Wij waren zo rond de 7000 euro kwijt, maar mijn jurk heb ik van mijn ouders gekregen en mijn man kreeg zijn pak van zijn ouders. Verder hebben we de auto van mijn zwanger mogen lenen.
wij gaan volgend jaar augustus trouwen. Ik heb nu geregeld trouwlokatie is een buiten lokatie dus komen extra kosten bij voor de ambtenaar is 1160,- zit dan ook een uurtje borrelen bij. onze trouw auto is een limo 385,- en de feest wordt gegeven op een partycentrum. inclusief een lopend buffet voor 25 daggasten savonds komen er 50 gasten bij bruidstaart en inclusief buitelands gedistalieerd en warme hapjes en sateetjes 3100,- dus al aardig wat uit gegeven.... nu komt de rest nog zoals ringen, trouwjurk, pak, kleding voor onze kinderen 6 maal,uitnodigingen en bedankjes, trouwboeket ik schat dat we op de 6-7 duizend euro uitkomen.
Die van ons was 1200 voor het feest (45 mensen) en eten (15 mensen), 230 voor de gemeente, 500 voor jurk (schoenen gescoord bij scapino...perfect voor 20 euro), 220 voor 2 witgouden ringen, 150 voor pak, 120 fotograaf en foto's digitaal aangeleverd, 100 voor bloemen en corsages, en nog wat kleine kosten als kapper speeltjes voor kleine kinderen etc. Auto was gratis, geen receptie, bevriende dj heeft plaatjes gedraaid. Vind het zelf erg meevallen al zeg ik het zelf.
In totaal denk ik 13000 euro ( incl. vakantie naar Toscane ) en we hadden 32 gasten de hele dag..Maar hebben wel een supergave dag gehad!
Wij waren ongeveer 10.000 gulden kwijt, dus zo'n ruime 4.500 euro. Wij zijn in februari 2003 getrouwd en hebben toen nog alles kunnen kopen en afspreken in het gulden tijdperk. De duurste dingen waren mijn trouwjurk, pak van mijn man, de fotograaf en het feest (incl. band). Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Zo hadden wij een uitgebreide broodmaaltijd met naaste familie ipv een heel buffet en hebben we geen receptie gehad, maar iedereen uitgenodigd voor het feest (anders moesten we voor alleen de collega's zo'n 25 man een aparte receptie houden). De kaarten hebben we laten drukken bij de drukkerij waar mijn schoonvader toen werkte en mijn vader had een oude legertruck die wij als bruidsauto hebben gebruikt. Wij zijn verder een weekje naar centerparcs geweest met onze honden, dus niet op uitgebreide huwelijksreis (Mijn man durft trouwens helemaal niet te vliegen).
Ik schrik wel van sommige bedragen haha. Wij zijn afgelopen donderdag getrouwd. In pak en jurk, met receptie en eten, incl. bedankjes, uitnodigingen en taart. Alles er op en er aan dus, alleen kan je het net zo duur maken als je zelf wilt. Wij waren 1400 kwijt.
Het kostte genoeg! .. Vind het weinig toevoegen om hier neer te zetten hoeveel precies. Het ligt er maar net aan hoeveel je te besteden hebt en wat je wensen zijn.
ik denk ook dat het ligt aan hoeveel mensen je uit wilt nodigen. Wij hebben van allebei de kanten een zeer hechte familie, die we er allemaal bij wilden hebben. Toen zaten we al op bijna 80 man, met een paar hele goede vrienden erbij.