Gisteren eerste werkdag nieuwe baan, nu al twijfels

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Ik werk sinds gisteren bij de gemeente via een uitzendburea en het is op zich best leuk werk maar ik had er meer van verwacht, het is eigenlijk alleen maar een beetje telefoontjes doorverbinden en af en toe een r'dam pas maken.. That's it ....

Ik vraag me af of ik dit wel wil ... Is dit te vroeg om me dit nu al af te vragen ? Ben gisteren pas begonnen en moet straks weer ...

Ook staat er in mijn contract max 28 uur pw ( vind ik al 4 uur te veel maar goed ) maar nu roosteren ze me wel gewoon voor 32 uur pw in, dat kunnen ze toch niet doen ?

Begrijp me niet verkeerd want de meiden die er werken zijn ( tot nu toe ;) ) heel aardig maar ik weet gewoon niet of ik dit wel wil ....

Op het uitzendbureau zeiden ze tegen me dat ze niet precies wisten tot hoe lang deze vacature liep, en nou sprak ik een meisje waar ik de plaats van in neem, zij werkt ook via dat uitzendbureau en tegen haar hadden ze gezegd dat de vacature tor september liep :( .. daar klopt toch ook niets van ?

Voel me zo stom dat ik nu al aan het twijfelen ben maar het voelt gewoon niet goed, ik ga zometeen maar ff aankaarten over dat rooster en dan zien we het wel ...

Iemand tips?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je een contract hebt voor 28 uur zou ik me idd niet voor 32 laten indelen, en zou het even een weekje aankijken. Vind je het over een weekje nog niet leuk kan je altijd tegen het uitzendbureau zeggen dat het toch niet is wat je zoekt. Vind wel dat je het een kans moet geven. je kan er niet van uit gaan dat ze je gelijk de eerste dag van alles laten doen.

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    als het je niet bevalt zou ik ook meteen stoppen :oops: ik herken het gevoel! en laat vooral niet over je heen lopen kwa werktijden (uren) , want ze proberen het toch! (die van het uitzendbureau)
    dus als je gevoel bij je volgende dag weer zegt van ..is dit alles? dan volg je gevoel en denk neee er is nog meer ergens anders hihi
    succes ermee ;)
    grtz Ramona

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Als je een contract hebt voor 28 uur,mogen ze je 25% meer laten werken.
    Dit heet bandbreedte.
    De uren die je nu meer werkt mag je in de weken daarna opnemen als verlof (overuren).
    Tenminste,zo gaat dat bij ons... ;)

En meid,kijk het gewoon even aan.
    Als je het echt niet leuk vind kun je ondertussen wat anders zoeken.

5. chantal1984

Ik heb volgende week ook een sollicitatie gesprek bij een reisbureau en dit is het werk wat ik altijd al heb gedaan en dat trekt mij meer dan deze baan...

en geloof me ze kunnen me geen andere werk geven want dit is wat het is, er is echt niet meer dan alleen maar doorverbinden, r'dam passen maken, naar niet goed sprekende nederlanders luisteren en dan na een half uur er achter komen dat ze gewoon naar burger zaken moeten... Nee mijn gevoel zegt nu al Nee stoppen maar mijn verstand zegt Joh probeer het nog ff een paar dagen,

Fijn is dat he je verstand en je gevoel pfff ... hihiihihi

@Maud77: Ik heb echt duidelijk afgesproken met dat uitzendbureau dat ik echt niet meer dan 24 uur pw wil werken nou schipper ik al door er toch nog 4 uur extra te werken dus vind niet dat ze dan nog eens kunnen maken om me 23 uur te laten werken ... maar goed ik ben benieuwd wat ze zo zeggen, kga over een kwartiertje weg ...

En het stomme is dat ik mijn ukkepukkie zo mis :'(

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Hè jammer dat het wat tegenvalt. Maar ik heb al vaker meegemaakt dat ze zeggen dat je een heel takenpakket zou hebben, maar je eigenlijk alleen maar met 1 taak bezig bezig bent en heel af en toe eens wat anders. Nu vraag ik dus steeds bij sollicitatiegesprekken of ze aan kunnen geven wat de verhoudingen zijn in taken. Tenminste bij vaste banen, voor tijdelijke kan het me niet zoveel schelen, als ze maar goed betalen.

Maar ik zou me niet in laten roosteren voor meer dan 28 uur als dat zo in je contract staat. Gelijk wat van zeggen hoor! En nog even het uitzendbureau bellen over tot wanneer de vacature nou loopt, als ze haar wel een antwoord kunnen geven. Je kunt het nog een weekje aankijken of vragen of werkdagen er altijd zo uitzien of dat er nog taken bijkomen. Succes, ik hoop dat het wat leuker gaat worden!

7. chantal1984

En weet je hoe het ingedeeld is trouwens,

2 hele dagen 3 halve dagen dus nu ben ik alsnog 5 dagen aan het werk :( ... dat vind ik ook niet echt leuk ... Maar goed ik kijk gewoon wat ze er zo van zeggen en tja vinden ze het niet goed dan ga ik gelijk het uitzentbureau werken....

De is de allereerste keer dat ik via een uitzendbureau werk maar heb nu al mijn bedenken of ik dat wel wil. Gelukkig is de sollicitatie van volgende week niet via een uitzendbureau :) ..

Nou ik ga mijn fiets maar eens opzadelen ben benieuwd vandaag ... :)

Fijne dag allemaal :)

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Op je 1e werkdag moet je altijd wennen.
    Maar die 28 uur moeten ze zich wel aan houden, ik zou dat zeker aangeven als ik jou was.
    Het is zo makkelijk om een nieuw iemand in te werken en meteen te denken ach die kan de hele week ook wel.
    En kwa werk geven ze je misschien eerst de makkelijke klusjes, je krijgt straks meer erbij.
    En anders gewoon zeggen we leven in een vrij land, krop het niet op.
    Maar ik snap wel dat je je een beetje %$#@&*(^% voelt nu.
    Succes ;)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ook irri dat je nu nog 5 dagen aan het werk bent, oh ik zou daar niet tegen kunnen.
    Bij ons denken ze soms ook dat je zo even je kind kan wegbrengen.
    Maar bij mij weten ze gewoon dat ik niet 123 oppas heb, m'n moeder werkt ook fulltime.

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Vervelend zeg. Maar als je een gesprek aan gaat, probeer dan wel rustig te blijven en open in dat gesprek. Zeg gewoon dat je al had aangegeven dat 28 uur je max was, dus dat je echt niet meer kán werken, ivm je kleine (of dat nu zo is of niet...) Als je zegt dat je niet WILt, geeft dat een signaal waar werkgevers allergisch voor zijn. Of je geeft duidelijk aan dat je niet wilt, vanwége je kleine, dat werkte bij mij goed in op de vadergevoelens van mijn leidinggevende. ;)

En over de inhoud: dat moet je inderdaad een weekje de kans geven. Misschien breidt het zich echt nog wel wat uit. Ik heb nog nooit meteen alles van mijn baan direct mogen doen.

Ik zou het volhouden tot je iets anders hebt dat je wél bevalt. Dan kom je toch in werkritme, je verdient wat en je kunt wennen aan het missen van je mannetje. Want echt, dat hebben we allemaal in het begin, maar het went uiteindelijk wel hoor.

Succes met je gesprek!

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Oh,als je duidelijk hebt aangegeven dat je echt 24 of 28 ur wil werken vind ik het inderdaad aso om je 32 uur in te roosteren.
    En dan ook nog verdeeld over 5 dagen!
    Denk dat je niet zo lang meer zult blijven ;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Is het misschien niet zo dat je werkzaamheden uitgebreid worden als je er iets langer werkt?

Die uren, ja, dat hoort volgens afspraak!

Ik vind het erg raar dat je na 1 dag al wilt stoppen....je geeft het geen kans zo.

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik ben ook pas begonnen bij gemeente werken. En de eerste tweedagen was er bij ons ook haast niks te doen. Maar ik heb super collega's en nu kan ik goed aan de slag. Ik denk dat je een beetje 'geduld' moet hebben. Mischien dat je het na een week wat leuker gaat vinden. En worden je werkzaamheden uitgebreirder zoals elmo zei. Veel succes meid

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Meid kijk het even een weekje aan, ga sowieso solliciteren bij dat reisbureau. En kijk verder naar leuke vacature's.

En niet over je heen laten lopen, gewoon niet meer dan 28 uren werken.

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik zou het nog even aankijken, ze kunnen je moeilijk de 1e dag al in het diepe gooien en van alles laten doen. Dan had je waarschijnlijk een toppic geopend dat ze zoveel van je verwachten....

En die uren. tja even bespreken zou ik zeggen

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    TS heeft het nog niet over stoppen maar heeft gewoon twijfels.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze heeft twijfels over de baan, dan overweegt ze toch te stoppen.
    Als ze niet overweegt te stoppen zou ze ook niet solliciteren ;)

18. chantal1984

Ja maar elmo, die sollicitaties stonden al, en zoals ze wel eens zeggen '' er is altijd wel een beter baan ;) ''

Maar ik heb vanmorgen weer even zitten kijken en ik weet zeker dat er niet meer is dan alleen het doorverbinden van mensen naar de desbetreffende personen... Ik zie namelijk die andere meiden ook niets anders doen ...

Ik maak deze week nog ff af en dan ga ik van het weekend nog ff na denken want ik wil juist iets kunnen doen, en niet alleen maar de telefoon opnemen... Als ik dit bv vergelijk met het reisbureau ( en ik weet dat dat niet te vergelijken is maar toch ) dan heb je op het reisbureau dat je nog vakanties uit kan zoeken en met de mensen bv in de gidsen neuzen, dan ben je tenminste bezig, nu gebruik ik alleen maar mijn linker vinger om op de muis te kunnen klikken :) , en als ik pauze heb dan ben ik weer in beweging maar voor de rest ... :)

Het liefst zou ik nu al willen stoppen want ik weet dat dit toch niets voor mij is, zeker niet omdat ik gewoon 5 dagen werk ( is niet te veranderen, vanmorgen besproken ) en omdat ik gewoon niets te doen heb...

MOeilijke situatie ...

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

En ze stopt......hihi

Maakt toch niks uit, als jij dat wilt.

Het was toch wel duidelijk dat dit je uitgangspunt was.
    Toch zou ik volmaken wat nu besproken staat....gewoon voor je eigen gevoel.
    Na 1 dag echt opstappen....toont niet echt karakter ;) (dit is niet lullig bedoeld!)

20. chantal1984

Ik snap wat je bedoeld elmo :D

Deel Deze Pagina