Ik heb afgelopen maandag een super mooie echo gehad ondank het bruin en rode verlies.... nu begin ik me dan toch weer zorgen te maken.. ik heb geen kwaaltjes heb nergens last van.. behalve dan van de bruine afscheiding... Ik baal echt enorm want ik wil gewoon lekker genieten maar ik heb 27e december pas de 2e echo.. omdat ik toch wat bloed en bruin verlies willen ze deze snel plannen. De echo bleek dat het kindje bijna 6 weken zou zijn, terwijl mijn berekening een week later zou zijn dus dat baart me ook zorgen... al zegt de vk dat dit kan omdat het niet goed te meten is... Hebben jullie misschien positieve verhalen voor me??
Ik had bruinverlies met 6 weken zwangerschap. Dit sloeg over in bloedverlies. Direct naar het ziekenhuis gegaan en daar zagen ze dat er een kleine bloeduitstorting zat (een hematoom) naast het vruchtje. Moest het toen een paar dagen rustig aan doen en dan weer op controle. En het was weg! Verder een goede zwangerschap tot nu toe zonder problemen. Dus geen moed verliezen, het kan iets onschuldigs zijn. En als je twijfelt, gewoon erop staan dat je langs kan komen. Of naar een andere VK.
Hier t/m 7 weken bruinverlies met af en toe een beetje bloed. Voelde me direct voor en na de test erg zwanger (misselijk), maar sinds het bruin/bloedverlies gestopt is voel ik me ook compleet niet meer zwanger (op een paar gekke eet gewoontes na dan...). De eerste echo was ook anders dan mijn berekening, de echo daarna klopte precies !!! Het is idd heel moeilijk te meten in zo'n vroeg stadium. Dit is ons vijfde kindje en ik maak me er nu geen zorgen meer om, heb het in alle zwangerschappen gehad !! Om je gerust te stellen, kun je je vasthouden aan het volgende: Zolang je geen buikpijn hebt en/of bloedverlies wat "bijna" te vergelijken is met een menstruatie...............GEEN ZORGEN !!! Maar ik weet hoe moeilijk het is hoor !!! Pas goed op jezelf en zet anders de zeurpiet even goed aan !!! Hier vinden de verloskundigen het géén enkel probleem om ter geruststelling nog even met de echo te kijken. Deed mij iig erg goed !! Liefs Mel
Herkenbaar... Ik heb na de positieve test voor het eerst bruinverlies gehad en dat ging door tot ik negen weken zwanger was, daarna niets meer gezien... Het was ook niet zo dat het elke dag was hoor, gewoon af en toe wat in mijn inlegkruisje of alleen met afvegen... Sinds de negen weken ongeveer heb ik niets meer gezien, behalve een hele goede 12 weken echo Probeer te genieten en je geen zorgen te maken... Zolang je geen helder rood bloed verliest of ontzettende kramp hebt is er niets aan de hand.
Hey meis, Ik kreeg vorige week donderdag ook bloedverlies, bruin en daarna helderrrood. Dagen daarna elke dag bruin verlies. Dat leek wat minder te worden maar werd afgelopen dagen steeds meer. Ik werd er knettergek van ondanks een goed echo met kloppend hartje vorige week donderdag. Ik heb gbeld vanmorgen en kon gelijk om 12 uur terecht. Alles is ok, frummeltje goed gegroeid, op schema en hartje klopt nog steeds!! Ik blijk bloedstolsels in mijn baarmoeder te hebben dit was ook te zien op de echo. Ws door innestellen en groeien van de placenta en baarmoeder. Hummeltje heeft hier geen last van maar dat veroorzaakt wel het bruinverlies. Ik moet er rekening mee houden dat er nog meer naar buiten komt omdat er nog wat in de baarmoeder zit. Het kan ook zijn dat mijn lichaam het vanzelf opruimt/opneemt. Bruinverlies wil dus niet altijd wat zeggen, moed houden meis. Dikke knuffel!
Ik heb vanaf het begin tot nu regelmatig bruin/roze of zelfs bloedverlies. Elke keer schrik ik er weer van, heb al een aantal keer een extra controle gehad maar steeds was alles goed. Een paar weken geleden een inwendig onderzoek gehad en toen begon mn bmm meteen te bloeden. Waarschijnlijk dus een hele gevoelige bmm en ik zal mn hele zwangerschap last houden van bloedverlies.
Ik heb zelf in ook in die periode bruinverlies gehad. Ben direct de vk gaan bellen en kon diezelfde dag nog terecht voor controle. Met de kleine was alles in orde: het bleek innestelingsbloed te zijn. Uit de echo kwam naar voren dat ik op dat moment 6.5 a 7 weken zwanger was. Volgens mijn eigen berekening en de berekening van de huisarts had ik op dat moment 7 weken moeten zijn. Bruin bloedverlies in het begin kan dus zijn van de innesteling en hoeft dus niet direct het ergste te betekenen. Volgens mijn vk is het wel van belang eea in de gaten te houden en vooral direct te bellen als het gepaard gaat met hevige krampen. Wat betreft de duur van de zwangerschap: deze is in zo'n vroeg stadium idd lastig te bepalen. Ze meten het aantal mm van het embryo en hieruit schatten ze de zwangerschapsduur. Aangezien het ukkie op dat moment nog zo ontzettend klein is, kunnen ze er een beetje naast zitten (bij mij is de datum ook enkele keren verzet). Daarom meten ze ook meerdere keren en bij iedere echo. Ik zou zeggen houd het vooral goed in de gaten en bel je vk als je vragen hebt, daar zijn ze voor. Veel sterkte!
OH meiden dit doet me zo goed van die positieve verhalen.. heb ik af en toe gewoon even nodig hoor... ook al ben ik niet misselijk ofzo ik voel me wel echt zwanger.. mijn buikje is ook al at opgezet... waarschijnlijk van de darmen die plaats aan het maken zijn... maar toch! dankjewel
ik zit in precies hetzelfde bootje als jij! Ik heb nu al sinds woensdag elke dag bruinverlies, echt niet leuk. Stelt je echt geen rust, ik belde mijn vk vanochtend op en moest maar afwachten tot maandag om mijn echo te kunnen hebben. Dus dit weekend word een onzeker en echt zenuwachtig weekend, ik heb soms wat kleine pijntjes onder mijn navel maar voor de rest gaat het nog gewoon door met misselijkheid en moeheid. mijn vk zei dat het gewoon gezond klinkt en het bloedverlies komt voor in de 50 van 100 zwangerschappen. Hmmm ik kan echt niet wachten om te zien als ik nou toch een gezonde kloppende hartje in mijn buikje heb Succes meisje, ik denk aan je in dit stresvolle tijd he, komt zeker goed! Kindjes willen ons gewoon in spanning houden.