Dag allemaal, Ik zou mijn zoontje heel graag met 2,5 jaar naar een peuterspeelzaal willen brengen. Maar het lijkt niet meer te bestaan hier in Amsterdam. Hier in de buurt zijn de peuterspeelzalen halve dagopvang geworden waardoor het te prijzig wordt voor ons inkomen maar waar ook de uren mijns inziens te lang zijn (8 tot 13 in plaats van 9 tot 12). Ik zou zo graag een peutergroep willen waar het draait om het leren spelen met andere kinderen vanuit een vertrouwde sfeer en waar ouders ook een rol mogen/moeten spelen. Zijn hier toevallig Amsterdamse moeders die een (geheime) plek weten waar de ouderwetse peuterspeelzaal nog wel bestaat? Ik ben benieuwd!
Peuterspeelzaal Rozenstraat Is dit ongeveer wat je zoekt? Google-opdracht: peuterspeelzaal ouderparticipatie Amsterdam leverde dit als eerste resultaat. Maar dan moet je wel een beetje in de buurt van de Rozenstraat zitten... En anders kun je wellicht met wat andere ouders in de buurt iets opzetten. Is wat meer werk, maar er zullen toch ook anderen zijn die niet naar een kdv gaan, en die hun peuters toch samen willen laten spelen?