Hier hebben we ook geen continue-rooster. Hier koop je een strippenkaart voor 32 euro en dit is dan voor 20x overblijven. Het kind neemt wel zijn eigen eten en drinken mee. Komt neer op 1,60 per keer.
Dan zit daar het verschil in. Zou ik ook wel prima vinden, op onze school gunnen ze blijkbaar elke leerkracht elke dag een volle pauze en mogen wij daarvoor betalen
Ik snap je gedachte wel! Vind dat je ook wel aardig wat aan overblijf betaald! Misschien via de ouderraad een voorstel doen? Of naar de directeur stappen?
Ze blijven bij ons maar 2 dagen per week over, kost omgerekend 1.50 per keer, valt op zich nog best mee als ik de andere bedragen hier lees. Snap dat het goedkoper kan als er geen overblijfmoeders zijn, maar vind het niet iets dat echt zou moeten veranderen (maar zou het geen probleem vinden . Het is ook wel fijn dat elke leerkracht gewoon altijd 5 kwartier pauze heeft, denk dat de school dat ook belangrijk vindt.
Hier continue rooster. Wij betalen 2,50 per kind per jaar voor het overblijven. Dit zit in de (vrijwillige) ouderbijdrage. Hiervan worden de overblijfjuffen betaald. De kinderen eten een half uur in de klas met de juf en gaan daarna een half uur naar buiten. Ze worden dan begeleid door de overblijfjuffen en de leerkrachten gaan een half uur pauzeren.
Overblijven 3 dagen per week - hele jaar 95,- per kind . ( vrijwillige) ouder bijdrage 32,- per jaar per kind.
Hier een continurooster, we betalen niets, maar er wordt van je verwacht dat je als ouder 5 à 6 keer per jaar per kind een keer toezicht houdt met de overblijf. Eten is met de leraar erbij, daarna een half uur op het plein staan. Als je echt niet kunt i.v.m. werk, kun je het afkopen.
Hier nu niets door continu rooster. Zelf alles mee. Vorig schooljaar wa's het 2,50 en ook alles mee. Nu het uur bso extra is netto goedkoper als vorig jaar overblijven
Onze school heeft de TSO uitbesteed aan een kinderopvang organisatie. Hier kost het 2,50 euro per kind per hoeveelheid dagen dat hij/zij overblijft. Dus 4x overblijven (woensdagmiddag vrij) kost 10 euro per week. Het bedrag moeten we overigens per maand (vooraf) betalen en de hoogte van het bedrag is iedere maand hetzelfde. Ook vakanties, studiedagen etc. (waarop de kinderen dus niet overblijven!) moeten we doorbetalen, want "het systeem kan het niet aan om dit te verrekenen". Met andere woorden: als mijn dochter op alle dagen zou overblijven (wat ze niet doet, juist vanwege de hoge kosten ), kost dat ons 10 euro per week oftewel 520 euro per jaar. Je zult maar 2 of 3 kinderen in de bovenbouw hebben zitten... dan ben je dus meer dan 1000/1500 euro per jaar kwijt aan het overblijven. (Mijn zoontje zit in de onderbouw en hoeft maar 3 middagen naar school.)
Hier kost overblijven 35 per jaar. Continu rooster. In principe mogen ze daar niks voor vragen, tenzij ze de keuze geven om de kinderen op te halen (voor 45 min). En aangezien dochter haar school dat doet... ouderbijdrage is 20 excl schoolreisje. De andere school (zelfde gebouw) heeft geen continu rooster en vraagt 35 voor 10x overblijven.
Bij ons op school, geen continu-rooster: 20 euro voor een strippenkaart van 10 keer overblijven 15 euro voor een maandkaart (hele maand elke dag overblijven) 125 euro voor een jaarkaart (heel jaar overblijven) Alle kinderen die van buiten onze vestigingsplaats komen en die dus sowieso altijd moeten overblijven (ongeveer de helft van alle leerlingen), blijven gratis over omdat ze de kosten van leerlingenvervoer ook al hebben. Alle overblijfouders zijn vrijwillig dus alle opbrengsten van het overblijven komen volledig ten goede voor activiteiten voor de leerlingen. Ouderbijdrage is 55 euro per jaar.
Overblijven 1,25 Euro per keer, of 12,50 voor 10 keer of 35 voor 30 keer, je eigen kind mag gratis, wanneer je zelf overblijfouder op die dag bent 42,50 ouderbijdrage
Hier besteden ze het uit aan de kinderopvang. Hoef niks mee te geven. Er staatvoldoende brood, cracker, fruiten drinken. 2,60 per kind . Strippenkaart (10 keer overblijven) is met een kleine korting. Mijn kinderen blijven maar een enkele keer per jaar over dus geen idee wat het kost. Ouderbijdrage is 25 per jaar per kind. Onze middelste is in principe met een extra korting, omdat ze het tweede kind in het gezin is, maar ik weet dat het geld op school goed besteed word dus we betalen voor haar ook 25 euro.
Hier een continurooster. Dus iedere maandag/dinsdag/donderdag heeft ze haar lunch op school (bovenbouw op vrijdag ook) Zijn geen kosten aan verbonden. School heeft wel schoolmelk van Campina, maar dat is de keuze van de ouders of je dat wel of niet wil. Wij doen dat wel, kost iets meer als een euro per week (betalen per kwartaal) Dus ze neemt iedere keer haar broodtrommel mee met haar boterhammen, op school krijgt ze een pakje koude verse melk Vrijwillige ouderbijdrage is 25,00 per schooljaar
Hier kan je per keer betalen, dan kost het 2 euro. Koop je een kaart, dan is het 1,25 per keer. De ouderbijdrage is 25 per kind.
Jeetje... ruilen? Wij betalen 3,30 per keer en daar krijgen de kinderen helemaal niks voor. Ik vind het echt duur! De ouderbijdrage is 45 euro per kind. Bij de oudste, die zit op een andere school, hebben ze wel een continue rooster en hoeven we dus niks te betalen. Ouderbijdrage is daar ook maar 22,50 en daar wordt een stuk meer mee gedaan dan op de andere school.
2 euro per keer. Voor mij dus zes euro per dag en 18 euro per week. Maar ik betaal automatisch en dan is het volgens mij 45 euro per maand per kind ofzo. Ik weet het niet, hou het niet zo bij. Tussen de middag ophalen daarvoor is de school te ver weg voor. Dan moeten we zo haasten. Ouderbijdrage volgens mij 25 euro. Maar ook dat weet ik niet exact