Iemand werkzaam in de bouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 17 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik ben op zoek naar advies. Wij hebben laatst een schuur laten weghalen en dat bleken echte beunhazen te zijn die die klus hebben uitgevoerd. De schuur stond tegen die van de buren aan en de tussenmuur is nu een buitenmuur geworden. Als bescherming tegen vocht hebben ze het helemaal ingesmeerd met aquaplan (dakcoating). Onze buren zeggen dat dat niet voldoende is, zeker met vorst. En zij willen dat we er een muur tegenaan gaan metselen.

Is er hier iemand (of partner) die weet of zo'n laag aquaplan genoeg is en al het vocht tegen zal gaan houden?

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.045
    16.557
    113
    Vind je zelf niet dat een dakcoating -ook al houd dat het vocht tegen- ook niet onvoldoende is? Ik zou zelf ook een nieuwe gemetselde muur eisen als die er eerst ook stond. Overigens lijkt het mij echt geen porum als er geen degelijke muur zou staan.

Vervelend dat het bedrijf het gesloopt heeft, ik zou contract met ze opnemen en eisen dat ze het voor de buren weer moeten herstellen. :rolleyes:

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Een muur behandel je doorgaans met een impregneermiddel speciaal geschikt daarvoor. Een dakcoating is waterdicht en volgens mij ook niet ademend, impregneer wel. Dat is natuurlijk wel nodig, anders kunnen ze binnen in de schuur vochtproblemen krijgen.
    Was die muur al een enkele muur? In dat geval zouden je buren hun eigen schuur van binnenuit kunnen isoleren.

4. rocketscience

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen verstand van, daarom hadden we ook dit bedrijf opdracht gegeven. Oorspronkelijk stond er een schuur en de tussenmuur daarvan is blijven staan. En aan onze kant (buitenkant) is er een dakcoating tegenaan gesmeerd.

We hebben contact met ze opgenomen maar hij gaf de schuld aan de buurman (die keek nogal op zijn vingers). Hij kwam heel agressief over aan de telefoon en dat alles bij elkaar heb ik er geen lekker gevoel bij om hem het zelf op te laten lossen want volgens mij kan hij het gewoon niet.

5. rocketscience

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Dank voor je info! Die muur was al een enkele muur inderdaad, de andere 3 muren waar onze schuur uit bestond zijn weggehaald. Zou een extra muur hier tegenaan metselen dan nut hebben als die coating niet ademt? De muur is niet van binnenuit te isoleren, buren willen absoluut geen aanpassingen van binnenuit doen.

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Was de rest van de schuur wel dubbel of enkel? Onze schuur is namelijk helemaal enkel.

cw26 vindt dit leuk.
  7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Het heeft er ook mee te maken wat voor steen de tussenmuur tussen de beide schuren is. Een porisoblok bijvoorbeeld wordt gebruikt voor binnenmuren maar is geen metselsteen en dus niet geschikt als buitenmuur.

Dus is de schuur voor de rest enkel of dubbelsteens?
    Wat voor steen is de tussenmuur?

Wisten de buren dat jullie de schuur gingen slopen? En zo ja, wat vonden ze ervan?

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk zelf dat als de muur al enkel was, zij niet kunnen verwachten dat je er dan nu een dubbele van maakt. Ik snap dat ze er qua isolatie nu op achteruit gaan, maar als ze zelf niet willen isoleren, dan houd het denk ik op. Ik weet niet hoe dit juridisch zit hoor, ben geen advocaat :) Maar zoals ik het begrijp was het een 2-onder-1-kap-schuur en hebben jullie je buitenmuren weggebroken en de gedeelde binnenmuur niet. Zijn hun andere 3 muren dan wel geïsoleerd vroeg ik me nog af? Als die enkel zijn heeft het natuurlijk geen enkele zin die ene muur wel te isoleren. Of is het nog een andere steensoort dat binnenmuurtje?
    Ik denk wel dat je dat van die coating terug moet leggen bij het bedrijf. Laat die maar kijken of je buren zo geen vochtproblemen krijgen.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.045
    16.557
    113
    Wat een Loesje bedrijf dan zeg! Dat ze iets verkeerd hebben gedaan tot daar aan toe, maar vervolgens agressief reageren aan de telefoon? Ik kan mij dan goed voorstellen dat je het niet door hun laat repareren. Als je weer contact met ze zoekt zou ik het via de mail doen, misschien dat ze de kosten kunnen vergoeden?

Wel ontzettend vervelend dat jullie hier nu mee zitten.

Ik lees net dat ze sowieso al enkele muren hadden, dan lijkt mij ook weinig zin hebben als 1 muur wel dubbel is.

10. rocketscience

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    De rest van onze schuur was helemaal enkel, ik denk dat hun schuur dus ook volledig enkel is maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ze wisten dat we de schuur gingen slopen en waren daar op voorhand niet blij mee. Ze hadden op een briefje geschreven hoe zij wilden dat we de buitenmuur gingen laten behandelen. Dit hadden wij doorgegeven aan het bedrijf en die was akkoord. Tijdens het slopen gaf hij aan dat zoals we hadden doorgegeven niet kon want dan zou de hele boel instorten. Ik ging er toen nog van uit dat hij de waarheid sprak en zei, doe dan alleen dat aquaplan (niet wetende dat hij er dakcoating op zou smeren).

11. rocketscience

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad echt helemaal mis gelopen, ik vertrouw ze voor geen meter. Ze gingen het dak (ook gedeeld) afwerken... nou hoe ze dat hebben uitgevoerd, echt om te janken zo slecht. Dus wij betalen sowieso al voor herstel en materialen voor het dak.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Stuur eens een duidelijke foto.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.195
    12.201
    113
    Ik zou toch optreden tegen het bedrijf. Een grote mond en het werk slecht uitvoeren. Samen met je partner en hem wijzen op de zaken die ze niet goed hebben gedaan. Hebben jullie de volledige factuur al betaald?

14. rocketscience

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    We hebben nog helemaal niks betaald en zijn gisteren een veel lager bedrag overeengekomen per mail, maar hij heeft nog geen factuur gestuurd.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Een geluk bij een ongeluk misschien. Deze prutsers wil je toch niet weer over de vloer hebben. Misschien kan je met het geld wat nu niet betaald hoeft te worden een fatsoenlijk bedrijf laten komen om e.e.a. te laten herstellen?

Deel Deze Pagina