimistisch willen schrijven, maar vrees dat de assistente wel gelijk heeft. Ik hoop op een wonder!! Met 5 week en 4 dagen zou het denk ik toch wel echt hoger moeten zijn.

@t de referentiewaardes uit dat lijstje... Hmm Als je met 35 dagen (dus 5 week op 18 zou zitten, zit je toch echt te laag...
    De HcG waarde schijnt elke 2 dagen, uiterlijk 3 dagen zich te moeten vermenigvuldigen. Het heeft zich zelfs in een week niet vermenigvuldigd, dus ik vrees echt dat je je op verdrietig nieuws moet instellen... Heel veel sterkte gewenst!

Aandringen op een echo heeft denk ik nu weinig zin. Je bent nu net 5 week zwanger. Pas vanaf 6 week schijn je iets te kunnen zien en het hartje klopt dan zelfs nog niet eens altijd... Ik zou als ik jou was over enkele dagen nog een keer bloedprikken...

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    tja...ik voel me vreselijk...heb toch voor een echo gevraagd,kan morgenvroeg meteen terecht bij de FA!daar ben ik wel blij om,geeft toch wat meer rust nu...maar misschien heb je echt gelijk Maartje,we vrezen zelf ook het ergste....

xxx

6. Laurise

Laurise Niet meer actief

O neee poemelke....wat lees ik nu hier.....jeetje wat vreselijk zeg!! En tja je HCG waarde is laag... maar ik hoop op een wonder.. Heeeeeel veeeeel sterkte morgen! Ik denk aan je!

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    He Laurise, pff ja heb het ook in topic gezet.... Krijg morgenvroeg een echo, bij onze FA, maar nogmaals vrees ik het ergste....
    Maar het is zo onwerkelijk, ik vloei niet, heb geen buikpijn, mn borsten doen nog heel zeer! niks aan de hand gewoon....
    Ik ga ervanuit dat er morgen op de echo blijkt dat er iets niet goed is, hoe pril het ook is, ze kunnen dat toch zien, middels inwendige echo!?
    Ik wil dan even met FA bespreken hoe nu verder....
    Weet je het is gewoon zwaar, ik ben er heilig van overtuigd dat de natuur zn ding doet wat dit betreft, dat er kennelijk iets mis is met een vruchtje als het fout gaat, en dat het dan een reden heeft enz. maar dit is zo kei-zwaar, niet te verwoorden...

Je droom valt in duigen...

xxx

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohw Poemel :(, hier ook nog even een berichtje.
    Ik leef echt heel erg met je mee, en denk aan jullie!

Duim, duim, duim, duim, duim, duim.........

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee dat is dus niet zo want met vijf weken kunnen ze nog geen hartje zien hoogstens een vruchtje en dat zegt nog niks over de ontwikkeling van het vruchtje binnenin.

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Met 5 weken kunnen ze niets zien, alleen of het baarmoederslijmvlies is verdikt en heel soms een vruchtzakje. Nog geen vruchtje of iets, daarom doen ze het ook liever niet.
    Ik heb namelijk met 5 weken 1 dag ook een echo gehad om een bbz uit te sluiten. Mijn hcg waarde was met 5 weken 1 dag al boven de 1700 en 3 dagen later boven de 3500 dus zie het ook heel negatief in voor je, vind het heel erg en duim ontzettend hard op een wondertje!

11. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Hoi Poemelke,
    Heb je ervaring gevolgd en moest vanmorgen aan je denken. Vreemd hè, terwijl ik je niet ken. Heb je misschien iets meer duidelijkheid gekregen? Ik hoop het zo voor je.
    Ik hoop op een positieve uitslag.
    Ik heb met mijn 3e mk helaas hetzelfde mee gemaakt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen al anderhalve week aan het vloeien was en er zelf geen vertrouwen meer in had.
    Hopelijk loopt het bij jou anders!!
    Heel veel succes en sterkte gewenst.
    X

12. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    oh Poemelke wat erg! Hoop voor je dat het goed blijft gaan. Ik duim voor je!

13. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal... maar zoals verwacht zei onze FA dat dit toch een miskraam gaat worden... We wisten het eigenlijk al maar ben blij dat we haar even gesproken hebben, ze voelt ons goed aan en leefde mee maar tegelijkertijd hield ze ons met twee voetjes op de vloer, en de feiten liegen er niet om.... nu hopen dat mn lichaam er gauw op reageert, hoe gek het ook klinkt,maar nu wil ik ook door, het vruchtje groeit niet goed en is misschien niet gezond, en dan laat het helaas maar gebeuren...
    Ik zei nog wel tegen haar dat het misschien nog enorm stijgt, maar ook daar voelde ze ons heel goed aan maar noemde toch echt de feiten dat deze kans echt enorm nihil was, en het dan misschien alsnog in een later stadium fout gaat, en dat willen we ook niet..
    Thnx voor jullie lieve woorden!!!
    Dikke knuffel! We moeten nu even sterk zijn...

xx

14. heel veel sterkte...!

15. yasje

yasje Lid

7 nov 2010
    87
    0
    0
    sterkte meid! en een dikke knuffel!

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006