wat kregen jullie van 'opa & omas'?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Supermam, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Van mijn schoonvader de stokke trip trap
    Van mijn schoonmoeder een speelkist gevuld met veel cadeau's voor ons en voor de kleine.

Van mijn ouders hebben we de verbouwing gehad. Badkamer, vloer in de slaapkamers en ze hebben de stucadoor betaald. En ze hebben geholpen met de verbouwing. Super cadeau dus. Was ook nog een beetje een beloofd cadeau toen we dit huis kochten bijna 4 jaar geleden.

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Van mijn ouders mochten we een kinderwagen naar keuze uitzoeken (wat een Bugaboo werd), maar die kregen we al voordat Julie geboren werd, is wel zo handig om dan de kinderwagen al te hebben staan :). Van mijn schoonouders kregen we een soortgelijk bedrag om bij de babykamer te leggen.

Toen Julie eenmaal geboren was, kregen we nog wat leuke dingetjes. Mijn moeder had Julie's naam en geboortedatum op een superleuke spaarpot (Terramundi) laten zetten, en ze kwam met een kraammand aanzetten. Van mijn zusje kreeg Julie een knuffel van Anne Claire Petit, kleertjes en een houten poppenwagen. Van mijn schoonouders nog een gouden armbandje met haar naam en geboortedatum (maar daar houden wij niet echt van, dus heeft ze nooit om :)), en van mijn schoonbroer een bestekset.

3. emje

emje Niet meer actief

wij mochten van mijn ouders een kinderwagen uitzoeken. dit is een mutsy 4rider lightweight geworden, met adapter voor maxi cosi en grote boodschappenmand. mijn moeder komt eigelijk elke week wel met een kadootje. soms een flesje dan weer een leuk pakje. ze vind het zo leuk om voor de kleine te shoppen.

van me schoonouders krijgen we geborduurde lakentjes voor in het ledikantje.

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    van mijn ouders: kleertjes, kinderwagen en nog wat verzorgingsspullen.

schoonouders: kleertjes, babykamer

5. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier hebben we van mijn moeder zus en broertje het bedje en de comode gekregen en van mijn schoonouders de verbouwening voor de babykamer dus we zijn super verwend.

Verder heb ik er ook nooit aan gedacht om een kado te vragen. Heb wel mijn schoonvader gevraagt of hij misschien de box die ik via marktplaats gekocht had wilde verven in de kleuren die ik wilde. En dat heeft hij ook gedaan en ben daar echt super blij mee.

Verder hebben we leuke kleertjes en spulletjes gekregen voor de baby en krijgen we bij de geboorte ook vanalles en de andere kinderen krijgen ook altijd wat als er een broertje of zusje bij komt dus die worden ook niet vergeten door zé.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van schoonouders: kinderwagen

Van eigen ouders: heel veel cadeau's variërend van een zelfgemaakt schilderij tot een baby walker en kinderstoel.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier is het voor ouders en schoonouders allebeihet 1e kleinkind en mede daardoor (denk ik) worden we errug verwend!

M'n ouders hebben bijna de hele bugaboo betaald (ze hadden een bedrag gestort en dan mochten we zelf weten of we een dure wagen namen, of een goedkopere en dan de rest aan iets anders besteden) En wat kleertjes en andere dingen. Ook hadden ze de wieg bewaard waar m'n broertjes en ik zelf in hebben gelegen. Die ga ik nu opnieuw bekleden.

M'n schoonouders wilden ook de kinderwagen geven, maar die kregen we dus al, dus nu krijg ik een mamafiets van ze! :)
    Moet me er nog in verdiepen (ben pas 19 weken nu, haha)
    En ze hadden heel schattige kleertjes en slofjes enzo meegenomen van hun vakantie in Nepal.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Schoonouders: kinderwagen ter waarde van een bepaald bedrag, bij de 2de het bedrag in geld. Verder hoop kleding bij beide kinderen.

Ouders: mijn moeder ging los toen ze het hoorde! We kregen: maxi cosi, trip trap, gordijntjes voor de babykamer, beide kinderen kleding, schilderijen voor de kamers, geboorteschilderij voor beide kinderen, boxkleed/speelkleed voor zoonlief. En nog lakentje voor het wiegje van zoonlief. Mijn moeder vindt het erg leuk om te shoppen voor de kleinkinderen ;)!

9. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Van mijn ouders hebben we een kinderstoel, matrasje en heel veel kleertjes. Van mijn schoonouders een kraammand waar ik elke dag een cadeautje mocht uitpakken, kleertjes, stoeltje. Van mijn opa en oma hebben we een Bugaboo gekregen en heel veel kleertjes. Van mijn man zijn oma hebben we gegraveerd zilveren bestek gekregen. Dit na haar dood. Dit had ze al geregeld voor haar dood. Ze is vlak voor de geboorte van Maud overleden.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

wij hebben best veel gekregen.

van mijn schoonouders: droger en een videocamera,
    ook de baby kamer hebben we gekregen maar daar heeft mijn vriend nog in gelegen.het zitje voor in het badje,kleertjes en weet ik veel wat allemaal niet meer (eerste kleinkind)

van mijn vader en stiefmoeder het matrasje voor de ledikant
    en een bedrag waar we zelf wat van mochten doen.oh ja en kleine pumatjes.

mijn moeder had een leuk mandje gemaakt met allerlei dingen erin.
    en ook veel kleertjes enzo.

tijdens deze zwangerschap:
    van mijn schoonouders een andere box.
    en een nieuw bed voor onze oudste dochter.
    en een jasje voor kleine.
    maar we hebben natuurlijk nog erg veel want dit word ook weer een meid.

van mijn moeder een boxkleed en nog wat andere kleine spulletjes.

van mijn vader: een moeilijk gefeliciteerd :(

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

- van mijn s.o. kregen we een Stokke TripTrap kinderstoel. Hebben we zelf een gedeelte aan mee betaald omdat zo'n stoel natuurlijk best duur is.

- mijn moeder heeft het verre van breed, maar had precies toen ik zwanger was van Ayla een behoorlijke financiële meevaller. We hebben van haar toen een Doomoo Seat én een opvolg-autostoel (Römer King Plus) gekregen.

- van mijn vader en stiefmoeder hebben we na de bevalling een hele berg cadeautjes gehad, waaronder een Lodger Wrapper.

Ik vind het trouwens heel vreemd dat er mensen zijn die verwachten dat de opa's en oma's mee betalen aan de babyuitzet en als het niet zelf wordt aangeboden er om gaan vragen :$. Echt onbegrijpelijk. Wij hadden helemaal niks verwacht en wat we van mijn moeder kregen vonden we eigenlijk veel te gek, bij elkaar kostte die 2 cadeau's € 500,--, maar ze was zo blij dat ze nou eindelijk eens wat extra's te besteden had dat ze erop stond.

@ Manda: Ik heb je latere uitleg gelezen en begrijp het nu beter, maar ik had echt nooit gevraagd om een bijdrage voor de geboortekaartjes. Dat is me echt mijn eer te na.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij de oudste: kinderwagen van mijn ouders, Stokke TrippTrapp van mijn schoonouders. Daarnaast van mijn ouders de geboortebeer van Prenatal en van mijn schoonouders kleertjes.
    Bij de jongste: van mijn ouders een nieuwe kledingkast voor de babykamer, vna mijn schoonouders nog een TrippTrapp. En weer een geboortebeer en kleertjes

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    van mijn moeder 3 setjes kleren. Van mijn vader geld voor het kamertje (250 euro tweedehands)

En van mijn schoonmoeder 1 setje kleding.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn ook megaverwend (wat dus echt niet nodig was geweest), aan allebei de kanten was Milan het eerste kleinkind.

Bij Milan:
    van mijn ouders: babykamer en box + kleden. Na de geboorte nog een 10-dagen-mand met verschillende dingen en tussendoor veel pakjes.
    Schoonouders: de rest van de babyuitzet

Bij Isabelle:
    Mijn ouders: nieuwe kinderwagen (bugaboo) met plankje en weer een 20-dagen-mand.
    Schoonouders: nieuwe kamer voor Milan, Isabelle kreeg zijn kamer en alle dingen die we dubbel nodig hebben (oa eetstoel).

15. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heel gek..

Maar mijn schoonvader (en op de achtergrond schoonmoeder) begon al over een kinderwagen.. maar (dit klinkt misschien heel stom) die wil ik toch echt wel zelf uitzoeken.. dus ik hoop eigenlijk niet dat er bij wijze van over een maand 1 in de gang staat die ik zelf helemaal niet wil..
    Ik zie hem er namelijk echt voor aan er 1 te kiezen, die hij goed vind zeg maar...

Daarbij heeft hij mij ouders gebeld dat ze maar even bij elkaar moeten komen om kadootjes door te spreken, nu hebben mijn ouders het helemaal niet zo breed, en had ik op wat kleine kadootjes (kleertjes, speelgoed dat soort dingen) na eigenlijk niets "verwacht" (en zo ook niet van mijn schoonouders). Maar ik heb nu het gevoel alsof hij mijn ouders nu "dure" kado's op gaat dringen. Ik geloof zelfs dat mijn ouders hier in mee gaan omdat ze namelijk op 2 uur rijden hier vandaan wonen.. en het erg moeilijk vinden dat ze mij niet van dichtbij zwanger meemaken.

Ik klink misschien heel verwent nu, en begrijp me niet verkeerd bijdragen aan een kado vind ik super lief, maar ik heb toch echt mijn eigen ideeën over wat ik precies wil. Daarbij hebben wij voldoende gespaard om het allemaal zelf te kopen dus echt "nodig" is het ook niet.

Maar.. misschien loop ik op de zaken vooruit, wellicht krijg ik binnenkort de vraag welke kinderwagen willen jullie en wat kost die....

Iemand hier ervaring mee?
    Liefs, LB

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben van onze wederzijdse ouders eigenlijk geen grote cadeaus gekregen als kinderwagen of box ofzo. Dat hoefde ook helemaal niet. Toen Sil werd geboren kregen we van iedereen kleertjes (van mijn vader een cadeaubon, omdat hij weet dat ik een zeikerd ben, hahaha). Alleen van mijn schoonouders hadden we kleertjes in maar 44 gekregen. Die heeft hij dus helaas nooit gedragen :( (Kwam er ook een beetje laat pas achter, dus ruilen was geen optie meer)

@ lievebeeb: ik snap best dat je de kinderwagen zelf uit wilt zoeken en dat zou ik dus ook zeker wel aangeven, hoor! Zou pas echt vervelend zijn als je straks zoiets duurs krijgt en er dan niet eens echt blij mee kunt zijn! Dus of je moet er zelf even op terugkomen en zeggen dat je graag met je s-ouders een kinderwagen gaat uitzoeken ofzo, of je neemt de gok en wacht af of ze er zelf nog eens over beginnen...? Oh, je kunt natuurlijk ook laten vallen dat je komend weekend een kinderwagen gaat uitzoeken..? Dan hoor je de reactie vanzelf ;)

17. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha.. die laatste is inderdaad een goede!
    1 ding heb ik mee, vriendlief wil ook alles zelf uitzoeken, dus hij mag het even gaan oplossen denk ik ;) Wat ik wel al weet is dat er een kadootje onder de kerstboom komt (en dat pakje was niet zo groot als een kinderwagen:p)

18. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @mermaid, nou dat vragen is meer gekomen doordat ze achteraf vroegen of we nog dingen nodig hadden (pas nadat we alles al in huis hadden) Dus vanuit dat standpunt hebben we gevraagt of ze de geboortekaartjes wilde betalen ;)

Moet toch beter mijn post neer gaan zetten :p mensen krijgen volgens mij nu het idee dat we van die vreselijke mensen zijn die verwachten dat alles voor ze gedaan word hahaha. Is niet zo hoor. We hebben netjes gespaard voor onze kleine meid en ze krijgt alles wat d`r hartje begeerd. We zijn heel dankbaar voor wat we nu hebben gekregen van beide opa`s en oma`s en nee we gingen er bij voorbaat niet vanuit dat er voor ons werd betaald. Door verschillende opmerkingen kregen wij toen wel dat idee dat het werd gedaan. Overigens nooit wat van gezegt, wat ik al eerder zei het is hun keuze of ze dat willen doen en ga daar dan niet om vragen.

Zo dit had eigenlijk mijn eerste post moeten zijn hahahah.

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van mijn moeder, heb ik veel neutrale kleertjes gekregen, box, badje met standaard, en 2 dozen vol met hydrofiel luiers, lakentjes, moltons, enz... (had ze allemaal van mijn zusje van 2,5 bewaard!)
    Krijg ook nog een kinderwagen
    Van mijn vader nog niks, maar die woont ook wat verder weg

Van mijn s.moeder, een neutraal pakje en een knuffeltje
    Van mijn s.vader+vriendin nog niks

En van vriendinnen, heb ik kleertjes gekregen, knuffeltjes, en box spulletjes, sokjes

20. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Van mijn ouders een kinderwagen/wandelwagen met alles erop en eraan en van mijn schoonouders een kinderstoel (Bloom) en een babyfoon. Goed verwend dus, het was trouwens voor beide opa's en oma's het eerste kleinkind.

Deel Deze Pagina