Hallo Ik ga dus over een paar maanden studeren, en mijn jongste gaat dus voor het eerst naar de kinderopvang. Nu weet ik dat de belastingdienst een groot deel vergoed, maar wat kost de kinderopvang ongeveer geschat per maand? Wat moet je betalen en hoeveel krijg je ongeveer terug van de belastingdienst? Mijn zoontje gaat 52-uren contract aan, dus ook in vakanties. Hij is bijna 2 jaar, tegen die tijd dat hij erheen gaat is hij al 2 jaar. Ik krijg papieren, maar kon niet wachten , was te benieuwd dus zouden jullie mij iets mee rkunnen vertellen ? Ik leef straks alleen van de studiefinancieering trouwens, nu heb ik nog een uitkering. Alvast bedankt!!
in belgie: mijn creche betaal ik per dag 26 euro. hier krijg ik 11 euro per uur van terug van de belasting (over 2 jaar... wij krijgen dit jaar onze belastingsteruggave van het jaar 2008) een onthaalmoeder kost hier ongeveer 11 tot 12 euro... waar je ook 11 euro van terug krijgt van de belasting. hoe het in NL zit weet ik niet.
Ik betaal na teruggaaf van de belastingdienst 35 per maand. Dat is voor 1 ochtend plus vervroegde opvang. In praktijk betekend het hier 6 uur opvang per week.
hallo ik betaal voor mijn dochter als ik mijn maandelijkse teruggave heb ontvangen 170 euro zelf!! dat is voor 3 volle dagen!! je kan op de site van de balstingdienst ook een uitrekensom maken!! je moet dan een aantal gegevens invullen van jezelf (jaarloon ed) en ook van de opvang willen ze wat weten (uurprijs en aantal uur enzo) misschien heb je daar wat aan!!
Zoals wij het hebben uitgerekend moeten wij zo'n 200 euro in de maand zelf betalen... Ons kind gaat dan 3 hele dagen naar de kinderopvang!
Als ik zo lees zijn wij echt wel spotgoedkoop met onze opvang! Onze dochter gaat 4 dagen in de week naar de opvang en wij betalen...schrik niet 25 euro per maand!!!
Dan zullen jullie misschien een stuk minder verdienen dan de meeste hier waardoor je meer terug krijgt via de belasting? Of ze moeten een fout hebben gemaakt....
hmm ja ik schrok even.. maddox gaat 2 dagen per week en wij betalen iets van 24 euro p/maand. toen ik al die hoge bedragen zag ging ik ff twijfelen of dat er mischien een fout gemaakt zou zijn. maar gelukkig benik niet de enige die zo weinig betaald
kleintje 88: Inderdaad!! Ze bereken de kosten altijd op het aanslagjaar van 2 jaar terug. Ik en mijn vriend waren toen nog niet aan de slag (nu wel al hoor). Wij zullen alleen het laatste half jaar dat onze dochter nog naar de opvang gaat de 'volle' pot moeten betalen.
Oh is dat echt zo? Dus dan gaan ze er van uit wat je 2 jaar terug verdiende dan? of heb ik het nu mis? Als dat zo is dan zouden wij waarschijnlijk ook nog wel iets minder moeten betalen... Ik dacht dat we uit moesten gaan van het totale inkomen van afgelopen jaar? Ik ga zowiezo wel minder werken dan afgelopen jaar en dacht dat ik dan aan het einde van het jaar waarschijnlijk nog wel wat extra terug zou kunnen krijgen of werkt dat zo niet?
Kleintje88: Ik woon in België, ik weet niet of dit ook zo is in Nederland. Maar hier is het dus zo dat ze zich baseren op gegevens van 2 jaar terug. En omdat wij toen beiden nog studeerden, moeten wij maar het minimum betalen voor de opvang. Het zou kunnen dat het in Nederland anders is. + hier in België geldt dat alleen maar voor opvang die erkent is (kweet niet hoe ik het anders moet uitleggen).
In Nederland moet je gewoon het inkomen van dit jaar aanhouden hoor! Ik betaal voor 2 halve dagen per maand gastouder zo'n 240 euro en krijg daar zo'n 180 van terug, 60 eigen bijdrage dus
Zowel onthaalmoeder als creche worden de kosten bepaald naargelang je inkomen van 2 jaar geleden. Enkel in een privecreche hebben ze een vaste prijs... De meeste gezinnen waarvan 2 ouders voltijds gaan werken betalen rond de 20 euro per dag bij de onthaalmoeder. Heb het pas nagevraagd omdat wij niet wisten wat en hoe: de (prive)creche of de onthaalmoeder.
Ik betaal nu voor 1 kindje,2 dagen kdv, 120euro. Volgende week gaat kindje 2 ook. Opnieuw ingevuld en nu gaan we voor 2 kindjes, 2 dagen kdv, 100euro betalen.
Wij betalen voor 2 dagen in de week ongeveer 600 waarvan we 300 zelf betalen. En ik ben trouwens ook student, maar mijn vriend heeft wel een (goed) inkomen.
Een heel goed inkomen? Ik zeg het nog maar eens een keer, maar neem je wel je toetsingsinkomen ipv je jaarinkomen? Wij betaalden afgelopen jaar 210 euro per maand voor 3 dagen. Aankomend jaar wordt dat 145 euro per maand. Omdat het toetsingsinkomen dus veel lager ligt dan het jaarinkomen van mijn man dankzij de hypotheekrenteaftrek