Ik hoor altijd veel goede verhalen over behandelingen in België. o.a. dat ze daar soms wel oorzaken vinden voor je vruchtbaarheidsprobleem. Maar vroeg me af of verzekeringen helemaal niets vergoeden en wat zoiets nu kost. Snap natuurlijk dat het eraan ligt wat er moet gebeuren. Maar wat kost bijv zo'n intake/onderzoek?
Kan int forum nergens mn topic terugvinden... Alleeen via gebruiksinstellingen. kan je ook een optie kiezen"nieuwe topics laten zien". Ben nieuw hier en heb de site nog niet goed door....
Hoi jac, Er is sinds kort een topic over behandeling in gent. Ik ga er zo op reageren, dan staat het weer bovenaan. Schrijf gezellig mee!
Net gepost! Er staat nog niet echt specifiek iets in over de kosten, maar we hebben het wel over de verzekering gehad. In Gent kost de behandeling ( punctie en terugplaatsing) 3600, excl medicijnen. Daarnaast 100 bij de intake. Op de dag van de punctie moet je het volledige bedrag voldoen, anders krijg je geen punctie...
Als je googled op UZ Gent, dan kan je ook de prijslijsten vinden. Ik heb inderdaad ook 3600 euro gelezen als voorschot. Indien de kosten lager uitvallen, krijg je het verchil terug. Zie ook: ARG - Afdeling Reproductieve Geneeskunde - ARG-UZGent.be Patiënten die in het UZ Gent een eicelpunctie ondergaan, betalen vóór de eicelpunctie een voorschot van 3600 aan het onthaal K1-K2 van het UZ Gent. Patiënten bij wie de eicelpunctie in een ander ziekenhuis gebeurt, betalen vóór de embryo-transfer een voorschot van 2400 aan het onthaal K1-K2 van het UZ Gent. De kosten die hieronder aangegeven staan, worden met het betaalde voorschot verrekend en na de behandeling ontvangt u facturen waarop gedetailleerd aangegeven wordt welke kosten aangerekend werden. [FONT=Tahoma,Tahoma][FONT=Tahoma,Tahoma]Werkdag [/FONT][/FONT] [FONT=Tahoma,Tahoma][FONT=Tahoma,Tahoma]Weekend/feestdag [/FONT][/FONT] Consult +/- 25 +/- 33 Geprivatiseerd consult +/- 70 Niet van toepassing Echoscopie +/- 25 +/- 48 Eicelpunctie +/- 840 +/- 1000 Embryotransfer +/- 220 +/- 320 Labokosten IVF/ICSI (a) 2200 2200 Labokosten IVF/ICSI indien geen eicellen of zaadcellen bij de eicelpunctie 1000 1000
Oja, UZ brussel staat ook erg goed aangeschreven, maar daar liggen de kosten nog hoger. Iets van rond de 4200 of 4500 euro exclusief medicatie. Het Nederlandse tarief ligt dit jaar overigens op circa 2500 euro
Ik heb laatst de prijslijst gehad en ik zou een voorschot moeten betalen van 3600 euro. Ik doe de echo's en de medicatie in nederland, dus dat werd automatisch vergoed. Het voorschot moet ik niet betalen omdat ik een toestemmingsformulier laat ondertekenen door de gyn. omdat ik in belgie behandeld ga worden.. Ik zit bij de CZ. Anders moet je eens bellen naar je zorgverzekering en vragen hoe dat zit?
CZ vergoedt, bij toestemming, het gehele bedrag. Mijn vorige verzekering zou het nederlandse tarief vergoeden, de rest moest ik zelf bij betalen. Dat was bij unive.
Bedankt voor de reactie. het was tot nu toe gewoon nog een plannetje in mn hoofd. Had er nog niet echt uitvoering aan gegeven.. Dus nog niet gebeld. Wij hebbeb tot nu toe IUI gehad. maar klopt het ook dat ze daar eerst goed gaan kijken wat er aan de hand is,of moet je al met een plan de campagne aankomen daar? Want er is nog geen sprake van ivf/iui bij ons. Hoop gewoon dat er een oorzaak wordt gevonden!
Ik zit bij Delta Lloyd (is CZ groep) en daar is alles volledig vergoed. Enige wat we zelf voorgeschoten hebben is 100,- voor het eerste consult. Dat kregen we later terug. Wij hadden een brief waarin stond dat de 3600,- door de verzekering betaald zou worden, dus daar verder ook geen 'last' van gehad. Mocht je alles zelf moeten betalen dan is het aan te raden om alle medicatie in Belgie te halen. Het is daar minder duur.