Ik zou haar ook in het nieuwe dorp naar school laten gaan; vanwege het reizen, maar voornamelijk voor de vriendjes; zo gaat ze toch veel makkelijker bij andere spelen. Persoonlijk vind ik t vreemd dat je je dochter de keuze hebt gegeven; ze kan niet overzien wat een nieuwe school inhoudt en zal dus voor t vertrouwde kiezen en ik denk dat je gewoon de keuze voor haar moet maken.
Hier betalen we 120,- op jaarbasis voor 2 dagen overblijven. (iets van 1,50 per keer) Hier zit onze dochter in nederland op school dus vergelijkbaar met jouw situatie dat je van het ene dorp naar het andere moet. Ik met zeggen...toen Eva voor het eerst naar school ging was mijn jongste net geboren. Hier dus ook veel getaxi heen en weer. Maar de kleine is nu nog steeds geen reden om te zeggen we doen de oudste en dadelijk de middelste hier in duitsland op school. Het slaapritme van een klein kind kan je best makkelijk aanpassen aan het ritme van je andere kind(eren). Ik denk dan altijd als je wat verder buitenaf ee dorp woon moet je ook heen en weer. Persoonlijk vind ik 2 x per week overblijven meer dan genoeg voor de kinderen. Bij mij weten is alleen de voor en naschoolse opvang aftrekbaar. Dus smiddags het overblijven niet. Of je nu werkt of niet. Kwebbel
Ze zit nu alweer enige tijd op school en blijft 3x per week over tussen de middag. Gaat perfect! Ze vind het super leuk, zo gezellig met de kindjes eten en spelen daarna. Het kost me 30 euro per maand. Valt reuze mee toch? Ik had me echt verkeken op hun site denk ik, maar het stond er echt niet duidelijk op. Maar goed. 30 euro maar en dochterlief vind het leuk en heel stoer haha ze verteld het tegen iedereen! Ik ga haar zeker niet op de school hier in de buurt doen. Ten 1e is het een geloofsovertuigende school (zeg je dat zo?) en daar staan wij totaal niet achter. En ten 2e heeft mijn dochter al veel meegemaakt in haar kleine leventje ivm scheiding van mij en haar vader, dat ik vind dat ik het niet kan maken om haar uit haar veilige vertrouwde omgeving waar ze elke dag heen moet weg kan halen. Dat kan ik niet maken tegenover haar! En ten 3e vind ik het een heel goede school waar ze op zit, sta achter hoe zij met de kinderen om gaan en wat zij hun leren. Bedankt iedereen voor jullie reacties! Wat mij betreft mag deze dicht hoor.
mijn dochter blijft 2x per week over....ik betaal voor haar 1,50 per keer en dan krijgen ze drinken van school....maar neeem altijd een strippenkaart van 13 euro dan is ze daaar wel tijdje zoet mee
Chris blijft elke dag over op school, iedereen doet dat op school. Het zit gewoon in de dag ingedeeld, hier is het juist de vraag andersom. Als ik wil dat hij tussen de middag naar huis komt dan mag dat wel en hoef je niets te betalen. Wij hebben gekozen, ondanks ik hele dagen thuis ben (en hem graag thuis wil hebben ) om hem te laten overblijven. Al zijn vriendjes doen dat ook en anders wordt hij misschien gepest omdat hij als enige wel naar huis gaat. Wij betalen 55 euro per schooljaar voor het overblijven. Ik denk dat de prijs zo laag is omdat het overblijven hier eigenlijk een onderdeel van het leerproces is.
Colin zit op het speciaal onderwijs in een naast gelegen stad, en blijft dus over (is daar ook eigenlijk gewoonte) betaal daar 40 euro per jaar voor. (geen overblijfmoeders gewoon de leerkrachten) Justin blijft 1x per week over, die dag heb ik wat meer tijd met sporten etc etc, en Justin zijn vriednjes blijven ook die dag over en is het dus bere gezellig. Hij mocht zelf kiezen welke dag het werd, en hij koos de donderdag (vanwege zijn vriendjes dus) Bij Justin betaal ik 1.50 per keer
Hier betaal je met een strippenkaart omgerekend 2,75 per overblijf, dat is wel incl. drinken Heb je een abbonement (dus vaste dagen) dan kost het 2,25 per overblijf. Eerst werd het vanuit diverse moeders georganiseerd en was het vele malen goedkoper. Nu valt het hier onder een tak van de BSO, de moeders zijn gebleven, zelfde ruimte, alleen moeten we nu natuurlijk ook voor al het kantoorpersoneel gaan betalen
Hier kost het 1,50 per keer, ze krijgen dan ook oplos soep als ze dat willen.. En soms als je ze een broodje kaas mee geeft, maken ze tosti. En de kosten zijn hier ook gestegen, door de BSO titel.. eerder werd een x bedrag verdeeld over het aantal kinderen, dus bij 4 kinderen was het bijv 25 cent per kind, en bij 2 kinderen 50 cent.
GRATIS!! Hier gaan mijn meiden naar een school met een continu rooster dwz van half 9 tot half 3, het is een gewone openbare basisschool.
hier idem,van half 9 tot half 3 naar school en gratis overblijven, al is dit dan een montessorischool
Hier is dat gelukkig gratis omdat ze het verplichten maar als ik er voor moest betalen haalde dan ga ik hem zelf wel van school halen ik woon er 1 straat vandaan gelukkig