wat krijg jij terug van de belasting?of moet je bijbetalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja want zoals ik begreep krijgt iedereen met kindje tot 12 jaar meen ik 1600 euro rond dat bedrag combinatiekorting dus ik zou het zeker doen en volgens mij moet iedereen toch ook invullen???

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw

je kunt het altijd proberen , maar voor je kind krijg je dit jaar nog niks die moet nl in 2009 een half jaar bij je hebben gewoond. volgend jaar krijgt je daar wel leuk geld voor terug

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hier 4300 euro!!! Lekker hoor....

4. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen bijna 7000 euro terug! Lekkerrrrrrrrrr....

5. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Inderdaad wat een bedragen, mijn man en ik moeten rond de 800€ terug betalen over het jaar 2008 van de zorgverzekering, dat hebben we gisteren stop gezet want we kregen weer meer dan dat we horen te krijgen en omdat we volgend jaar niet weer zoveel willen terug betalen hebben we het maar gestopt natuurlijk ook wel met de kans dat we als nog zoveel terug moeten betalen of dat jaar daarop. Ook moet ik 118€ terug betalen van 2008 van het kind gebonden buget dus dat ga ik ook maar stop zetten..dit jaar krijgen we wel wat terug hoeveel dat weet ik eigelijk niet 1500€ misschien me man heeft het ingevuld..
    Ik hoef niets van ze denk ik nu dan hoef ik ook niets te betalen..

Weet iemand eigelijk als ik nu contact met ze opneem dat ze voor mij uit kunnen rekenen wat ik ze moet betalen nu ik alles heb stop gezet zodat ik dan volgend jaar niet voor verassingen komt te staan?

6. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Dinsdag alles bij de boekhouder ingeleverd. Vorig jaar voor een deel een eigen bedrijf gehad, dus moet een bulk geld afdragen. Dat staat lekker rente te trekken op mijn spaarrekening. Als het goed is houd ik er wat van over en kunnen we het gaan gebruiken voor een grote nieuwe jonge auto volgend jaar (in combi met wat extra spaarcentjes).

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

huur/zorg/kind toeslag ligt rond de 2000, algemene heffingskorting van mij en teruggave van mijn vriend moeten we nog doen.. :D

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik krijg 6700 euro terug. Hypotheekrente, gecombineerde heffingskorting, een studie die ik heb gevolgd en ouderschapsverlof dat ik heb opgenomen. Ik heb wel al 500 euro teruggekregen met de voorlopige teruggave dus dat gaat er af. Maar al met al toch lekker!

9. Skye

Skye Niet meer actief

Nou heb ik geen idee wat ik terug krijg, want het moet door mijn acountant nog ingevuld worden....Maar even een vraag voor de kenners. Mijn dochter is in mei 2009 geboren, kan ik dan rekenen op combinatiekorting, ze is in 2009 natuurlijk minimaal 6 maanden bij ons geweest, of moet ze VOOR 2009 6 maanden bij ons zijn geweest?

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    skye je krijgt die combinatiekorting wel.
    In 2009 moet ze minimaal 6 maanden bij jullie zijn. Mensen met kindjes van begin jullie hebben dus pech (ook een beetje onredelijk maar goed). Hier is het toch 1600 en ik had er niet echt op gerekend.

11. Skye

Skye Niet meer actief

krijg je dan 1600 euro???? gewoon zo op je rekening???

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja bovenop de hypotheekrente enzo. Het hangt ervan af wat de minst verdienende ouder verdiend. Volgens mij heb ik vorig jaar 32000 euro verdiend dus krijg ik 1600 euro. Hoe meer je verdiend hoe meer je krijgt. Is ook wel een keer lekker. Maar dat is om 2 verdieners te stimuleren.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

combinatiekorting?!!! jeetje nog nooit van gehoord. we krijgen het niet want maddi is van 16 juli 2009. maar wat belastingzaken betreft moet ik nog heeel veel leren.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    De combinatiekorting en de aanvullende combinatiekorting zijn vanaf 2009 vervangen door de inkomensafhankelijke combinatiekorting. U krijgt de inkomensafhankelijke combinatiekorting als u aan de volgende vier voorwaarden voldoet:
    In 2009 woont er minstens 6 maanden een kind bij u dat geboren is na 31 december 1996.
    Dit kind is in die periode ingeschreven op uw woonadres. Bij co-ouders mag het kind ook ingeschreven staan op het woonadres van de co-ouder.
    Uw inkomsten uit uw werk (bijvoorbeeld loon of freelance-inkomsten) zijn hoger dan € 4.619 of u komt in aanmerking voor de zelfstandigenaftrek.
    U hebt in 2009 geen fiscale partner of u hebt wel een fiscale partner en u hebt minder inkomsten uit uw werk (bijvoorbeeld loon of freelance-inkomsten) dan uw fiscale partner.
    De korting is maximaal € 1.765 voor mensen jonger dan 65 jaar. Voor mensen van 65 jaar en ouder is het maximum € 823.
    U kunt uw inkomensafhankelijke combinatiekorting berekenen

Voldoet u aan alle voorwaarden voor de inkomensafhankelijke combinatiekorting? Dan krijgt u minimaal € 770 korting. Voor het bedrag dat u boven de € 4.619 verdient, wordt de korting verhoogd met 3,8%. De maximale korting van € 1.765 bereikt u bij een inkomen van € 30.800.
    Voorbeeld
    Uw inkomen is € 10.000 en u voldoet aan alle voorwaarden voor de inkomensafhankelijke combinatiekorting. U krijgt dan de basiskorting van € 770 plus een extra korting voor het gedeelte van uw inkomen boven de grens van € 4.619.
    Bedrag boven de grens van € 4.619:
    € 10.000 - € 4.619 = € 5.381.
    Extra korting (3,8% van het bedrag boven de grens):
    3,8% van € 5.381 = € 205
    Totaalbedrag inkomensafhankelijke combinatiekorting (basiskorting + extra korting):
    € 770 + € 205 = € 975.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het is dus 1765 euro wat ik krijg

16. januari2010

januari2010 Niet meer actief

wij krijgen ongeveer € 6.500,- terug maar moeten wel belasting betalen over de winst in ons bedrijf. Daar is de accountant nog druk mee doende.
    Uiteindelijk krijgen we wel geld terug maar hoeveel weten we nog niet!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maar het invulsheet berekend het automatisch hoor, dus je hoeft het niet handmatig te berekenen.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Oh, nou ik werk wel wat minder dus verdien ook minder! Dus zal wel een stuk lager zijn! Had het net snel ff uitgerekend en ik zal rond de 1000 euro zitten!!! Maarja, dat is nog lekker als je het niet verwacht!!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    inderdaad lekker toch!

20. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

maar als je kindje dus zoals bij ons pas in november is geboren in 2009, dan geld het dus niet,

maar geld het dan wel volgend jaar?? want wij krijgen nu maar 500 euro terug van de belasting..

omdat wij ook al per maand geld terug krijgen..

en wij moeten ook ineens meer gaan betalen, omdat vorrig jaar de belasting alleen is opgegeven via mijn vriend, en dat van mij kregen we dan in een keer aan het eind van het jaar,

maar omdat we nu meer kosten hebben kinderopvang en natuurlijk gewoon onze dochter, moeten we het van mij nu ook opgeven, zodat we het dus per maand weer krijgen..

maar op de een of andere reden moeten we toch nog 100 euro meer gaan betalen per maand dan we al deden....

los van die 500 die we wel terug krijgen natuurlijk...

ik snap er nooit nix van hoor.. maar vind het wel jammer natuurlijk...

Deel Deze Pagina