Hier komt mijn lijst: - retro kinderwagen 22,50 (gekregen van schoonvader) - retro buggy 20,- - bedje: gekregen, mijn ouders hadden er 1 over na de tweeling van mijn zus. Ik weet ook niet meer hoe duur deze was, maar wel 7 jaar oud. - commode + plankje 30,- (MP) - klamboe met staander 45,- (via verkoop hier op het forum) - lamp 60,- (nieuw) - badset en maxi cosi 30,- (overgenomen van vrienden) - Waskussen 7,- (nieuw) - kolfset incl. flessen 40,- (nieuw in outlet-store) - magnetron-sterilisator + flessenwarmer 40,- (prenatal) - kleertjes in verschillende maten 400,- (kun je zo duur maken als je zelf wil) - hydrolfiele doeken, bedlakens, hoeslakens etc. etc. 200,- - verf voor het pimpen van de slaapkamermeubels 25,- - wiegje voor op de slaapkamer (hier zat ook een voedingskussen bij) 35,- (MP) - box 90,- (oud-showroommodel, volle prijs was 240,-) - diversen 300,- - luiertas 20,- - boxkleed 15,- - kinderstoel met verkleiner 15,- (kringloopwinkel) - babyfoon (alecto) 35,- (nieuw, aanbieding bij Blokker) Totaal : ca. 1.435,- Wipstoeltje en nog wat andere dingen heb ik op een verlanglijstje staan om te krijgen...
Je kan het inderdaad zo goedkoop maken als je wilt. Onze complete kinderwagen (maxi-cosi mura 3) kostte bijvoorbeeld 500 euro, autostoeltje maxi-cosi 150 euro maar onze kinderkamer kostte weer 200 euro (van Ikea) omdat het precies onze smaak was. Ik heb wat duurder kleertjes in uitverkoop kunnen krijgen, maar koop ook net zo gemakkelijk bij de wibra of zeeman. Hema heeft ook leuke dingetjes voor weinig geld. Denk dat we tot nu toe zo'n 1500 euro hebben uitgegeven door alleen te kopen wat we echt nodig hadden, en wat we daarna nog nodig hebben kopen we erbij.
Hier komt onze lijst, wat we zelf hebben uitgegeven en gekregen, even een globale lijst. Zelf uitgegeven Opknappen kinderkamer cq. 80,- incl. gordijnen Matrasje en beddengoed 120,- Kinderwagen 70,- (2e hands over kunnen nemen ) Kleertjes 80,- van maatje 50 tm 68 Box 30,- (2e hands MP incl. boxkleed) Verzorgingsspullen o.a. aankleedkussen, hydrofiele luiers e.d. 50,- Muzie mobiel 20,- Flessenset 20,- Babyfoon 15,- (outlet prijs) Gekregen: Kinderkamer - schoonouders Maxicosi + zak - vader en (stief)moeder Badset van bebe jou - schoonouders Wipstoel - schoonouders Schommelstoel - schoonouders Kleertjes - schoonouders, vader/stiefmoeder en mn moeder Wieg - schoonouders en de bekleding doet mn stiefmoeder Mn schoonmoeder heeft echt een neus voor koopjes. Zo heeft ze dat badsetje van bebe jou voor 7 euro op te kop kunnen tikken. Dit is een globale lijst met echt de grote spullen...
Leuk om al die lijstjes te zien! Wat een heleboel meiden hier al gezegd hebben: je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt! Zodra je weet dat je in verwachting bent van een kindje heb je in principe flink wat tijd om alles bij elkaar te zoeken. Let dan gewoon goed op bepaalde aanbiedingen. Veel kleding, speelgoed, aankleding en andere grote babyspullen kan je vaak met flinke korting kopen. Daarnaast is Marktplaats echt een uitvinding als je 2ehands niet erg vind. Soms zijn er zelfs zaken die je zo gratis bij mensen op kunt halen. En je kunt natuurlijk rondvragen of mensen jullie wat willen uitlenen, zodat je het eerst eens kan uitproberen voordat je dadelijk met een miskoop zit óf het binnen een paar maanden al niet meer bruikbaar is... Bij deze mijn lijstje voor zover ik het mij allemaal nog kan herinneren van de eerste: > Wieg: geleend > Bedje, kast en commode: 100,- (tweedehands via via, maar 1 kindje had er gebruik van gemaakt dus het was zo goed als nieuw) > Matras bedje: 20,- (IKEA) > Aankleedkussen en luieremmer: gratis (kregen we bij de meubeltjes mee) > Wipstoel: 15,- (via Marktplaats) > Campingbedje + matrasje: 50,- > Wandelwagen met buggyinzet + MaxiCosi: 75,- (via Marktplaats) > Simpele houten box: een bos bloemen (van mensen uit de straat) > 2 boxkleden: 35,- > Boxzeil: 20,- > Badje: 7,- (IKEA) > TummyTub: gratis (gekregen van kennissen) > Startersset 4 flessen, speentje en flessenborstel Avent: 20,- (gekocht met korting op JongeGezinnenBeurs) > Extra flesje Avent: gratis (zat in één van de gratis dozen) > Allerhande speentjes: gratis (uit de gratis dozen) > Billendoekjesdoos: gratis (uit de gratis dozen) > Babyfoon: 40,- (met flinke korting gekocht op de JongeGezinnenBeurs) > Beddengoed: ongeveer 50,- > Accessoires babykamer: ongeveer 60,- (ook veel zelf gemaakt) > Houten kinderstoel voor thuis met zitverkleiner: 80,- > Plastic kinderstoel voor vakantie, logeren, etc.: 15,- (IKEA) > Simpele borstkolf met hand te bedienen van Avent: 15,- (via kennissen) > Speelgoed, knuffeltjes etc.: 30,- (Je krijgt meestal ook nog een heleboel) > Luiertas Little Company: 30,- > Extra verzorgingsartikelen zoals thermometer, zalfjes, badspul, hydrofiele luiers/washandjes, badlakens, medicijnen, luiers, billendoekjes, etc.: ongeveer 100,- > Kleding: Geen idee meer, maar dat tikt wel behoorlijk aan! Ondanks de vele kortingen en mazzeltjes.
Wij hebben wel meer uitgegeven dan 3000 euro denk ik! Kamertje 500 Matras 90 Dekentjes, lakentjes etc 200 (Inc kinderwagenbak lakentjes etc) Kinderwagen 500 Buggy (compleet) 360 Kinderstoel 200 Wippertje 30 Schommelstoel 60 Loopstoel 70 Gordijnen babykamer 200 Decoratie 100 Flessen, sterilisator, kolf, flessenwarmer 350 Box 100 Boxkleed 30 Badset 40 Hydrofielen etc 70 Kleertjes maat 50-74 (1e jaar) denk wel 1000 Buik/rugdragers 350 Kom zo uit op 4250 maar weet ook zeker dat ik nog best wat ben vergeten. Speelgoed etc, maar ook andere aankopen die je vergeet.
heel erg leuk al die lijstjes het is inderdaad zo dat je het zo duur kan maken als je wilt ! Qua kinderkamer hoeven we niet veel uit te geven haha, dat is net een kippenhok. nou ja de wanden zijn scheef dus je kan er niet heel veel mee. Was inderdaad van plan om veel van marktplaats te kopen. Niet om het geld, maar daar kun je ook best leuk spul weg kopen! Maar goed eerst nog maar eens zwanger zijn
Idd marktplaats kun je leuke dingen kopen, wij hadden de kinderkamer voor 150 euro (ledikant, commode en kast) En verder de tip, koop niet alles in 1 keer maar verspreid het een beetje, zo hoef je niet in 1 keer een torenhoog bedrag uit te geven en het is ook gewoon leuk om iedere keer wat te kopen. Vergelijk ook veel prijzen op internet, kan je ook echt heel veel schelen.
Poeh hé, heb even aan de hand van bonnen een lijstje gemaakt. Voor de baby zelf kom ik nu uit op een kleine 1.870 euro. De grootste kostenposten, excl. kinderwagen (ca 765 euro) hierin zijn verzorging (200), beddengoed(289) en kleding (275). Dat komt omdat ik qua verzorging en kleding/rompers veel van ISI Mini heb, niet de goedkoopste, maar wel retefijn. En qua beddengoed is het opgelopen door de Aerosleeps en toebehoren en dat veel dingen van Koeka zijn. Voor mijzelf en ander zwangergerelateerde zaken kom ik op een bedrag uit van ca 1.200 euro, wat alles tot nu toe op een totaal brengt van 3.100 euro. In dit bedrag zijn dan nog niet de wieg (150 euro) en de kinderkamer opgenomen (IKEA ca 300 euro) en nog wat kleine dingen die ik erbij moet kopen als een wikkeldeken, wipper, eetstoel, commode + ledikant voor bij mijn ouders (ca 150) etc (al ga ik ervan uit dat ik dit alles krijg met de babyshower over 2 weken ). Babydingen Mura 439 (showmodel) Luiertas 63 (nw) MC Pebbles 40 (nw) MC Cabriofix + MC Easybase70 (2e hands) MC Familyfix 119 (nw) autostoelhoezen 29,80 (nw) autospiegel 14,35 (nw) box 129 (nw) boxdingen 55 (nw) speelkleed 49 (nw) speelgoed 55 (nw) babykleding 275,95 (nw) verzorging (hydrofiel, thermometer, etc) 200 (nw) flessenwarmer 18 (nw) beddengoed (Koeka en ISI mini) 289 (nw) onzindingen 22,95 (nw) Voor mijzelf en ander zwangerschapsgerelateerde zaken boeken/tijdschriften 85 zwangerschapskleding 100 (nw) naaimachine 200 (2e hands) stoffen 50 voedingskussen 35 (nw) zwangerschapsgym 125 echo 37,7 pretecho 95 combinatietest 150 matrasbeschermers 14 (nw) zwangerschapsvitamine 300
kamertje: 600 Gordijnen + rolgordijnen: 350 Matras: 80 Beddengoed incl earosleeps: 225 Decoratie kamer: 200 Kinderwagen+ maxicosi:990 box + boxkleed: 55 kleren: 200 (1e 2 maanden) Wipstoel: 60 hydrofiel, badcapes spuugdoeken enz: 100 badset: 40 campingbedje: 80 meeste is 1 malig dat scheelt, kleding tikt wel aardig aan!
Kinderwagen: 999 Kamertje: 599 Wandplankje: 99 Kinderstoel: 329 Wipstoel: 59 Box: 199 Boxkleed: 59 Matrasje + overtrekken: 102 Bedtextiel: 60 Klamboe: 40 Klamboestok: 30 Maxicosi: 149 Voetenzak: 49 Babyfoon: 79 Badset: 60 __________________+ 2912 euro Verder komen dan de hydrofiel doeken, spuugdoekjes, kleertjes, verf van het kamertje, verzorgingsproducten etc nog bij... Ohh en ik lees hier inderdaad ook nog de mama spullen Positiekleding schat ik zo'n 500 euro, als het niet meer is... 2 extra echo's + 1 4D echo was ongeveer 150 euro ofzo... Nou ik weet het verder niet meer, flessen enzo schieten me ook nog te binnen, maar wat dat heeft gekost.. geen idee... Ojaa luiertas ook nog.. Nou ik stop er mee
@Eveline1986: Ligt er ook aan wat je koopt bij de Zeeman, maar in de uitverkoop was ik laatst 6 euro voor een broekje en vestje in maat 56 kwijt...was aardig afgeprijsd, dus nieuw zou je denk ik wel tegen de 10 euro uitkomen. Maar goed, hoe duur het ook precies is, het is goedkoper dan de meeste andere winkels. Ik weet trouwens niet meer hoe duur ons kamertje was, maar ik geloof iets van 500 euro. Kinderwagen iets van 300 euro. Maxi-Cosi iets van 90. Box iets van 200, dacht ik. Badje en aankleedkussen ed hebben we gewoon bij de Hema vandaan. Lakentjes ook. Dekentjes bij de Prénatal en een andere babyzaak. En dan nog de aankleding van het kamertje en de kleding ed. Bij veel dingen is het echt de moeite waard om op internet goed te vergelijken...scheelt je zo tientallen, zo niet honderden euro´s.