cerazette

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mamav2boefies, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Hoe stipt ben jij hiermee?
    Ik ben hem een keer vergeten
    Meestal neem ik het pilletje tegen half 12 in nu werd ik s'nachts 4 uur wakker en heb hem toen nog maar ingenomen
    Is deze dan nog betrouwbaar want hoor van veel meiden dat je heel stipt moet zijn qua tijd met deze pil

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Toen ik de cerazette nog slikte nam ik hem in voor het slapen gaan. Ik ging echt net elk dag op zelfde tijdstip slapen en vooral in het weekend niet. Ik zou je er niet druk om maken je hebt hem inmmers 4,5 uur later alsnog genomen. Dit staat op de site van cerazette

Wat moet ik doen als ik Cerazette ben vergeten in te nemen?

Wat je moet doen als je je pil bent vergeten, hangt af van hoeveel uur je te laat bent en hoeveel pillen je bent vergeten. Hieronder kun je lezen wat je in jouw situatie moet doen.

Je bent minder dan 12 uur te laat

Als je minder dan 12 uur te laat bent, neem dan de vergeten pil zo snel mogelijk in. De werking van Cerazette is dan niet verminderd en je kunt de volgende pillen weer gewoon op de gebruikelijke tijd innemen.

3. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ben 3 maanden geleden bevallen van ons kindje en ik heb geen zin om nu weer zwanger te zijn maar volgens die site is er dus niks aan de hand
    waarom hebben dan toch veel meiden het erover dat je het zo precies qua tijd moet innemen? :(

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Wat ik, in de tijd dat ik cerazette heb gebruikt, vooral heb gehoord is dat het niet met de veiligheid te maken heeft maar dat je heel snel kan gaan vloeien als je een pil te laat in neemt. Het kan dan een volledige ongesteldheid worden, spotting of een doorbraakbloeding.

Hier zelf overigens nooit last van gehad.

5. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    kan me voorstellen dat je nu niet direct weer zwanger wil worden daarom slik je immers de pil ook denk ik:p ik heb deze pil 4 jaar geslikt en ik heb nergens last van gehad omdat ik hem niet dagelijks stipt op tijd innam. Het gaat er ook om hoevaak je hem zult vergeten en hoeveel te laat. Ik ben heb niet vaker dan 5 x vergeten in die 4 jaar. Ik zou je er voor nu niet te druk om maken. Als je twijfelt kun je je huisarts of apotheek bellen.

6. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Oke bedankt voor de antwoorden!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik was absoluut niet zorgvuldig met de Cerazette (beide keren niet) en heb er helemaal geen last/problemen mee gehad.
    Het is wel een lichte pil, dus ja... risico is er uiteraard altijd wanneer je niet zorgvuldig bent.

Wanneer je gewoon binnen die 12 uur inneemt, dan is er niets aan de hand lijkt me.

Deel Deze Pagina