hoi GewonAn Bedankt voor je reactie, dat is een mooi overzichtje. hopelijk zijn jullie snel zwanger!!
Mag ik een paar tips geven over je uitzetlijst? Sudocrem zou ik niet meteen kopen. Erzitten in de meeste babyboxen kleine potjes. Ik ha twe potjes sudocrem en een tubetje bepanthen. Daar die je een hele tijd mee. En daarna zou ik een kleiner potje kopen. Bij kruidvat bij de mini's hebben ze een middenmaat voor 2,99. Daar doe je een eeuwigheid mee. Hydrofielen en flanellen luiers heb ik van hema en prenatal, maar dievan de hema zijn veel fijner. Vooral die pakken van 3 voor 5 euro met die kleurtjes. Shampoo ben ik pas rond 9 maanden gaan gebruiken, waste daarvoor zijn haar met de wasgel. Verder heeft C&A ook hele leuke dingen.
Bad: babybadje met standaard 29.95 (Hema) + Bad 15.00. Onze kleine gaat vaker mee onder de douche dus koop de goedkoopste die je kan vinden badthermometer 3.99 (Prenatal) Nooit gekocht, kun je zelf ook heel goed voelen. 2 badcapes 7.95 (Hema) (Per stuk) 6 hydrofiele washandjes 1.95 (Hema) (Per stuk) badslang met plug 4.95 (Hema) (Per stuk) Ik trek gewoon de stop eruit, badje staat bij ons in de douche Slapen: 2 dekentjes 13.00 (Hema) (Per stuk) Slaapzak 15.00 (Hema) (maat 50/62) Koop een iets grotere maat dan kan je ze langer gebruiken (misschien als je een woel kindje heb kan je een stukje onder het matrasje instoppen) Slaapzak 19.00 (Hema) (maat 68/80) Is echt nog niet nodig, kan altijd nog Kruik 13.95 (Hema) (Per stuk) (aluminium) Ik heb een okt kindje en heb maar 1 kruik gebruikt, ik of je er misschien van iemand 1 kan lenen want je hebt ze maar kort nodig 2 kruikenzakken 2.95 (Hema) (Per stuk) Je hebt er eigenlijk maar 1 nodig want ze worden echt niet vies. 2 (molton) bedzeiltjes 8.95 (Hema) (Per stuk) (50x90cm) 3 molton hoeslakentjes 7.95 (Hema) (Per stuk) 3 bovenlakentjes 7.95 (Hema) (Per stuk) 3 hoes lakentjes 8.95 (Hema) ( 2 stuks) bedzeil rubber 4.95 (Hema) (Per stuk) Waar zijn deze voor? Ik heb de aerosleep dus alleen de aerosleep matrashoesjes nodig verder niets. verzorging: aankleedkussen 9.95 (Hema) 2 aankleedkussen hoezen 6.95 (Hema) (Per stuk) 12 hydrofiele luiers 7.00 (Hema) (Per stuk) (X2) 6 flanellen luiers 6.79 (Prenatal) (Per stuk) (X3) 1 pak wegwerpluiers 12.00 (drogist) (Pampers new born) (56st ) 6 monddoekjes 1.95 (Hema) (Per stuk) (X3) 3 navelbandjes 2.95 (Hema) Krijg je meestal in je kraampakket Manicuresetje 4.95 (Hema) Heb ik nooit gekocht en tot nu toe nog niet nodig. Haarborstel/kam 2.95 (Hema) Heb ik ook gekocht alleen nog nooit gebruikt, je kan het ook gewoon met een beetje haarlotion met je handen doen. Ze hebben echt nog geen klitten ofzo. Babyolie 1.95 (Hema) Als je lotion gebruikt heb je dit niet eht nodig Babybodylotion 1.95 (Hema) Als je olie gebruikt heb je dit niet echt nodig Babyhaarlotion 1.95 (Hema) babywasgel, zeepvrij 1.95 (Hema) babyshampoo 1.95 (Hema) Kan je ook gewoon de wasgel voor gebruiken. Bad/Massageolie 2.50 (Hema) Billendoekjes 1.90 (Kruidvat) Sudocréme 6.30 (kruidvat) Zou ik zeker niet kopen zit in alle babydozen Babywattenstaafjes 0.95 (Hema) Heb ik nooit gekocht, er zat 1 doosje in een mamadoos. Plus ik vind het slecht voor de oortjes. Eten: 4 zuigflessen 19.99 (prenatal) (Per stuk) (X5 flessen) 4 flessenspenen 1.50 (Hema) (Per stuk) (X2) Flessenreiniger 1.50 (Hema) (Per stuk) kleertjes: 2 luierpakjes: 50-56 10.00 (Hema) (Per stuk) (X5) 4 luierpakjes: 62-68 10.00 (Hema) (Per stuk) (X5) 6 luiertruitjes of t-shirts 4.95 (Hema) (per stuk) 4 sokbroekjes 2.95 (Hema) (Per stuk) 2 overslaghemdjes 3.50 (Hema) (Per stuk) 2 overslaghemdjes met lange mouw 3.95 (Hema) (Per stuk) 2 mutsjes 3.50 (Hema) (Per stuk) 2 paar sokjes 2.95 (Hema) (Per stuk) (X2) 2 slaappak 7.95 (Hema) (Per stuk) Deze heb je er dubbel opgezet. Ik bedoel er niks mee hoor, het is een prima lijstje. Dit is alleen hoe wij het hebben gedaan. Qua kleertjes, mijn kleintje heeft toch zeker een hele maand mt 50 gehad. En zit nu pas 1 dag in mt 62 (en dat is nog best groot) Maarja het kan net zo goed zijn dat je gelijk mt 62 nodig hebt. Dus mijn advies 2 pakjes mt 56 en 2 pakjes mt 62. En als ze met de laatste echo een klein kindje verwachten zou ik 1 pakje mt 50 kopen. (Het is allemaal zo gekocht als het geboren is en je krijgt meestal ook veel, en ik vind het dan veel leuker om te shoppen) Ontopic Ik merk qua luiers, flesvoeding en doekjes weinig in mijn boodschappen geld. Ik koop meestal doekjes bij de makro in de aanbeiding en de luiers ook in de aanbieding. Heb je teveel van een maat de je nodig hebt kan je ze gewoon ruilen. Zo heb ik nu 20 pakken billendoekjes van zwitsal en 6 pakken pampers op vooraad. Dus ben dan per week 8.90 kwijt aan voeding. En dat wat ik uitgeef voor kleertjes. Varieerd heel erg. (Ben best een merken mama dus het kan oplopen) Sorry voor het lange verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt.
Hey Maantje85 ! Ja ik heb gewoon een uitzetlijst gedownload haha Een beetje voor het idee en is idd makkelijk om op zp te zetten want je krijgt goeie tips ! Bedankt hoor!! Ga gelijk aanpassen hihi.
heb even in 't roze erbij gezet wat ik ervan vind hihi ik heb 24 hydrofiele luiers en kom er soms nog te kort! Qua voeding kan je kijken wat je doet, BV is natuurlijk 't goedkoopst maar als je FV wilt is friso goedkoper dan nutrilon en net zo goed! Ik heb zelfs een paar maanden kruidvat eigenmerk voeding gebruikt, zit precies 't zelfde in als in nutrilon/friso.. pampers; vind de kruidvat top! maar verschilt natuurlijk per persoon! hoor ook veel goede dingen over de aldi luiers. Ook qua kleding kan je 't net zo gek maken als je zelf wilt. Rompers vd zeeman vind ik erg fijn.. en de effe witte zijn dacht ik maar 1 euro.. het is maar wat je wilt, wil je merk of nonmerk.. liefs x
Hier qua uitzet alles nieuw gekocht en in totaal waren we denk ik 1500 euro kwijt. Hier al lange tijd borstvoeding dus kv heb ik nooit hoeven kopen. Ik heb geen potjes gegeven dus ze at gewoon met ons mee. In het begin merkte het ik dat niet eens aangezien ik vaak wat te veel kookte. Wat later begon ze fruit erg lekker te vinden en nog steeds eet ze veel fruit. Ik denk dat ik 10-15 euro extra kwijt ben aan boodschappen. Ivm allergieen kan ik niet elk brood kopen en ze drinkt nu sinaasappelsap met calcium wat redelijk aan de prijs is. Luiers en doekjes (Aldi+action) ben ik 25 euro per maand aan kwijt. Kleertjes gemiddeld denk ik 50 euro per maand en sommige maanden rond de 100 als ik wat meer te besteden heb en shopdrang heb
Niet alles gelezen, dus misschien heeft iemand anders het ook gezegd. Tuurlijk is BV gratis op zich, maar wij moesten de eerste dag een kolf huren omdat ik moest kolven, zoon kon nog niet goed aanhappen. (hersenschudding door zware bevalling) Later kolf en bewaarflesjes om te kunnen kolven op het werk. 101 verschillende flesjes omdat meneer de fles weigerde (geef hem eens ongelijk) Borstcompressen, voedingsbh's. Lactatiekundige laten komen omdat het aanhappen een lastig punt bleef. Heel graag gedaan, maar niet zonder kosten.