Hoeveel fruit/groente geven bij 5 maanden en BV

Discussie in 'Voeding' gestart door Bellabella, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hello!

Ik geef borstvoeding en heb nu al een tijdje groente en fruit erbij gegeven maar eigenlijk steeds wat hapjes om te wennen. Langzaam opgebouwd en ze eet nu bijvoorbeeld ongeveer 3/4 banaan en een 1/4 perzik s'ochtends en dan s'avonds 6 ijsblokjesvormpjes groente (spercieboontjes en wortels of courgette). Is dit ongeveer goed? Of moet ze meer/ minder? Ze drinkt goed aan de borst maar kan denk ik nu wel wat langer tussen de voedingen laten zitten. Ik had begrepen dat voor 6 maanden bijvoeding nog geen borstvoeding mag vervangen? Is dat zo?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Qua hoeveelheden weet ik het niet precies. Wat ik wel weet is dat, als je te vroeg en teveel gaat bijvoeden, dan heeft je kleine minder behoefte aan BV.
    En ze moeten gewoon regelmatig blijven drinken om de productie op peil te houden. Ik hoor vaak dat het na 9 maanden stabieler wordt (dus makkelijk een voeding overslaan zonder productieverlies)

Als je kleintje geneigd is echt minder te gaan drinken, dan zou je toch wat minder vaste voeding kunnen geven. Of alleen na de borstvoeding. Het is nu toch nog vooral om te oefenen, echt groeien doet ze nog van je BV...

3. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Waarom zit er dan een verschil tussen Bv en KV? De babies die KV krijgen zitten nu soms nog maar aan de 3 flessen! Ik zit nog op minimaal 7 voedingen per dag! Dan kan je toch eigenlijk wel een BV laten vallen?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je kunstvoeding geeft heb je altijd genoeg (tenzij je vergat om naar de winkel te gaan). Bij borstvoeding zul je wel de vraag en het aanbod in de gaten moeten houden. Gaat de kleine minder drinken, dan zal je productie minder worden, en je wil natuurlijk niet dat je kindje te weinig voeding heeft die hij kan drinken.

Wij zijn met Malou en Ruben met 6mnd en 10dgn begonnen met een paar hapjes groente. Dat was tussen een voeding in, dus drinken, 2-3 kleine hapjes groente en dan verder drinken.

We zaten in die tijd op borstvoeding op verzoek en kwamen ong op 9 voedingen per kindje per 24 uur.

Maar je kunt proberen een keer minder aan te bieden als je af wilt bouwen. Maar om te zorgen dat alles gewoon goed blijft (vraag/aanbod) zou ik gewoon blijven voeden als de kleine erom vraagt, is dat 5x per dag is dat 5x en is dat 9x per dag dan is dat 9x. Kinderen kunnen prima zelf bepalen hoevaak ze willen drinken.

Kinderen die kunstvoedign krijgen, krijgen overigens ook vaak een schema opgelegd omdat ze niet meer melk mogen dan dat ze krijgen en naar mijn mening ook altijd erg grote flessen (200cc bijv) aan de borst kan het best zijn dat je kindje wat minder per voeding drinkt. En verder zit er aan borstvoeding geen max aantal cc's dus dat is natuurlijk alleen maar handig.

Deel Deze Pagina