Wat kost of koste jullie bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    65 euro.

Mijn moeder heeft mijn jurk gemaakt, mijn vader had een auto geregeld, mijn schoonouders betaalden het etentje en mijn zusje had een taart gemaakt, mijn nichtje leverde mijn bruidsboeket en dat was het. De 65 euro was voor de aktes en het trouwboekje.

2. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

de eerste keer :oops: was ik €5000,- kwijt en had alles erop en eraan Pak,jurk,auto,stadhuis, eten,feestzaal, hapjes/drankjes,band, huwelijksreis noem maar op.

En de tweede keer :oops:
    wilde mijn huidige man een sprookje van een bruiloft zonder dat er naar geld gekeken werd...we hebben ook inderdaad een sprookje van een bruiloft gehad maar de prijs hou ik maar achterwegen....daar schrik ik nu nog van :(

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    350 trouwen
    auto van vriend geleend dus gratis
    bruidsboeket en corsages betaald door mijn schoonouders
    jurk 300 euro
    pak 120 euro
    Ringen hadden we al, vonden we prettig om het zo te houden ivm speciale betekenis
    foto's gemaakt door vriend ook gratis
    etentje thuis, zelf gekookt op de dag, dus kostte ook praktisch niets.

dus om en nabij de 800 euro

Oh en fotoboek gemaakt online en besteld bij kruidvat 35 euro geloof ik.

Getrouwd 29-02-2008

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tussen de 2500,- en 3000,-
    pak van man bij de c&a
    ringen in antwerpen gekocht.
    bruidsboeket was maar 25 euro.
    trouwjurk bij ellesmode in utrecht bijna alle jurken kosten 250,- euro.
    trouwauto hadden we zelf mijn man rijd in oude amerikanen.
    taart heeft mijn vader en oom gemaakt.
    feest s'avonds hebben vrienden van mijn broertje achter de bar gestaan en het zaaltje koste maar 75 euro.
    wij hebben een topdag gehad met alles erop en eraan voor heel weinig. er zijn 30 daggasten geweest en s'avonds nog 30 mensen erbij.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    10.000 euro!
    Als je het zo chrijft is het toch een heleboel centjes he?
    Maar...het toen de mooiste dag van ons leven en alles ging zoals wij dat wilde!

Denk dat de kosten ongeveer zo waren:

- trouwjurk (gekregen van mijn ouders)
    - pak (1000, incl alles)
    - trouwlokatie (600)(stadhuis bloemendaal, is wat duurder)
    - ringen (via internet, 500)
    - bloemen (geen idee meer)
    - trouwauto(rolls silverdawn, 500)
    - uitnodigingen (200)
    - feest(3000) Incl. taart, versiering, diner 22 daggasten, feest 90 man
    - DJ (500)
    - overige(500) bedankjes, bellenblazen, kadotjes ceremonimeester en getuigen etc.)
    - huwelijksreis curacoa(3200!) kregen we later als kado terug!

kus miek

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in 1994:

Jurk laten maken door naaister van ruwe zijde
    smoking gehuurd
    trouwauto geleend
    schitterend bruidsboeket en corsages
    bloemstukken gemaakt door pa
    fotograaf met uitgebreide reportage
    limburgs buffet met familie en goede vrienden
    huwelijk in stadhuis
    daarna soep en broodjes en het aansnijden van de bruidstaart en overhandigen van kadootjes aan de ouders
    3 uur durende receptie met live pianiste, tijdens receptie allemaal luxe hapjes
    kleine attentie voor gasten ( geluksdubbeltjes in verpakking)
    Totale kosten toen: 3000 gulden

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    rond de 11000 euro...

8. Ik denk dat als je veel zelf kan maken of laten maken door vrienden enz. je echt veel geld bespaard.
    Mijn vriendin vond de fotograaf ook zo duur,heeft zij op elk tafeltje een weggooicamera gezet met een kleine tekst erop geplakt of de gasten leuke foto''s konden maken. Na afloop alles laten drukken en klaar,scheelt ook geld.

9. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    € 12.000,--

getrouwd op een eiland (Wadden) en een heel weekend met de gasten in een hotel gezeten. Was super!
    p.s. ik zou wel steeds een overzicht bijhouden met wat je te besteden hebt en wat je al uitgegeven hebt want het tikt zo aan.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is op zich wel leuk, maar daar krijg je lang niet de foto's mee die je van een fotograaf krijgt. Wij hebben dat namelijk ook gedaan, als extra, erg leuk en gezellig om later terug te zien, maar de foto reportage en de foto's van het huwelijk zelf, zijn gewoonweg schitterend. Grote voordeel is ook wel dat wij de foto's dus op cdrom hebben, waardoor er zowel bij beiden ouders, als bij onszelf nu een afbeelding op linnen aan de muur hangt van 40 bij 60, per stuk 30 euro. Een stuk goedkoper dan wanneer je dit bij een fotograaf had laten doen, dan was je gerust 100 euro per schilderij kwijt geweest. Het scheelt gewoon zoveel dat we alle foto's zelf hebben!

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja op de eilanden trouwen is duur, alleen de overtocht kost al 25 euro pp (wel heen en terug met de sneldienst, anders moet je idd overnachten)

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Trouwen in Sluis (Zeeuws Vlaanderen) € 220

Daarna gingen we koffie met gebak eten en beetje op een terrasje zitten, daarna een buffet met +/- 22 man, dit werd door mijn ouders betaald. Daarna een taart, maar gewoon een leuke en niet zo'n stapelgeval.

De dag erna hadden we een barbeque in onze achtertuin voor +/- 60 man, is ook voor ons betaald.

Ringen kostten € 10,00 per stuk, het graveren was duurder :D
    Jurk heb ik van mijn tante gekregen en mijn man het 'pak' van zijn moeder

Een vriendinnetje en haar vriendje die kunstacademie doen hebben (mooie) foto's gemaakt.

Trouwauto was onze eigen (bijna) old timer
    Ben 's ochtends nog effe naar de Aldi gerend voor een bosje rode rozen en heb zelf nog een bloemstuk gemaakt voor op de auto. Bleef nog zitten ook. Van mijn oom en tante kregen we een overnachting in een hotel kado.

Huwelijksreis kostte denk ik iets van € 2000 we zijn met de auto naar de Noordkaap gegaan bijna 4 weken.

Dus al met al... lekker goedkoop en twee super dagen gehad.

13. Niet meer actief

Bij ons trouwen hebben mijn ouders een groot deel betaald. Maar bij elkaar heeft het toch flink wat gekost:
    - De zaal, inclusief lopend buffet, drinken, bruidstaart hapjes enzo: 6500 euro
    - Jurk van mij: 250 euro
    - Accesoires voor mij: 100 euro
    - Schoenen voor mij: 70 euro
    - Kapper (inclusief mijn haren zwart verven, vervolgens plukken blonderen, en die weer rood geverfd), make-up en gezichtsarrangement (epileren, massage, masker enzo) dit allemaal bij een beautycentrum in zoetermeer 1 keer daar voor proefmake-up en mijn haren verfen en knippen, tijdens de dag kwamen ze thuis om mijn haren en make-up te doen: 350 euro
    - Lingerie voor mij: 150 euro
    - Jas bruidegom: 150 euro
    - broek bruidegom: 100 euro
    - shirt bruidegom: 75 euro
    - boeket: 90 euro
    - trouwauto: 250 euro
    - drive-in show voor 's avonds: 225 euro
    - taxi om 's avonds naar huis te komen: 25 euro
    - trouwen zelf: 225 euro
    - decoratie zaal (mochten we zelf decoreren) 100 euro
    - ringen (laten maken voor ons in Ierland, wel zilveren) 400 euro

Totaal dus 8710 euro

De prijzen weet ik niet meer precies hoor, maar dit is ongeveer. En misschien ben ik hier en daar nog wel het een en ander vergeten. Waar je ook rekening mee moet houden is overige reiskosten. Van tevoren zul je veel moeten reizen om alles alles uit te zoeken, de trouwzaal te bekijken enzo.
    Onze bruiloft was een beetje fantasy, beeetje gothicachtig. Heel apart iig. Maar iedereen heeft er heel erg van genoten, en vond het echt supergezellig. We hebben het echt onze stijl gedaan (ik was ook in het zwart-rood, en mijn man het een beetje en gothic-middeleeuws pak), maar we hebben wel rekening gehouden met opa's en oma's. De zaal was een beetje mexicaanse stijl, en die hebben we een dag van tevoren helemaal mogen omtoveren naar onze stijl. We hebben meters velours opgehangen, veel kaarsen neergezet, lichtnetten opgehangen.. maar het was echt mooi geworden.
    De dag na ons trouwen zijn we nog 4 dagen naar Disneyland Parijs geweest. De reis zelf kostte iets van 1100 euro, maar daar hebbe we iets van 2500 euro uitgegeven aan luxe uit eten, vanalles hebben we daar gekocht enzo..

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    - De zaal, inclusief lopend buffet, drinken, bruidstaart hapjes enzo: 5500 euro
    - Jurk van mij: 2500 euro
    - Accesoires voor mij: 350 euro
    - Schoenen voor mij: 90 euro
    - Kapper: 90 euro
    - Lingerie voor mij: 150 euro
    - Pak bruidegom: 1500 euro
    - boeket: 110 euro
    - trouwauto: 650 euro
    - DJ voor 's avonds: 450 euro
    - Bruidssuite: 250 euro
    - Kamers gasten: +- 1000 euro
    - trouwen op locatie: 450 euro
    - Bloemen voor moeders: 70 euro
    - Corsages: 200 euro
    - ringen: 1300 euro
    - Fotograaf + album: 1250 euro
    - Videograaf + dvd's en orginele tapes: 900 euro
    - Uitnodigingen: 400 euro
    - Minihuwelijksreisje naar Sauerland: 400 euro

Als ik nu niks vergeten ben kom ik uit op ongeveer 17500 :confused:

15. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Wij zijn 16-05-2008 getrouwd en eigenlijk wilde wij het ook rond de 7000 euro blijven. Maar er kwamen nog zoveel kleine dingetjes bij dat het uiteindelijk rond de 9000 euro kwam. Maar dat maakte verder ook niet uit want we hebben een super dag gehad.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij ook boven de 10.000, maar we hebben er hard voor gespaard en we hebben een fantastische bruiloft gehad!
    Je kunt zat op dingen besparen, gaat er maar net om of je dat wilt of dat het moet!

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij waren voor alles bij elkaar (dus echt alles kleding, bloemen, locatie's etc etc) 10.000 kwijt en hadden echt onze droombruiloft.
    huwelijksreis niet gedaan vonden we niet zo belangrijk, maar je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt :)

18. Female

Female Niet meer actief

Ik heb eerder eens ons bruiloftsverhaal gepost in een ander topic hier.
    Mss dat je ergens een tipje uit kunt halen als je goedkoop wilt trouwen.

Ik moet even goed terug denken want het is alweer bijna een jaar geleden. We hebben onze bruiloft thuis gevierd. We hadden in het vorige huis al wel een hele grote tuin (als je dat niet hebt misschien een familielid die wél een grote tuin heeft?). Allebei onze families uitgenodigd, 80 man. We hadden een hele grote witte partytent geleend en opgezet in de tuin (zo één van 6 bij 12 meter geloof ik. Was dus gratis.) Daar aan vast hadden we nog 2 kleinere partytenten opgezet, die dicht konden (ook geleend, van familie, dus gratis.) In één van de tenten een groot buffet gemaakt van tafels en lakens. Zelf aangekleed met kaarsen, geplukte strengen klimop etc.) Tafels gratis kunnen lenen (via werk man) en de goedkoopste stoelen vd boels gehuurd, geloof 70 eurocent per stoel per weekend. Lakens en kaarsjes op alle tafels. Bloemstukjes zelf gemaakt, van te voren. Gewoon bloemen, vrolijke potjes, en evt versiersels halen. Kostte samen ook nog geen € 10.-. Ik had van de afgelopen maanden alle doorzichtige potjes van groenten etc gespaard , schoongemaakt en 's avonds buiten verspreid, waxinelichtjes erin en klaar.

Ook de tent hadden we helemaal zelf versierd. Witte en roze balonnen, klimop, grote bloemen (heel veel van te voren geknutseld ) van witte en roze servetten, van die duiven-slingers (hema). 2 gaskachels (geleend van schoonouders)...

's morgens om half 12 iedereen bij ons thuis uitgenodigd. Op het buffet suiker-melk-thee gezet, kannen verse koffie gezet, en alles op het buffet. Ook grote schalen met broodjes die ochtend gesmeerd (gewoon broodjes/ krentenbollen vd aldi of lidl en beleg ook van daar).
    Er was een grote tafel gemaakt met knutselspullen en snoep voor kids.

Een uurtje daarna geloof ik trouwen in het stadhuis. Moet er wel bij zeggen dat we hier in Belgie zijn getrouwd en het hier op zaterdag € 25.- kost om te trouwen. En dan nog wel gewoon door de burgermeester zelf . En kregen ook nog gegraveerde glazen als cadeautje.

We woonden tegenover een autogarage. Erg vriendelijke mensen en hadden we goed contact mee. Toen hij hoorde dat we gingen trouwen zei hij dat hij 2 auto's voor ons wilde regelen om naar het stadhuis te gaan. 2 maal spiksplinternieuwe Sanyung Rexton, met chauffeur, zomaar voor niks! (1 auto voor ons en één voor onze ouders)

Terug van het stadhuis thuis weer verse koffie en thee en een super grote luxe bruidstaart (die hadden we gekregen vd bakker, via mijn man zijn werk).

Mijn broertje had muziekinstallatie geregeld (gewoon van zichzelf) en speciaal voor de bruiloft cd's gemaakt.

Tegen het einde van de middag alle drank op het buffet gezet (weer iedereen zelf pakken. Mega grote teil met ijs en water gevuld en daarin flessen wijn en fris gezet. Biertap geregeld. Bier met korting want mama werkt bij de slijterij, statafels etc. gratis mogen lenen, glazen en biertap ook.) Ook olijven, zoutjes etc op tafel (van te voren zelf gemaakt, alles aldi/ lidl)

Tegen het einde van de middag warm/ koud buffet uitgestald. Mijn man heeft op zijn werk (horeca) alles voor bereid, dat gaat natuurlijk veel sneller omdat je alle ruimte, materialen, schalen etc hebt. We hadden wel zelf gewoon alle ingredienten ingekocht, ook weer aldi/ lidl.)
    Zoals pastasalade, bruscetta, gehaktballetjes, kip uit de oven, zalm, aardappelsalade, stokbrood/ kruidenboter, soep etc. etc. Alles zelf gemaakt)
    Was erg geslaagd iedereen was super enthousiast.
    Overigens alles wegwerp; bestek en borden.

Daarna weer koffie neergezet, en kleine glaasjes geregeld die we a la minute volspoten met warme chocolademousse uit de kidde.

's avonds weer allerlei lekkere dingen op tafel gezet, veel leuke muziek en er is veel gedanst. Erg gezellig.

Dan nog een aantal dingen zoals wij het hebben gedaan;

- Mijn tante heeft de hele dag foto's gemaakt (ook s middags 'nog tussendoor nog op mooie plekjes in de natuur vlakbij huis foto's gaan maken.) Zij heeft een compleet trouwalbum gemaakt achteraf, als cadeautje. Was heel mooi geworden.
    -Het pak van mijn man was relatief duur, ik geloof bijna 300 euro. (WE) Maar ook gelijk een goede investering omdat hij toch een pak nodig had ivm werk.
    -Trouwringen bij een juwelier. Goud, eenvoudig. € 300.-
    -Trouwjurk van de bruidstuin in Ermelo. http://www.portamento.nl/1.htm
    Ik wilde eerst geen jurk, maar ze hebben hier een apart uitverkoopgedeelte met heeeeel veel jurken van een collectie terug. Allemaal aangeboden voor € 49.- of € 99.-. De mijne was dus eerst € 1000.- en afgeprijsd naar € 49.-. Super mooie zaak en mega klantvriendelijk!
    -Haar en make-up zelf gedaan, zoals ik het zelf mooi vind. Van te voren bij de drogist een mooie lipgloss enzo gekocht.
    -Uitnodigingen; zelf kaarten gemaakt van gekleurd papier, een soort hartjes van rubber, hadden ze toen bij de zeeman. Totaalkosten hiervan, ongeveer 8 euro.
    -Bedankjes; zelf gemaakt. Spekjes-hartjes samen als 'klavertje vier' in cellofaanfolie bij elkaar gebonden, roze lint en kaartjes geprint. Kosten ongeveer 8 euro (voor 80 stuks)
    -Mijn jurk was te lang en mijn moeder heeft hem ingekort. Met een reep afgeknipte stof heb ik 5 witte amarillissen bij elkaar gebonden als bruidsboeket (staat wel een foto in mijn album). Verder geen corsages oid, alleen 1 voor mijn man. Bloemen waren dus samen maar € 14.-

Dus; met heel veel creativiteit, zelf maken en goed te kijken waar je spullen kunt lenen kom je echt mega ver. Ik vond het ook allemaal super leuk om te doen. Er is nog lang gepraat over onze bruiloft, iedereen heeft het fantastich gehad. Alles zoals wij het leuk vonden en voor weinig geld toch heel compleet. We hebben de dagen ervoor hulp gehad van onze ouders en broers wat helemaal super was.

Zoals ik eerder zei kostte het alles samen zo'n € 1500.-, maar dat hebben we aan geld weer terug gekregen als cadeau's

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hier ook zo'n 10.000,-. Maar het is maar net hoe duur je het zelf wilt maken. Je kunt ook gratis trouwen op het gemeentehuis, in normale kleren die je later ook nog aan kan, met soep en brood voor je ouders en getuigen, klaar.

20. valhalla

valhalla Niet meer actief

Een collega van mij had een bruilof (wel inclusief huwelijksreis van 18 dagen in Mexico) voor € 22.000 meen ik... Dus och, alles hier valt nog wel mee ;)

Deel Deze Pagina