Wij hebben over de hele breedte nu een schuifpui, ongeveer 5 meter breed. Deze willen we vervangen door openslaande deuren. Een deel deuren en een deel vast glas. We krijgen volgende week een offerte van een bouwbedrijf. Maar nu hadden we het er gister over met vrienden en zij denken dat het hartstikke duur is. Zelf denk ik aan 3000 a 4000 ongeveer, maar volgens hun is het veel duurder. Ben nu een beetje ongerust dat het straks te duur gaat worden. Wat denken jullie wat het ongeveer zal kosten als je alles door een bouwbedrijf laat doen?
Ligt volledig aan wat voor kozijn er nu in zit. En of dat evt. makkelijjk aan te passen is aan je huidige wens. En aan wat voor soort glas je wil.
wij hebben het tijdens de bouw van ons huis er in laten zetten (nieuwbouw), onze deuren zijn 2 deuren, met 3 ruiten onder elkaar er in, totaal 2,5 meter breed. Dit kostte 1162euro. maar ze hebben hiervoor dus niet hoeven slopen, wat ongetwijfeld in prijs zal schelen. maar aan de andere kant was alles wat we extra binnen het project lieten doen wel flink aan de prijs dus een erg goede prijs zal dit niet zijn geweest, haha. we vonden het vooral handig dat dit al gebeurd was als we er in wilden..
Wij hadden ook een schuifpui en hebben dat vorig jaar vervangen voor 2x dubbele tuindeuren en een stuk glas ertussen. Wij waren iets van 4500 euro kwijt om het te vervangen. Zijn er echt super blij mee. Nu staat de tuintafel er eventjes maar normaal kun je echt beide deuren heerlijk opengooien. Zal zo even een foto maken voor je.
Als jouw huidige kozijn te gebruiken is en je kiest een niet al te dure glassoort uit en niet te dure deuren zit je denk ik rond de 1000 a 1500 euro.
Wij hebben het ook laten doen. Oude kozijn is ook verwijderd. Kosten waren 3500 euro (3,5 m breed). Hij begon met 4700 euro, maar dat hebben we af kunnen dingen.
Even een vraag Wat is het nadeel van een schuif deuren Hebbben jullie gekozen voor openslaande deuren voor het zicht omdat je het mooi vind of ook om praktsche redenen? dat vroeg ik me af omdat wij ook aan een verbouwing zitten te denken grt serena
Wij hebben een schuifpui van kunstof van 1,80 meter. Ik zou ook graag openslaande deuren willen. Waarom? We hebben verder alleen maar een voordeur. Ik heb mezelf een keer buiten gesloten toen de schuifpui achter me dicht ging, de kinderen waren nog alleen binnen. Ook hebben we per ongeluk een keer de voordeur dicht gedaan met de sleutel er van binnen nog in, gelukkig konden we via een raampje naar binnen klimmen. Ik zou het fijn vinden als we dus nog een deur hebben waardoor we naar binnen kunnen.
Voordeel van openslaande deuren is dat het hele gedeelte open kan. Met een schuifpui schuif je altijd een deel achter het andere en is het dus maar voor de helft "open"
Bij ons zou het ongeveer 2500,- aan meerwerk gekost hebben. We hebben dus maar gekozen voor een schuifpui, die standaard was. Voordelen schuifpui: Meer raam, minder kozijn. Minder inbraakgevoelig. En een nadeel van openslaande deuren, is dat je rekening moet houden met de draai van de deuren. Daar kan dus niks staan. Ik vind openslaande deuren ook wel mooier, eigenlijk. Maar onze situatie zou het ook niet praktisch zijn, omdat die deuren dan in het midden zouden zitten en daar staan nu meubels. Dan heb je dus een deur achter de meubels. De ingang van de pui zit precies 'in de loop'.
Minny klopt hoor dat het groter is want het is nu over de hele breedte van het huis ongeveer. Scheelt heel veel licht in huis zo. Wij hebben vanwege de loop inderdaad gekozen voor 2x dubbele tuindeuren en omdat we dit erg mooi vonden natuurlijk
Hey miffy, Wij hebben dit jaar ook openslaande deuren bij ons thuis laten plaatsen! Bij ons waren ze 800 euro maar we hebben ze wel zelf geplaatst! Je moet maar eens in mijn album kijken daar staan de foto's.. Als je wilt weten waar wij ze vandaan hebben moet je maar even pben! Ze bezorgen ze uiteraard wel thuis! Groetjes
kan helaas even geen foto plaatsen maar wij hebben extra brede en extra hoge deuren laten maken ís dus echt heeeeel licht in huis' en ik zou echt niet kiezen voor een schuifpui' die deuren is zoooo gezellig
Ons werd door de politie juist gezegd dat een schuifpui lastiger te beveiligen is en sneller opengebroken kan worden. Onze openslaande deuren kun je zonder sleutel niet binnen komen als ze op slot gedraait zijn. Eerst gaat de eerste deur op slot met een flinke pin boven en onder, daarna de tweede deur waaruit allerlei haken komen als je hem op slot draait die zich haken in de eerste deur. In ons oude huis hadden we een aluminium schuifpui waarbij als je flink wrikte hij zo uit zijn slot kon klikken en hij dus open was. Gelukkig hadden we daar geen achterom en was hij vanaf de straat niet bereikbaar.
Wij hebben ook geen achterom, dus voor inbraak hoeven we niks te laten. Maar sowieso willen we openslaande deuren. Ik vind dat zo warm en gezellig staan. Kan niet wachten om de offerte te tekenen. Maar eerst de prijs maar eens afwachten. Als ik jullie zo lees valt het denk ik wel mee.