Ik wil mijn tuin op opnieuw laten bestraten maar heb eigenlijk geen idee wat een gemiddelde stratenmaker hiervoor vraagt per vierkante meter? Zijn er dames die het recent hebben laten die mij kunnen vertellen wat zij per vierkante meter betaald hebben? En graag aangeven of dat alleen de legprijs was of ook dat ze de oude tegels weggehaald hebben. En hoe lang zijn ze bezig met zo een klus? Bij mij gaat het om zo een 35m2
ligt er denk ik ook aan in welke regio zit. En via een bedrijf of zwart? Mijn broer is stratenmaker en het verschilt echt per persoon. Uithalen kost vaak extra of ze doen een uurprijs. Dus van te voren afspreken p.u. of voor de hele klus incl. uithalen.
Ik heb mijn oude tegels gewoon op MP gezet, gratis af te halen, moest ze wel zelf er uit en weg halen, maar dat vond diegene geen probleem. Scheelde mij weer werk en afvoeren. Wat bestraten kost, weet ik niet, heb het zelf gedaan met mijn man.
Wij hadden geïnformeerd en moesten voor het bestraten 40 euro per vierkante meter betalen. Dat vonden we echt te gek worden, dus hebben we het zelf maar gedaan en dat viel reuze mee.
Geen idee wat het gaat kosten, heeft Vl met een vriend gedaan, 60 m2, twee dagen mee bezig geweest. Oude tegels eruit, waterpas maken etc ook een dag.
Als beunhaas klus vragen ze tien tot vijftien euro, dit is voor standaard steen en legvorm. Afwijkende stenen en patronen betaal je meer voor. Bij bedrijven betaal je ruim het dubbele, maar daarvoor heb je wel een leggarantie.
Wij hebben de tuin pas laten doen. De klus hadden we op werkspot gezet. Dat werkt echt super! M'n man had de tegels er al uitgehaald, maar er moest wel nog grond afgevoerd worden, nieuw zand er in, tegels er in en alles aan trillen. Voor 50 m² hebben we 650 betaald. Gewoon wit met bon en garantie. Binnen een dag was alles gedaan, ze waren met z'n 3en dus dat schoot lekker op. Ze hebben ook aan 1 kant van de tuin een schutting geplaatst (tegen meerprijs uiteraard). Wij waren erg tevreden.
Weet een goedkoop iemand uit Apeldoorn weet niet waar je woont? Als dat niet te ver is is dat misschien wel wat. pb me maar voor meer info
Zoals al eerder gereageerd was: oude op marktplaats zetten dat mensen ze zelf moeten ophalen. Scheeltcaardig in de kosten. Hier ook gedaan en binnen een paar uur heel wat reacties.
Ik heb van die lelijke betonnen 30x30cm tegels...ga het op marktplaats zetten maar verwacht er niet veel van
Wij hebben de tegels wel eerst op MP gezet (gratis af te halen, waren er al uit), maar daar zijn er uiteindelijk maar een handje van opgehaald. Daarom uiteindelijk een container gehuurd en daarmee de tegels afgevoerd. We hadden nog veel meer afval (vanwege het klussen), dus moesten toch al een container hebben. Wij hebben pas info gevraagd bij een tuinbedrijf. Ik heb een offerte voor 1600,-. Dat is egaliseren met zand, tegels en tegels leggen, zo'n 35 m2. Verder een border rondom het gedeelte waar gras komt te liggen. De border plaatst het bedrijf, het gras doen we zelf en het gras kost hooguit zo'n 20 euro. We hebben tegels uitgezocht van 18,50 p.m2