Je maakt je nogal druk erover he? Maakt het iets uit wat andere ouders aan hun kind hebbem gegeven? Dat doet er toch niet toe? De ene heeft ook keer geld dan een ander en ik denk dan: het gaat om het idee / gebaar wat maakt het dan uit wat het cadeau is? De jurk kreeg ik voor de helft van mn ouders en voor de helft van stiefschoonmoeder ouders betaalde ook de kaartjes en stiefschoonmoeder geeft ook nog een bedrag..
Wat een lieve schoonouders zeg hebben de dames hier wees er maar zuinig op die van mij zit liever op haar bezem
Oké... Wij kregen van m'n moeder de fotograaf, van m'n vader een weekend weg, en van m'n schoonouders de auto, pak van man en de taart. De taart en auto mochten hun uitzoeken, want 'wie betaald die bepaald'. Ik snap nu nog niet dat ik nooit durfde zeggen dat dat absurd is. (We zagen het ook pas op de dag zelf) Edit: Als trouwkado voor op de dag zelf, hebben we dus niks gekregen, omdat dat ook van ons uit niet hoefde. Ik vind wel, dat je samen trouwt, en samen een kado hoort te krijgen. Maar goed, dat ge-etter van te voren, ben blij dat ik het nooit meer mee hoef te maken. Bij ons ging dat compleet mis, aangezien sfamilie het nodig vond, zich overal mee te bemoeien. Sindsdien hou ik ze helemaal op afstand
Heerlijk al die trouwtopics , even terugzwijmelen naar vorig jaar. Zelf kreeg ik een groot deel van mijn dagjurk van mijn mama (was erg duur, dus hem m niet helemaal gekregen). Daarnaast hebben we van mijn vader een bijdrage gekregen voor de dag zelf. Manlief heeft zijn maatpak gekregen van zijn ouders. Daarnaast kregen we ook gewoon cadeaus met de bruiloft zelf. Van mijn mama en haar vriend geld, van mijn papa en zijn vriendin hebben we een hele mooie spiegelreflexcamera gekregen inclusief extra lenzen en alles er op en eraan en van mijn schoonouders een mooie bijdrage voor een nieuw goed bed. Maar ik ben me er goed van bewust dat dit dure dingen zijn en we daar erg veel geluk mee hebben gehad. Persoonlijk vind ik het wel leuk als het daadwerkelijke cadeau iets voor beide personen is. Het is tenslotte jullie dag samen en niet alleen voor de een of de ander. Helaas blijven het cadeaus en tja dat is aan de mensen zelf hoe ze die willen geven. Haalt niet weg dat je niet een keer met je ogen kan rollen .
Overigens hebben wij alles zelf gekozen, ook al waren zij wel bij het uitkiezen. We hebben geen moment druk gevoeld dat we iets moesten nemen wat zij wilde en wij niet.
Ik heb mijn zus een paar oorbellen cadeau gedaan voor de bruiloft. Dat was alleen voor haar, voor zover ik weet draagt mijn zwager die niet is dat dan wel oké? Ik heb overigens ook meebetaald aan een schilderij voor hen samen, wat ik zelf voor ze heb uitgezocht. Persoonlijk vind ik het normaal dat je een cadeau individueel best kunt geven, maar dan wel voor de bruiloft. Huwelijkscadeaus, dus op de bruiloft, zijn wat mij betreft per definitie voor het paar.
Ik heb van mijn ouders m'n jurk gekregen (2000 euro) en nog iets van 1000 euro als cadeau. M'n schoonouders hebben het bruidsboeket en de corsages gegeven en iets van 1500 euro. Dat laatste was een echte verrassing en dat zagen we toen we op huwelijksreis waren. Ik zou me niet zo druk maken over het cadeau wat je schoonmoeder wil geven. Ze zal het vast goed bedoelen.
ik vind je een beetje controlerend overkomen. Dat je alles graag in de hand wil houden. Laat gaan. Laat je schoonmoeder lekker dr kado uitzoeken. En of het specifiek voor je man is of niets heb jij niets over te zeggen toch. Je mag blij zijn dat je iets krijgt. Hier gekregen: van mijn ouders: de trouwjurk van mijn schoonmoeder: het trouwpak van mijn schoonvader: vliegtickets naar zuid afrika (hebben wel zelf de bestemming uitgezocht hij heeft dat gewoon vergoed)
Wij zouden jurk en pak krijgen van schoonouders maargoed aangezien wij niet van die types waren (zijn) die gaan lopen roepen 'hallo krijgen we het nog?' (of wat dan ook he haha) Hebben ze dat niet gedaan en kregen we 50 euro op de dag zelf. Mijn ouders hebben onze huwelijksreis betaald.
Wij hebben alles zelf betaald. Hebben als huwelijkskado van schoonouders een grote bijdrage voor onze amerikaanse koelkast gekregen Mn pa had de auto geregeld trouwens
Ik heb mijn sieraden voor de grote dag gekregen van mijn ouders, van mijn schoonouders hadden we een geldbedrag vooraf gekregen. Hier hebben we de jurk, het pak, trouwringen en de fotograaf incl album van betaald. Op de dag zelf hadden we, een grote verrassing, van onze ouders gezamenlijk een bruidstaart, versieringen in de tuin, kerk, stadhuis en feestzaal gekregen. (Schoonvader was 9 weken voor onze bruiloft plotseling overleden. Wij wilden in de eerste instantie onze bruiloft afblazen. Omdat mijn schoonmoeder dat niet wilde, heeft ze samen met mijn ouders extra verrassingen geregeld om de dag toch nog wat 'op te vrolijken')
Ik heb mijn jurk, hoepel, corset etc van mijn ouders gekregen. Manlief kreeg een bedrag van zijn ouders voor een pak. Mijn schoonouders wilde niet meer uitgeven dan dat bedrag dus de rest hebben we zelf bijgelegd. Manlief wilde namelijk een bepaalde maatpak die duurder was. Geen probleem, we waren al blij dat onze ouders iets wilde bijdragen.
en ik zou gewoon van te voren duidelijk maken (door je man) dat neven en nichten opeens uitnodigen voor de bruiloft niet gewaardeerd wordt en dat je de ceremoniemeester opdracht heb gegeven dat indien dit gebeurd diegene opdracht heeft die mensen weg te sturen. Lekker duidelijk toch.
mijn sm was op de bruiloft trouwens boos dat ze niet mee naar binnen mocht om de jurk aan te doen. Nou ze heeft lekker voor de deur gewacht.
Ik heb mijn jurk van mijn ouders gekregen en een leuke envelop na het huwelijk. Mijn man heeft zijn pak gekregen en ook een leuke envelop. Van de bedragen viel ik bijna van mijn stoel... was eigenlijk veel te gek.
Mijn vader heeft zo bijna de hele dag betaald ( hadden we niet verwacht) en van mijn s-ouders hebben we de trouwkaarten gekregen en een lieve envelop! Nu zijn de inkomens ook verschillend en zal ik zeggen dat het gebaar van mijn s ouders groter was dan dat van mijn eigen vader als je het goed bekijkt. Ik vind het dan ook van allebei erg overweldigend wat we hebben gekregen!
Van mijn ouders een geldbedrag die we moesten besteden aan uitzet oid. Wij trouwden beiden vanuit huis en woonden niet samen. Daar hebben we een mooie wasmachine van gekocht. Mijn schoonouders hebben mijn man zijn pak betaald. Daarnaast hadden we een droger gekocht en die betaalden zij ook ineens, maar toen moest mijn man 500 euro van zijn spaarrekening(ouders hadden voor elk kind gespaard) overmaken naar hun omdat zijn zusje geld tekort kwam op haar spaarrekening. Op de bruiloft verder niets meer, maar dit was ook meer dan voldoende. Wel heeft sm een paar streken uitgehaald op onze trouwdag waardoor er toch een beetje een bijsmaak zit aan sommige dingen.
Wij kregen beide onz ekleding van de ouders. Op de dag zelf hebben we van mijn schoonouders niets meer gekregen. Van mijn ouders hebben we utieindelijk de paardentram en het complete feest gekregen. Maar daar kwamen we pas achter na onze honeymoon.