Wat kost een gastouder ongeveer per uur?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minny, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zit te denken of een gastouder misschien de oplossing is voor ons. Want zoals we het nu bedacht hebben met de kinderopvang betalen we veel meer dan wat we daadwerkelijk afnemen. De uurprijs van het kinderdagverblijf is € 6.64. Maar wat kost een gastouder eigenlijk per uur? En betaal je inderdaad alleen maar voor wat je afneemt?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Dat verschilt per gastouderbureau.
    Ik zou eens een paar bureau's opzoeken in jouw buurt en daar een informatiepakket opvragen. Vaak kan dat gewoon via de internetsite.

Wij betalen 5,54 per uur (incl. bemiddelingskosten) en betalen inderdaad alleen wat we afnemen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij betalen € 5,20 per uur en daarnaast € 27,50 bemiddelingskosten per maand. (Per gezin, ook als je meerdere kinderen hebt.)

Wij betalen alleen de uren waarvan we vooraf hebben afgesproken dat we ze afnemen. (In ons geval 2 dagen van 9 uur). Vakanties en vrije dag die we ruim van te voren doorgeven, betalen we niet. Als we hem "zomaar" eerder ophalen, later brengen of als hij ziek is, betalen we wel gewoon de uren avn die dag.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik 'kost' 5 euro per uur, daar komt het gastouderbureau nog bij (weet niet precies hoeveel dit is). Je moet even goed kijken en navragen bij verschillende bureau's, want het ene bureau rekent per uur een extra bedrag, het andere bureau rekent een vast bedrag en daar ben je met veel uren dus goedkoper uit.

Je betaald bij een gastouder altijd de afgesproken uren. Bij sommige kinderen liggen deze uren per week vast (bijvoorbeeld 2 dagen van 10 tot 4), bij sommige kinderen krijg ik het rooster een poosje van te voren en hebben we een richtlijn van hoeveel uren ze ongeveer per maand afnemen (bv. ongeveer 20 uur per maand, uiteindelijk komt dat dus soms of meer of minder uit vanwege wisselende roosters). Je betaald altijd de afgesproken uren. Eerder ophalen bijvoorbeeld telt niet mee in het idee van 'je betaald wat je afneemt'. Je betaald wat je afspreekt.

5. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Hier betalen we 5,09 per uur incl bemiddeling. Verder betaal ik naar wat ik afneem. Er is wel een gemiddelde afgesproken maar dit kan de ene maand meer zijn en de andere minder. Niet dus zoals hierboven is beschreven :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

De uurtarieven zijn lager, maar volgens mij ligt de kinderopvangtoeslag ook lager bij een gastouder dan bij het kdv.
    Check even hoe dit zit, voordat je je beslissing neemt.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De toeslag die je krijgt is idd ook lager bij gastouderopvang.
    Ik betaal 4,20 per uur aan de gastouder en 95 euro bemiddelingskosten per maand.
    Het gemiddelde uurtarief incl bemiddeling is 5,05.

Deel Deze Pagina