Warm eten...

Discussie in 'Voeding' gestart door mama van 2 meiden, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochtertje is 13 maanden, ontwikkelt zich goed, is actief, eet opzich goed, maar warm eten errug slecht. Fruit gaat wisselend; ze eet uiteraard het liefste alleen banaan maar eet nu ook wel stukjes appel en peer. Ze is een echte brood-eter; vindt ze heerlijk, ook zuivel gaat er goed in.
    Ze eet 's avonds slecht met de pot mee; ze lust veel dingen niet en wil t ook niet proberen. Ik maak er geen strijd oid van; ze groeit goed. Ik ben alleen bang dat ze te weinig vitamines binnenkrijgt.
    Hebben jullie tips??:(

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het komt vanzelf hoor!

Merel heeft tot ruim 1.5 jaar bijna geen avond eten gegeten (en is nooit ziek geweest door evt. vitamine gebrek) en zomaar ineens is ze geweldig gaan eten. Toen ze zelf kon eten ging het een stuk beter, geen prutjes meer, maar gewoon hele stukken vlees, aardappel enz.

Hoe bied je het warm eten aan? Geprakt of in stukken?

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Meestal in stukjes; dan kan ze t zelf eten; doet ze liever. Geprakt is ze niet meer van gediend.... hihi

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ging dat ook in fases.. Soms at hij echt heel weinig. En dan opeens ging het wel weer beter. Gewoon laten gaan, als je gaat proppen, wordt het een spelletje of juist eng. En dat is allebei niet de bedoeling aan tafel.

Hoe minder aandacht we geven, hoe meer hij eet. En het het KDV eet hij wel gewoon 2 boterhammen en een cracker. Terwijl hij thuis tussen de middag net 1 boterham haalt.. Dus ook "zien eten, doet eten"...

Probeer op te passen met zoetigheid tussendoor. Dus niet teveel koekjes of sap. En ook niet teveel melk. Daar zit ook suiker in. 300cc op een dag is het doorsnee advies.
    En zeker geen zoetigheid vlak voor het eten. Wij proberen in het uur voor het eten alleen nog water te geven.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier ook zo'n fase...
    Warm eten heeft ze zondag en gisteren maar net 100G van op, normaal rond de 250G.(zondag potje en gisteren vers)En dat gaat dan gepaard met veel happen uitspugen enz...
    Brood lust ze normaal supergraag, de laatste dagen is het blegh.
    Alleen toetjes gaan er goed in.(niet dat ik die constant geef ;) )

Drinken doet ze wel goed, en fruit uit een potje.(van die 100% fruit potjes)
    Heel soms een banaan, maar 't is sowieso geen vers fruit liefhebber.

Ik probeer me maar voor te houden dat ze wel eet als ze echt honger heeft, maar 't is soms mega frustrerend!

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Als je echt het idee hebt, dat ze te weinig gevarieerd eet, zou je ook in zo'n periode een multivitamine kunnen geven ter ondersteuning. Dan weet je tenminste zeker dat ze alle vitaminen binnenkrijgt. Er zijn wat dat betreft genoeg multi's voor kinderen en meestal vinden ze die 'snoepjes' erg lekker.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva eet sinds een maandje ofzo pas goed haar avondeten en nu ook wat gevarieerder. Maar er zijn nog steeds maar 2 soorten groenten die ze lust....

Ze krijgt na het avondeten altijd een 'snoepje', oftewel een multivitamine ;). Vindt ze echt heerlijk!

8. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Een tip die ik trouwens eens voor Anouk kreeg, is een klein kopje bouillon laten drinken een half uurtje voor het eten. Dat wekt de eetlust op, doordat de maagzuurproduktie dan op gang komt.

Of het werkt weet ik niet, want Anouk lust geen bouillon en heeft het 2 keer geprobeerd, maar werd er misselijk van. Dat heeft ze altijd als ze iets moet eten of drinken wat ze eigenlijk niet lust.

Maar misschien is het iets om te proberen voor degenen met slechte eters. Ik hoor graag of het dan ook werkt.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    En nu heeft ze op 15 minuten tijd al zo'n 170 gram op.;)
    Ik zal nog wat meer op het forum komen 'klagen'.:p

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier is het al een maand of 6 dat hij nauwelijk tot geen avond eten eet.
    Ik maak er geen drama van,z e hongeren zich niet uit, en wat hij eet prijzen we. KOm wel goed

11. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Tjonge wat knap dat jullie er zo relaxt onder zijn ( of zo overkomen).
    Ik kan me niet voorstellen dat ik er zo relaxt onder kan zijn.

Ik bedoel het dus als compliment richting jullie.
    Mijn zoontje is pas 11 maanden en had de laatste tijd steeds meer behoefte aan afleiding anders at hij gewoon niet. Het ging van kwaad tot erger... nu hebben we het roer omgegooid en houden ons zelf voor:

eten = niet spelen, niet eten = uit de stoel en later nog eens proberen.
    Als dit bij ons maanden gaat aanhouden dan word ik volgens mij gillend gek, vooral ook omdat hij op KDV wel normaal eet.

Deel Deze Pagina