wat koste jou bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
    van ons koste het 2500,- euro in totaal.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfoe ik ben pas 7 maanden getrouwd en weet het nu al niet meer zo goed. In totaal waren we 12.000 euro kwijt, lijkt een hoop geld maar we kregen veel belastinggeld terug (dat jaar huis gekocht) en we hadden gespaard. Even kijken wat ik nog weet:

Dit waren wij kwijt voor ons huwelijk.
    Bruidsjurk € 1500,-

Lingerie + accessoires € 500,-

Pak bruidegom € 1000,-

Schoenen bruidgom + accessoires € 150,-

Ringen € 1450,-(speciaal laten maken)

Kleding + schoenen bruidsmeisjes € 110,- (jurkjes waren 35 euro per stuk op de zwarte markt in beverwijk!)

Boeket + corsages € 150,-

Bruidstaart € 100,- door vrienden gemaakt

Kapper + visagie € 150,-

Kaarten € 250,-

DJ € 250,-

Eten: E 700

Receptie E700

feest € 1000,- (was in een gebouw van een vereniging dat ik door een decorateur heb laten aankleden)

Duiven € 130,-

Cadeau’s (getuigen + ceremoniemeester + ouders + bruidsmeisjes) € 250,-

Fotograaf € 475,- (tip! Hij is de hele dag gebleven en we hebben zo een 1000 fotos op dvd gekregen www.fotohunt.nl

Plechtigheid stadhuis € 350,-

Trouwauto(koets) € 300,-

TIP ALS JE VAN FORA HOUDT: www.trouwshop.com Heel leuk om met andere meiden te kletsen die gaan trouwen. Ik heb er zoveel ideetjes en goedkope alternatieven vandaan! Sommige meiden daar hebben ook goede low-budget tips.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ow en nog vergeten:

bruidssuite: 500 euro voor 2 nachten
    Huwelijksreis: 3000 euro

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Gefeliciteerd!! Spannend he? wij gaan in oktober trouwen en hebben zo'n 10.000 begroot (liefst minder... ;))
    De jurk/lingerie/accessoires/schoenen krijg ik van mijn ouders, dus dat scheelt al een hele hoop. Voor de huwelijsreis hebben we 2500 begroot, maar misschien dat we die wel een paar jaar uitstellen ;) ivm de kosten..
    Verder denk ik niet dat we en trouwauto gaan huren: voor die kleine stukjes dat we vervoerd moeten worden vind ik het prima om onze eigen auto te versieren! Boeket/bloemen/corsages was ik ook niet van plan om veel geld aan uit te geven. Kaartjes maak ik online bij Poobies ofzo en muziek vragen we denk ik gewoon een kennis. Foto's twijfelen we nog over; professionele foto's is toch wel erg leuk (maar dus ook erg duur). Receptie doen we niet (vinden we suf), wel natuurlijk diner of buffet (weten we nog niet) en een knal-feest! Dat is de grootste kostenpost denk ik.

Over de trouwlocatie twijfelen we ook nog. In het stadhuis is veeeel goedkoper dan op een andere (bijzondere) locatie, maar is natuurlijk minder leuk..... Lastig..

Weet iemand trouwens een goede banketbakker in de regio Waterland? Ik wil graag cupcakes (leuk, hip en goedkoper ook nog!), maar is niet overal te krijgen...

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    540 euro en alles weer terug gekregen (en meer) van alle envelopjes die we gekregen hadden!
    Maar wij hebben dus ook een simpele bruiloft gehad: gratis getrouwd, zelf m'n kleding en de kaartjes gemaakt (ik heb een modeopleiding en man is vormgever ;) ), 's middags werd de lunch verzorgt door een familielid, en 's avonds met de hele familie naar ons "stamcafe"!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hey! Proficiat! :D
    Wij gaan 10 oktober dit jaar trouwen. Ik heb een budget opgesteld en we zitten er voorlopig met alles onder behalve met mijn trouwjurk.
    Zal ff een overzicht geven van de geplande kosten en gemaakte kosten.

Trouwjurk (zonder schoenen, lingerie): 2600euro, gepland: 2100 euro
    Pak (zonder schoenen) : +/- 800 euro, gepland: 1000 euro
    Feest: 7000 euro gepland (+/- 100 gasten)
    Huur feestzaal: 500 euro, gepland: 500 euro
    Ceremoniemeester: 300 euro, gepland: 300 euro
    Fotograaf (met album): 800 euro, gepland: 1000 euro
    DJ: 400 euro gepland
    Vervoer: 0 euro (auto van ceremoniemeester), gepland: 300 euro
    Trouwringen: +/-1500 euro, gepland: 1600 euro
    Burgerlijk huwelijk: 10 euro
    Bruidskindjes (2): 250 euro gepland
    Schoenen: 250 euro gepland
    Versturen uitnodigingen: 50 euro gepland (schoonbroer ontwerpt de uitnodiging)
    Cadeaus getuigen: 3x125 euro
    Accessoires (juwelen): 60 euro, gepland: 100 euro
    Lingerie bruid: 150 euro gepland
    Bedankje gasten: 100 euro gepland
    Bloemen voor kapel, zaal: 250 euro gepland
    Bruidsboeket: 100 euro gepland
    Drukken van uitnodigingen: 100 euro gepland

Het maximum dat we willen/kunnen uitgeven is 17000 euro, volgens ons budget zouden we rond de 16000 euro zitten. Dus we zitten safe... ;)
    Ik heb van mijn vader 500 euro gekregen en van Toon zijn ouders krijgen we ook nog een bedrag maar we weten nog niet hoeveel. We vermoeden 2500 euro. We hebben erop gerekend dat we alles zelf moeten betalen en voor het grootste deel zal dit ook zo zijn.
    De enige opoffering die we moeten maken voor ons droomhuwelijk is dat we onze koopplannen voor een huis een jaartje moeten opschuiven. Maar dat heb ik er héél graag voor over! :D
    Als je graag meer info wil, kan je altijd op mijn trouwsite kijken, link staat hieronder. ;)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    voor een banketbakker kun je misschien ook eens gaan kijken op www.deleukstetaarten.nl daar zijn erg goede baksters...
    je kunt kijken bij de taarten parade en dan bijvoorbeeld albums aanklikken! erg leuk en aparter dan een banketbakker en denk misschien ook nog goedkoper!

Deel Deze Pagina