niet willen slapen op kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door miep84, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep84

miep84 Niet meer actief

Hey,

Onze zoon in bijna 1. Sinds enkele weken gaat hij 1 dag naar kinderdagverblijf. Het is kleinschalig in een voormalig woonhuis.

Daar schreeuwt/krijgt hij zichzelf dus compleet overstuur en wil hij niet slapen. Gaat staan in bed, gooit alles eruit en blijft krijsen. Uiteindelijk dus weer uit bed, maar omdat hij verder wel moe is, wordt hij heel zeurderig/hangerig en is niks meer goed. Zelfs als hij doodmoe is weigert hij te gaan slapen.

Als ik m dan kom halen begint hij meteen te huilen en strekt zn armpjes naar me uit. Thuis valt hij direct in zn bed in slaap. Ook is hij 2dagen in de week bij oma, daar gaat t goed en ook met vakanties e.d. weinig problemen met slapen op n vreemde plek.

Het kinderdagverblijf weet nu ook geen raad meer maar blijft proberen. Iemand van jullie misschien tips?

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    In de buggy? Of camping bedje maar dan gewoon in de speelruimte zodat hij wel allesmeekrijgt maar perongeluk in slaap valt?
    Op schoot?
    Wat hebben ze al gepro eerd dan?

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Kun je iets vertrouwds van thuis meenemen om onder te slapen, zoals een eigen dekentje of zo?

Onze zoon slaapt bij het kinderdagverblijf ook veel korter dan thuis. Wordt makkelijk wakker van andere kindjes die op dezelfde kamer slapen....

Je zou kunnen kijken of de starttijd van het slaapje nog verschil uitmaakt....net wat eerder of later...maar dat is even uitproberen.

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hebben ze al geprobeerd bij m te blijven en te wachten totdat hij slaapt?
    Hoelang gaat hij al naar t kinderdagverblijf?

Tips: geef m een knuffel mee van thuis en n eigen slaapzak (geur)
    Geef door welke tijden hij thuis slaapt en wat jij doet voor t slapen gaan. (Boekje lezen etc)

Slaap die thuis met een lampje of pikkedonker? Is t een kindje wat snel wat hoort?

Houdt er rekening mee dat het op een kinderdagverblijf erg gehorig is en ze slapen met andere kinderen. De kinderen slapen meestal korter dan thuis of helemaal niet. Wanneer een kindje 1 dag in de week gaat heeft hij een vele langere tijd nodig om te wennen en met 1 jaar is een "ongunstige" leeftijd omdat ze dan net in de periode zitten dat ze eenkennig worden en hun eigen ik leren kennen. En het ligt er natuurlijk aan hoe gevoelig je kindje is.
    Bij ons mogen de kindjes nief in een buggy ofzo in slaap vallen en in de ruimte werkt meestal averechts. Zien spelen is spelen.

5. Sandra1989

2 sep 2013
    8
    0
    0
    vervelend!
    je geeft aan dat je kindje 1 jaar is, (ik werk zelf op een babygroep) dit is de allermoeilijkste leeftijd voor een kindje om te wennen. Daarbij komt hij ook maar 1 dag, het wennen gaat een stuk langzamer. Rond deze leeftijd is een baby erg eenkennig en gewend aan vaste gezichten, daarom gaat het bij oma waarschijnlijk wel goed. Daarbij snapt je baby heel goed dat je hem achterlaat en nog niet zo goed dat je hem ook weer komt ophalen. Het is al gezegt maar er zijn nog verschillende factoren waardoor je kindje het in bed maar moeilijk vind, vreemd bedje, waarschijnlijk niet zo donker, gehorig, geen eigen geur.
    Ik neem aan dat de leidsters al verschillende dingen hebben geprobeerd en echt hun best doen om hem (en mama) te helpen.
    Leidsters vinden het fijn als je tips hebt, hoe het thuis wel gaat of bij oma, evt knuffeltjes of dekentjes meenemen.
    En 1 troost.. het komt altijd goed! elk kindjes went uiteindelijk
    succes!

Deel Deze Pagina