Ik ben niet getrouwd, maar aan de bruiloft van mijn zus heb ik ongeveer 2000 euro uitgegeven.... Dus als ik zelf ooit zou trouwen, zou het een veelvoud daarvan worden, vrees ik Dit ging op aan: mijn jurk en schoenen (heb ik nog wel eens aangehad naar een andere bruiloft, dus eigenlijk zou ik daarvan niet het hele bedrag mogen meerekenen) makeup en haar van mij en van zus overnachting (voor en na de bruiloft) cadeau Je kunt het zo duur maken als je maar wilt (en kunt betalen natuurlijk)...
Ik geloof dat wij 7000 euro kwijt waren. Daar zit alles in van uitnodigingen, bedankjes, fotograaf, bloemen enzo mijn jurk was 750 euro maar heb ik van paps gehad en mn man zn pak van zn ouders... 's avonds hebben we met 14 man uitgebreid gedineerd en daarna een 2 uur durende receptie gehouden en ook de huwelijksreis zit in de prijs!
Denk niet dat het heel gek is om van een gemiddeld bedrag van 10.000 euro uit te gaan, incl. jurk ( en pak ? ). Ik was rond de 10.000 euro kwijt, en wij hebben echt niet heel gek gedaan. Ook niks kado gekregen trouwens, alles zelf betaald.
onze bruiloft kostte ongeveer 12.000 euro geloof ik 1500 jurk etc 500 fotograaf 500 auto 5000 eten drinken voor 40 daggasten en 125 avondgasten 1200 pak van mn man 1100 ringen 1000 trouwen op locatie (+gemeentelijke leges) mijn boeket en corsages heb ik zelf gemaakt, en verder natuurlijk nog wat kosten aan bedankjes en aan de uitnodiging. En dan hebben wij het nog niet eens zo belachelijk duur gemaakt Veel plezier met de voorbereidingen!
Haha, wij vonden juist de zaken die jij noemt minder belangrijk. Wij wilden gewoon een mooie dag met mensen die ons dierbaar waren. Oftewel, veel aandacht voor eten, drinken, leuke feestlocatie. Jurk: werd gemaakt door mijn moeder. Pak van m'n man vonden we belangrijker omdat hij die nog met regelmaat draagt. Was ook duurder (maatpak) dan mijn jurk. Ringen: Tja, daar doe je je leven lang mee zeg je... m'n man heeft een beroep waarin hij zijn ring niet om mag en op de één of andere manier zagen we het al aankomen. Hij is z'n ring een keer kwijt geraakt bij het af doen. Gelukkig waren ze 'maar' E 300 (samen). Inmiddels nog steeds geen nieuwe gekocht trouwens, de goudprijs is nu zo hoog dat één dezelfde ring nu E 300 kost en dat vinden we echt zonde van ons geld voor een ring die bijna nooit gedragen wordt. Foto's: wij zijn geen mensen die graag foto's van onszelf in huis ophangen en ook fotoalbums worden weinig bekeken. Een vriend van ons (wel handig met fotograferen) heeft dus de hele dag foto's gemaakt. Hij wist precies welke mensen belangrijk waren voor ons en daar hebben we dus hele leuke foto's van. Fotoalbum ligt inmiddels in een doos op zolder, is niet meer te voorschijn gekomen na de verhuizing. Verder een dag gehad met alles erop en eraan maar we hebben wel telkens gekeken hoe belangrijk bepaalde dingen waren voor ons en hoeveel we eraan uit wilden geven. De kerkdienst was voor ons erg belangrijk, maar daar waren weinig kosten aan verbonden. Wij vonden het feest en het diner ook erg belangrijk (niet dat mensen achteraf de neiging zouden hebben om nog even langs de Mac te rijden, dat hebben wij een keer gedaan na een bruiloft omdat we echt enorme trek hadden). Iedereen (wij en onze gasten) hebben nog altijd erg goede herinneringen aan de dag en dat vinden we erg leuk. Volgens mij waren wij rond de E 6000 en daar zat echt alles bij in (ook alles zelf betaald).
jurk 150 (uit het buitenland!! nieuw!!) pak 150 klding kids 150 ringen 12 euro (we hadden al op onze ringvinger mkaars letter!!) acc. 50 euro trouwen 350 (aan het strand) fotograaf 100 (is een vriend van ons) wij zijn zowel aan het strand getrouwd als het feest gevierd voor 45 man onbeperkt drinken bbq metsalades etc. (vlees heeft oom zelf gedaan is slager) feest kostte 1200 dus 2000 in totaaaal
Mijn eerste huwelijk, 10.000 gulden (12 jaar terug.. toen nog heel veel geld), alles erop en eraan, koets, pak, trouwjurk, lingerie, bloemen, kaarten, eten voor 40 man, feest voor 90 man (hapjes+drinken), taart, muziek (dj), make-up, haren, hotelovernachting. Ringen van 1000,- kregen we van mijn oma en huwelijksreis van ruim 3000,- kregen we van mijn ex- schoonouders. Verder hadden we op het kaartje een envelopje als tip voor cadeau's laten drukken en hebben we totaal zo'n 3500 gekregen van de gasten (dus toen hadden we de kosten voor het feest er al weer uit). Mijn tweede huwelijk koste 125,-. Gratis op dinsdagochtend, precies 1 maand voor de geboorte van mijn jongste. De kosten waren het trouwboekje, uittreksels en de koffie en gebak voor 15 man. Ringen hadden we niet want ik had opgezwollen vingers van de zwangerschapsuiker en die moeten we nu nog steeds kopen.. oh oh. En we zijn gewoon in onze eigen nette kleren getrouwd.
Zo rond de 12.000 (maar niet alles zelf betaald) Jurk ed 2000 (van mijn ouders gekregen) Pak 1000 (van zijn ouders gekregen) Ringen 95 (titanium, wij houden niet van goud) Videograaf 1000 Gemeentehuis 150 DJ 495 Bloemen 300 Zaal 7000 Uitnodigingen 195 Kapper/makeup/nagels 115 Foto's gratis, heeft mijn zus gedaan. Trouwauto (bmw cabrio) van de baas van mijn vader. Ik heb mijn man (jaja) 24 sept 2009 ten huwelijk gevraagd en 4 juni 2010 zijn we getrouwd. Dus we hadden een jaar om te sparen. En al het geld dat we kregen (verjaardagen/geld voor de vakantie enz enz) deden we in een spaarpot. Daar konden we de kaarten, de DJ en de ringen al van betalen! Wij hadden trouwens zo rond de 180 avondgasten en je staat versteld van wat je 'terug' krijgt hoor! Al met al al zo'n 4000 en we kregen van mijn schoonouders ook nog 2500 erbij! Dus die zaal was al zowat betaald! Liefs
hier net getrouwd en budget was 7.500 euro. Mams betaalde utieindelijk mijn jurk (rondom de 1500 eu) en schoonouders pak vn lief wat dus een bezuiniging opleverde van 2000 euro, hierdoor heb ik een lekker dure visagiste genomen en zijn we iets luxer uit eten geweest en haden we een rolls met chauffeur ipv eigen auto enzo Kennis was fotograaf, kosste 300 euro voor 4 uur lang foto's maken (aankomst bruidegom ouderlijk huis, fotoshoot en ceremonie) Verder aan veel mensen gevraagd om hun fototoestel mee te nemen en een goede vriend die semi professioneel foto's maakt was er ook de hele dag bij met zijn camera. We zijn getrouwd met alles er op en eraan trouwens, dus ringen maar wle simpel goud, ik laat in de mijne nog een steentje bijplaatsen als ons kind er is, verder heb ik een dure verlovingsring met een rozetje van diamantjes dus hoefden de trouwringen niet zo duur van mij. Torselet en kousen van poirier, bij een kennis met een lingeriezaak, Goede vriendin heeft de bruidstaart gebakken en voor de gasten hadden we cupcakes. De bruidstaart was het toetje na het diner met de daggasten en de cupcakes hadden we op het feest. Feest was in een feestzaaltje, binnenlands gedestilleerd en warme/koude hapjes en drankjes, 27,50 per gast. Diner heeft ons uiteindelijk 800 euro gekost, mijn extensions en make-up ook iets van 600 euro en dat was het geloof ik. Succes met organiseren!
Als je zulke enorm dure dingen doet, waarom zou je je dan in vredesnaam druk maken over die paar 100 euro die een huwelijksvoltrekking op locatie kost? Als je blijkbaar zoveel geld te besteden hebt, zou ik er vol voor gaan dan ook en die maandagochtend laten schieten en op je trouwlocatie lekker een ambtenaar laten komen. Onze bruiloft kostte, 6,5 jaar geleden, 4500 euro totaal. Jurk in de uitverkoop, locatie zelf geregeld en eten/drinken ook. Geen dure dingen, (wel mooi). Qua locaties eea uitgezocht en een mooi en betaalbaar gemeentehuis gevonden. Uitnodigingen zelf gemaakt... Enige waar we veel geld aan hebben besteed, was de fotograaf, die kostte ons namelijk 1/3 van ons budget.... En het pak van mijn man was duurder dan mijn jurk, met als gedachte dat hij die vaker zou gaan gebruiken en ik mijn jurk maar 1 dag zou dragen.
De onze heeft niets gekost, alles is betaald van het geld dat we opgehaald hebben. We zijn ook echt 'low budget' getrouwd. Trouwen zelf 500eur jurk 150eur bloemen 100eur zaaltje incl. diner voor daggasten + hapjes drankjes feest 1200eur pak van man gratis (militair kostuum) trouwauto gratis, schoonvader geregeld op zijn werk bruidstaarten 10stuks, gebakken door schoonvader (vroeger kok geweest) Foto's heeft een vriendin van mij gedaan samen met mijn zus En het was echt een super dag!
ca 8500 euro nu 4 jaar geleden. We wilden het goedkoop houden maar alles waar "trouw" voor staat kost je al snel het dubbele. Pok wilden we gaandeweg ook dit erbij en dat en "je trouwt maar 1 keer" dus ook weer een extraatje erbij etc. Zo tikt t wel aan! toch hebben we aardig wat kunnen besparen. Zo hebben we een bekende ( semi professional) de foto's gratis laten maken en alle genodigden foto's laten maken en die gevraagd als cadeautje. Trouwauto via marktplaats geregeld. Tweedehands trouwjurk en schoenen ( had er eerst geen prettig gevoel bij maar het scheelde zo enorm veel geld! Bovendien is het maar 1 dag gedragen en verstellen en vermaken ze hem zo dat het toch "jouw" jurk wordt!) Jurk kostte me 450 euro. Incl schoenen ( ook tweedehands) en ondergoed ( uiteraard niet tweedehands, hihi) Stola via marktplaats. Feest hebben we aardig op kunnen afdingen ( gewoon onderhandelen!), Roze canei ipv champagne ( vonden we lekkerder) en samengesteld buffet. Voor bruidsboeket en - kapsel loont het echt om rond te bellen! Zo kon ik ene bruidsboeket voor 30 euro laten maken en kostte mijn kapsel me 25 euro!! make up deed ik zelf. nagels heb ik door mn zus laten doen. Verder hebben we uiteindelijk nog superveel "onnodige" extraatjes erbij gedaan: bellenblaasmachine, pepermuntjes bij het eten met onze namen erop, wegwerpcameraatjes... Enige waar we niet op bezuinigd hebben was de DJ/ muziek ( dit maakt of kraakt je feest) de ringen ( je doet er je leven lang mee!) en de huwelijksnacht ( moet je toch 1 keer meegemaakt hebben, zo'n chique overnachting! Overigens wel de dag erna geboekt, anders ben je zo moe dat je er toch geen plezier aan beleeft ) Al met al toch een bruiloft volledig naar onze smaak met alles er op en eraan voor toch ene schappelijke prijs vonden wij! met 12,5 jaar willen we het weer zo doen...
Mijn bruiloft heeft 1400 euro gekost Incl nieuwe jurk ringen taart en feest locatie en natuurlijk boeket en corsages Zelf eten en drinken geregeld
nou heel simpel hoor, omdat ik dat niet belangrijk vind en mijn vriend ook niet. en elke 100 euro die we uitsparen aan dingen die we niet zo belangrijk vinden kunnen we uitgeven aan de dingen die we wel belangrijk vinden! Als we overal zo makkelijk over doen dan blijven we smijten met geld en dat is niet de bedoeling. Zoveel geld hebben we niet namelijk. We zijn al wel een tijdje aan het sparen en wilde weten hoeveel we nu ongeveer nodig hebben. Misschien dat het wel heel erg mee valt en dat we alsnog alles officieel laten doen op een mooie locatie. Ik heb nog geen idee eigenlijk. Maar als het de moeite waard is om het uit te sparen hoppen wij wel lekker langs het gemeentehuis op de blauwe maandag hoor! Oh en de bloemen kunnen we regelen via een vriendin (werkt bij een bloemist) en we hebben genoeg regelmeiden in onze vriendengroep zitten die het leuk vinden om iedereen te leiden op de bruiloft (waar ze moeten staan en waar we heen gaan e.d.) dus dat kost ons ook niets. Voor de locatie zullen we ook niet veel uitgeven denk ik, mooi stukje natuur e.d. Mijn broer is chefkok in een restaurant dus waarschijnlijk kan ik daar voor een mooie prijs de mensen laten eten. Zodoende sparen we heel wat uit denk ik. Ook qua vervoer heb ik veel mannen in de familie die veel geven om mooie auto's en die er dus wel een paar hebben staan die ik vast wel even kan lenen voor die dag! Daar komt bij dat een oude buurman van ons klassieke auto's spaart en ik kan altijd even vragen of daar iets mee te regelen is (al zijn die auto's echt zn schatjes dus denk niet dat hij die uitleent mits hij zelf mag rijden wat dan natuurlijk geen probleem is haha hebben we direct een chauffeur!!) kijk zo komen we een heel (goedkoop) eind!! hihi
rond de 6.000 gulden denk ik. (17 jaar geleden) wij zijn niet van de overdaad. eenvoudige jurk, eenvoudig pak, eenvoudig boeket en een simpele ring (vind brede ringen niet mooi). wel hebben wel het boeket in laten lijsten en het hangt nog ondanks dat ik gescheiden ben. we zijn ook op de gratis ochtend getrouwd omdat we het onzin vonden om voor hetzelfde riedeltje op een andere dag wel veel te moeten betalen.een bescheiden feest van een paar uur, met eten vooraf voor een paar genodigden, met koffie en een gebakje en wat drinken naderhand.geen luxe bruidstaart dus. we zijn lopend naar het stadhuis en naar het feest en weer naar huis gegaan.( dat kan in een dorp) fotograaf was een oude leraar van mij waarmee ik goed contakt had. dat was het wel zo'n beetje.
Volgens mij 7000 euro, excl. huwelijksreis twv 3000 euro, die we cadeau kregen... Wij hebben ringen laten maken, voor 1200 euro totaal. Vond ik toen al heel veel geld, maar je doet er natuurlijk je hele leven mee, als het goed is! Mijn jurk kostte 1200 euro (van mijn ouders gekregen, maar voor het gemak even meegerekend, mijn man kreeg zijn pak ook, maar weet niet wat dat kostte), en de fotografe 600, geloof ik. Wij hebben geen feest gegeven, alleen een receptie voor 100 man, een diner voor 18 man, en we hebben onze huwelijksnacht daar ook doorgebracht. Aan bloemen en kaarten waren we in totaal ongeveer 300 à 400 euro kwijt, meen ik me te herinneren. Oja, en dan nog de auto, voor 300 (?) euro. Dat was het wel zo'n beetje!
Wellicht dat we dan inderdaad geen feest geven achteraf maar dit lekker thuis doen met zelf ingekochte hapjes en drankjes! Scheelt een hoop!