Wat kost het eigenlijk?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SanneMart, 12 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Stomme vraag misschien maar wat kost nou ongeveer 2 dagen per week kinderdagverblijf voor 1 kind? Ik hoor namelijk zo vaak dat het zo duur is.
     
  2. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang, en het enige zinnige antwoord wat ik op je vraag kan geven is:
    De prijs is persoonsgebonden, en hangt af van wat jouw werkgever en de werkgever van je man bijdragen.
    Veel mensen denken/vinden kinderopvang duur, maar vaak is het zwarte cirquit net zo duur!
    Des te meer je verdient, dest meer kinderopvang kost, de prijs die je betaald is afhankelijk van je inkomen. De meeste werkgevers dragen één zesde van de kinderopvang bij (dus 2 werkgevers betalen één derde) en ook de overheid draagt één derde bij. Uireindelijk betaal je als ouder dus één derde van het uiteindelijke bedrag.
    Als ik jou was zou ik eens info opvragen welke prijs bij jouw situatie past.
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Volgens mij is het bij elke opvang ook weer anders. Waar ik woon heb je dr 3. Bij de een betaal je per uur, bij de ander weer per dagdeel. De een is ook goedkoper dan de ander.
    Je kunt denk ik het beste contact opnemen met versch. kinderopv. bij jou in de buurt. Ze kunnen je dan (naast dat je kunt kijken) ook allerlei folders enzo meegeven, kun je t zelf bekijken.
    Succes
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    De bruto basisprijs is ca € 5,- per uur (wettelijk komt maximaal 5,80 per uur in aanmerking voor tegemoetkoming). Voor 2 dagen kom je dan (7:30-18:00) op 10,5x2x4x5 (urenperdag x dagen x weken x tarief = 420 per maand. Wat je hiervan altijd zelf betaalt is 1/3 deel (140,-). Eventueel krijg je van beide werkgevers samen ook nog 1/3 deel. En de overheid draagt, afhankelijk van je inkomen, maximaal 1/3 bij.

    Dus in het meest gunstige geval betaal je zelf slechts 140 per maand en het meest ongunstig de volle mep (420). Maar dan zit je wel in de topinkomens.

    Zie ook http://www.toeslagen.nl/reken/kinderopv ... /index.htm
     
  5. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Voor 2 dagen in de week gaan wij 521,00 euro per maand betalen.......
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
  7. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik ga me er eens verder in verdiepen. Ik weet wel dat mijn werkgever niet meebetaald. Mijn vriend zijn werkgever wel.
     
  8. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Zowel mijn werkgever (overheid) als de werkgever van mijn man betalen mee. Gelukkig maar, want gezien ons inkomen krijgen wij nul komma nul van onze vriendelijke overheid, die toch al veel van ons inkomen aan belastinggeld binnenhaald. Afijn hier in Utrecht zijn de wachtlijsten enorm. Ik heb de papieren al klaar liggen om op de bus te doen. Hopelijk komt er een plekje vrij hier in de buurt.
    In Utrecht betaal je per dag ca 250 euro. 2 dagen het dubbele etc etc.
    Wij wilden aanvankelijk voor vier dagen dus dat kost ons dan 1000 pm minus 1/3 van werkgever. Al met al is het toch een behoorlijke hap uit het inkomen nog los van andere kosten die erbij komen om het kindje goed te kunnen verzorgen.
    Ik ben voornemens ouderschapsverlof op te nemen voor 1 dag en hoop dat mijn ouders ook 1 dag in de week op willen passen. We houden dan wat over om ook leuke dingen voor het kindje te kopen.
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij gaan het als de echo ok is ook meteen regelen. Volgens mij is er bij ons nog geen wachtlijst, maar ik vind het een fijn gevoel dat het geregeld is.

    Wat ik op internet heb berekend zijn wij - met de bijdragen van onze beide werkgevers eraf - nog zo'n 500, -- euro per maand kwijt.

    Pim
     
  10. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb maandag gevraagd wat de wachttijden zijn bij de opvang van mijn werk.
    En daar komen ze op 10 maanden tot 2 jaar uit.
    En ze adviseerden mij om ons kindje zo spoedig mogelijk op te geven.

    Dus wij hebben ons droppie gewoon opgegeven, met de mededeling dat de werkgever nog van niets weet.
    Zij gaan pas de werkgeversvergoedings aanvraag doen als wij melden dat de werkgever het weet.
    Maar droppie staat wel al vast op de wachtlijst.
    Ik kom uit op 3 dagen opvang per week met een maandbedrag van voor 258 euro uitgaande van belastbaar inkomen of 302 euro uitgaande van verzamelinkomen.
    Onze werkgevers betalen allebei 1/6.
     
  11. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb maandag gevraagd wat de wachttijden zijn bij de opvang van mijn werk.
    En daar komen ze op 10 maanden tot 2 jaar uit.
    En ze adviseerden mij om ons kindje zo spoedig mogelijk op te geven.

    Dus wij hebben ons droppie gewoon opgegeven, met de mededeling dat de werkgever nog van niets weet.
    Zij gaan pas de werkgeversvergoedings aanvraag doen als wij melden dat de werkgever het weet.
    Maar droppie staat wel al vast op de wachtlijst.
    Ik kom uit op 3 dagen opvang per week met een maandbedrag van voor 258 euro uitgaande van belastbaar inkomen of 302 euro uitgaande van verzamelinkomen.
    Onze werkgevers betalen allebei 1/6.
     
  12. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik ben in loondienst en mijn man is eigen ondernemer. En van de overheid krijgen we NIETS. :(
    Ik wil dan een dag thuis werken als het mogelij is en een dag werkt mijn man thuis. Blijven er drie dagen over voor de creche en dat kost waarschijnlijk 594 euro. En alleen mijn werkgever betaalt dan 25 %. Dus dan worden het voor ons toch kosten 445,50.

    Weet iem of je dit bedrag of een gedeelte ervan fiscaal aftrekbaar is?

    Mieltje
     
  13. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Wat raar dat je van de overheid niets krijgt.
    Voor jou loondeel moet je toch een bepaalde vergoeding van de overheid krijgen???
     
  14. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    25%?! Wou dat mijn werkgever dat deed. Bij ons betalen beide werkgevers 1/6 deel.
     
  15. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Diddl, dan ben jij met 2 x 1/6 toch beter uit dan Mieltje met 1 x 1/4, of zie ik het verkeerd?

    Pim
     
  16. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Maar Diddle, uiteindelijk betalen de gezamelijke werkegevers 33%

    Mieltje: het lijkt mij gek dat jullie niks van de overheid krijgen. Of jullie moeten zo'n topinkomen hebben ;)
    Want het is zo geregeld dat elke partij (overheid, werkgevers, jullie zelf) ongeveer 1/3 betalen van de kosten.
    De bijdrage van de belastingdienst is afhankelijk van jullie inkomen.
     
  17. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dat wel, maar als beide werkgevers 25% zouden betalen is dat 50%.
    Ik bedoelde alleen dat er tegenwoordig nog maar weinig werkgevers zijn die meer dan het 1/6 deel betalen. Mag je erg blij zijn met zo'n werkgever!!!
     
  18. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ja helaas zitten wij aan maximum. Ik heb de test gedaan op de site.
    Dus alleen mijn werkgever betaalt 25 % omdat mijn man geen werkgever heeft (eigen ondernemer).
    Maar zou mijn man dan een gedeelte kunnen aftrekken van de fiscus?

    Mieltje
     
  19. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Lijkt me dat je man dat gewoon kan aftrekken van de belasting. Anders even bellen met de belastingdienst.
     
  20. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
     

Deel Deze Pagina