wat kregen jullie van 'opa & omas'?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Supermam, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Wij kregen bij de eerste echt een hele berg dingen, en bij de tweede vrijwel niks... :) Beetje stom vond ik dat. Niet dat ze per se iets moeten kopen, maar nu lijkt t ook niet alsof de tweede minder belangrijk is ofzo...

2. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mijn vader hebben we een videocamera gekregen!
    Mijn moeder had een heel lief hangertje voor aan een ketting met zijn sterrenbeeld erop (Dat had ze ook altijd van mij), een grote mand met allemaal etosspulletjes en 2 rompertjes. Tijdens de zwangerschap van hun samen een kinderwagen en een maxi cosi gehad.

Van mijn schoonouders hebben we bij de geboorte niks gekregen. Tijdens de zwangerschap hebben ze een kinderwagen gekocht.

3. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Van mijn ouders hebben we de kinderwagen gekregen en van m'n schoonmoeder hebben we een box gekregen........

Vind het echt super van ze!!!! Want een kinderwagen is behoorlijk duur.......m'n schoonmoeder heeft het niet zo breed en geeft ons toch een box (ook onwijs lief).

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij Levi krijgen we van mijn schoonouders een kraammand voor 10 dagen. Voor iedere dag een cadeatje voor Levi, voor mij, voor mijn man en voor de hond.
    Hele mooie dingen ( armbandje, woezel muziekknuffel etc ) maar ook opvulling ( stickers, notitieboekje etc )

Van mijn ouders de box. Deze hebben we al in de zwangerschap gehad. En een setje kleding

5. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hier ook de kinderwagen gekregen van mijn ouders.. van mijn schoonmoeder dachten we een box te krijgen ( 2 broers en zus hebben hem gekregen) maar wij niet.. nou ja is niet erg maar ik vind als je iedereen doet wij ook toch? Verder niks van dr gehad, ook weinig ( lees 0,0) interesse in de zwangerschap.
    Terwijl mijn ouders juist het omgekeerde zijn

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lovelyme. Beetje jammer idd van je schoonouders.

Ik heb inmiddels geen contact meer met mijn eigen ouders maar maken souders vast helemaal goed met deze beeb. net als bij Levi

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Cosy, herkenbaar ;)

Sowieso de 1e zw schap veel kleine cadeautjes van vrienden/ collega's en nu niet.

Van mijn ouders bij 1e zw. schap kinderwagen gekregen en nu moet ik nog iets verzinnen, maar we hebben eigenlijk alles al.
    Van mijn schoonouders tijdens zw. schap niets gekregen en bij geboorte leuk geldbedrag, ben benieuwd of dat nu weer zo is!

8. Berenice

Berenice Lid

19 jan 2007
    66
    0
    0
    Van mijn ouders een camera, van mijn schoonouders de kinderwagen.
    Plus nog een kraammand van de beide (schoon)moeders bij de geboorte. Wij zijn dus heeeeel erg verwend! :)

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    hier niks gehad geloof ik.. zit heel hard te denken. ja van mn moeder wel speentjes enzo..kleine dingetjes en wat kleertjes. van mn vader niks, en van mn schoonouders ook niks geloof ik.

10. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    wij zijn zwanger van de 1e en worden overladen met dingetjes voor de beeb! om af en toe gek van te worden zoveel :D maar wel erg lief!!

van mijn moeder en schoonmoeder voornamelijk kleine dingetjes zoals kleertjes rompertjes speentjes badjasje noem maar op!

en van mijn vader en zijn vriendin krijgen we de box inclusief boxkleed! :D daar ben ik zooooo blij mee!!
    opa heeft ook de baby kamer helemaal geplakt en geverfd! (schilder)

en als bedankje nemen we mijn vader en vriendin in februari lekker mee uit eten!... (zijn januari op vakantie)
    ik ben 1 maart uitgerekend dus ik hoop dat beebje nog lekker even warm bij mama blijft zitten tot we het etentje hebben gehad :D

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    van mijn ouders geld om zelf wat te kopen of voor op zn rekening
    van mn schoonouders zilver bestek

Tja, als je allebei uit een gezin van 8kinderen komt is het logisch toch dat ze geen al te gekke uitgaven gaan doen;)

12. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Van mijn schoonouders de box met twee boxkleden en wat verzorgingsspulletjes. Van mijn ouders krijgen we de babyfoon.

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Van mijn ouders de kinderwagen met toebehoren (Bugaboo Cameleon) en heb al een stapel kleertjes en andere leuke dingetjes gekregen, van mijn vriend zijn moeder de kinderkamer, en zijn vader was nog iets aan het bedenken. Verdere familie heeft de box en kinderstoel al gereserveerd, badje etc is ook al 'vergeven', blijft weinig over om zelf te kopen haha.

14. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Toen ik zwanger was van mijn dochter kregen we de nieuwe kinderwagen van mijn ouders (Maxi coxi Mura) compleet met reiswieg ed. En met mijn schoonmoeder ben ik gaan winkelen bij de Prénatal voor nieuwe lakentjes, dekentjes, noem maar op. En we kregen van mijn schoonouders ook het wipstoeltje van Fisher Price.

En nu ben ik voor de 2e keer zwanger maar over een kado heb ik nog niets gehoord dus ik wacht geduldig af of ik dit keer weer in de prijzen val ... (heb al wel leuke dingen gezien 8) hihi).

15. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Bij de eerste:
    Mijn moeder: kinderwagen
    Mijn vader: Alles wat we nog niet hadden (onverwacht prematuur, dus veel nog niet klaar, denk aan prematuur kleding, benodigdheden FV omdat BV niet lukte etc)
    Schoonouders: kleding

Bij de tweede:
    Mijn moeder: Box
    Mijn vader: geld, voornamelijk besteed aan textiel, denk aan lakens, dekentjes, matras, hydrofiel luiers etc.
    Schoonouders: ledikantje

En tussendoor van allen nog kleding, knuffeltjes, speelgoed etc.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    van schoonouders kinderwagen
    van mijn moeder maxi cosi en kinderstoel
    van mijn vader 2 vervolg autostoelen
    broers en zussen van mijn man campingbedje van koelstra
    van mijn beste vriendin een boxkleed en wipper
    van mijn broer de box

en verder veel kleding tussendoor.

Mooiste wat we hebben gekregen is toch wel van mijn broer en schoonzus.Die hebben het geboortekaartje in een spiegel laten graveren met een klok erin.

we zijn iig verwend

17. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    we hadden zelf al heel veel kleertjes en echte uitzetdingen gekocht/geleend/gekregen. daarom wat kado's voor als hij wat ouder is:

van mijn schoonmoeder bij de geboorte een hobbelschaap
    van mijn schoonzussen een loopfiets
    van mijn broer een mooi handgemaakt stoeltje

van mijn moeder kreeg ik elke maand vd zwangerschap iets. ze heeft nogal een sloot aan airmiles, en daar spaar ik al jaren op mee. Daarvan heeft ze heel veel baby-uitzet dingen voor me gekocht: campingbedje, kinderstoel, babyfoon. Verder heb ik van haar de wagen compleet met alle rotzooi gekregen. tussendoor nog wat kleine dingetjes, en bij de geboorte nog wat leuke kleertjes.

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Van mijn ouders: Een 10 dagen pakket met allerlei cadeautjes.

Van mijn schoonouders: Geld voor een Stokke kinderstoel.

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    jeetje wat krijgen sommigen duren dingen zeg! Erg lief van de opa's en oma's!
    Zit er hier niet in hoor!
    Heb van mijn moeder wat kleertjes en een tandendoosje gehad.
    En van mijn schoonmoeder een slaapzakje.
    Denk dat we nog wel wat krijgen als de kleine geboren is maar ze zijn beiden alleen en hebben het niet super breed ofzo.
    Vind het al geweldig om te zien hoe blij ze zijn dat ze oma worden. Mijn moeder gaat oppassen en heeft al een hele babykamer gemaakt thuis!

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn moeder heeft ons toegezegd de hele babykamer te kopen plus een paar dingen van de uitzetlijst. Van de schoonfamilie niks gehoord en krijgen we waarschijnlijk ook niks omdat ze zo gierig zijn.

Deel Deze Pagina