wat krijgen jullie kindjes voor de sint.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier word het waarschijnlijk een fiets en de brandweerkazerne van little people ofzo ik zou het verder niet weten hij heeft alles wel.

voor de kleine een activety(?????niet goed volgens mij) centre ofzo

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wij een klein kadootje denk ik en wat snoepgoed. Hij is 2 weken vantevoren ook jarig en wordt dan flink verwend en met de kerst doen we bij de opa's en oma's altijd kadootjes.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier wilt de oudste alles van Cars.
    En de jongste wilt altijd alles wat zijn broer heeft.
    Makkelijk dus, hahahaha!

Ik heb al wel van alles in huis liggen.
    Puzzels, houten treinbaan, cars auto's (wil tegen die tijd ook de dvd aanschaffen) dikkie dik boekjes.
    Alles in de uitverkoop gekocht bij ons op werk. :p

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn zoontje is dit jaar 21 maanden met Sinterklaas. Hij snapt er waarschijnlijk nog niet veel van, maar hij krijgt (net als vorig jaar, en zelfs toen hij nog in mijn buik zat, haha) een paar kleine kadootjes.

Ik vind het heel vroeg om er nu al mee bezig te zijn, maar goed, de pepernoten liggen ook al in de winkel... (en de eerste kerstkaarten heb ik ook een paar weken geleden al gespot!)

Ik ben blij dat het besef er nu nog niet is, want het lijkt me op de basisschool heel lastig worden. Als ik hier bijvoorbeeld ook lees over DS-en, V-tech-apparaten e.d.: ik ben bang dat mijn zoontje het later raar gaat vinden dat Sinterklaas zo'n verschil maakt tussen kindjes, en ik ben iig niet van plan om zoveel geld uit te gaan geven.

Ons eigen budget ligt op max. 20 euro, van mijn ouders ook, en van mijn broertje en zusje (voor ons zoontje) allebei een tientje, denk ik.

Ik heb iig al een nieuw zoekboek gezien in de winkel, met kartonnen bladzijden, en platen waarop van alles te ontdekken valt: 9,95. Waarschijnlijk vragen we kleine duplo-dingetjes, en misschien knutselspullen of een nieuwe pyjama oid (of mooie trui ofzo). Even kijken nog. Ik houd iig de action en de wibra in de gaten de komende tijd! Boeken zijn hier ook erg geliefd, nog even kijken of daar iets leuks in te vinden is (lees: ook nog een beetje leerzaam).

(uitleg van het 'leerzame' aspect: ik ben 'thuisblijfmoeder', en probeer mijn zoontje qua knutselen, dingen leren e.d. een beetje bij te laten blijven bij zijn leeftijdsgenootjes die op een kdv zitten. Niet dattie straks op de psz voor het eerst een potlood ziet, haha!)

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou eigenlijk hebben we het met 1 jaar eigenlijk wel altijd meegedaan, maar dat was meer omdat er dan anderen bij waren die nog geloofden of iig nog jong genoeg waren voor sinterklaas, en daarbij was het zowel bij mij als mijn man thuis toch wel traditie en een gezellig avondje.
    Bij mijn oudste was hij 2 mnd, maar mijn broertje was toen 10 en het jaar erop dus 11 ;) en weer een jaar later kreeg hij het wel mee en was zijn zusje een half jaar... en toen nr 3 er was, geloofden de oudste twee zelf nog dus dan blijf je er toch in. Maar voor een kleintje die toch niks van cadeautjes snapt koop je gewoon iets dat practisch is, zodat het voor de andere kinderen niet zo raar lijkt ;)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ahhhhhh daar krijg ik nou echt de tranen van in mijn ogen :)
    schattig zeg

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Van opa en oma en haar oom samen krijgt ze de v-tech babywalker. Van ons een boekje van tip de muis, waar zo'n beestje door het boekje zit (vanmiddag toevallig gekocht) (als man hem tenminste niet eerder tevoorschijn haalt)
    pyjama
    stapelblokken

van andere opa en oma en ooms en tantes 1 stuk speelgoed per stel (moet er wel een rem opzetten, want ze doen ook altijd kadootjes met kerst) en evt. een kledingstuk.

we vieren het hier met de hele familie samen dus zit er wel aan vast:D

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier hebben ze echt al zoveel!

We gaan hun kamer (die nu nog kaal is wbt kinderthema's) ombouwen en waarschijnlijk krijgen ze spulletjes voor op hun kamer. Dekbedovertek van hun favo tekenfilmfiguur, klok en dat soort dingen.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Thx voor de tip! :)
    Ik wist het niet zeker, toen ik erover had gelezen was hij nog niet uit, vandaar.

@Anna27: dat is ergens ook wel zo, maar ik denk dat je zo'n dingen altijd wel hebt...er zit bijvoorbeeld een moslimmeisje in mijn dochter's klas, die doen helemaal niks aan Sinterklaas, ook lastig uit te leggen. :)
    Wbt het geld; wij geven door het jaar heen eigenlijk niet veel cadeau's/speelgoed, alleen met de verjaardag en met Kerst kleine dingetjes.(of we moesten toevallig iets leuks op rommelmarkt/marktplaats tegenkomen) Dus bij Sinterklaas geven wij meestal wel iets 'groots'. Andere mensen doen het misschien net andersom, maarja...je kunt niet met alles rekening houden. ;)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier was ik ook altijd diegene die alleen maar goedkope kado's kreeg van de sint in vergelijking met anderen op school. Maar ik was er niet minder blij om.

Nu ik ouder ben zie je pas echt hoever ouders soms doorslaan.
    Ik ken een stel kinderen die hoeven maar te roepen 'ik wil dit, dat en dat hebben' en de ouders kopen alles wat ze vraagt.. Tja, ben ik geen voorstander van.

Wij mochten op een gegeven moment dingen omcirkelen van het intertoys boek wat we leuk vonden. En dan zochten mijn ouders vaak 1 ding uit wat ze haalden. De rest waren leuke kleine dingetjes.

11. Anice

Anice Niet meer actief

Hier doen we niet zoveel aan Sinterklaas aangezien we niet in NL wonen. We vinden het wel gezellig om de kinderen wat mee te geven van dit oerhollandse feest. Ik bestel elk jaar van die pietenpakjes en ze krijgen een paar kado's. Aangezien ze eigenlijk alles al hebben moet ik eens goed nadenken wat we dit jaar aan kado's voor Sint en kerst moeten kopen. Zou het echt niet weten dit keer.

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    vind je t heel erg als ik nog ff niet aan sinterklaas wil denken?haha

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    jeetje nog niet echt aan gedacht over lijstje maar ik ben altijd wel mee bezig met wat Eva wel misschien leuk zou kunnen vinden.

ze heeft momenteel een gammel plastik keukentje die weinig kan omdat het omvalt bij het kleinste tikje.. de oventje' gaat ook met moeite open. maar ze vind het concept keukenprincess spelen wel leuk.
    ze heeft ook zo'n dienblad met theepot, kopjes, bordjes en broodjes.. speelt ze ook graag mee...
    denk dus aan om toch een betere keuken voor haar te kopen, al is het 2e hands en weer van plastic... maar dan een wat steviger plastic een. iemand ideeen?

daarnaast potten en pannen setje, en andere keuken benodigdheden ...
    en natuurlijk etenswaren.. so.. en ik geloof dat ze dan klaar is hhaa hoeft ze niks meer.

wat ik wel al aan het zoeken ben is leuk verkleedkleding.. ik wil voor haar een verkleedkist maken, maar of dat op pakjes avond gegeven word weet ik niet.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dit jaar beginnen we met de oudste van 5 ook met een lijstje maken. nu doen wij ook niet aan pakjesavond maar alleen paar keer de schoen omdat we in buitenland wonen. maar wel nederlandse tv dus ze krigjt wel alles mee. eerst wilden we niks doen maar door de tv hebben we toch maar besloten een paar keer schoen te doen.

verder is het hier net als de andere kindjes kerst vieren. en ook nog met de pasen dan gefen ze hier ook kadoos.

15. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier zitten we met smart te wachten op de speelgoed boeken.

we hebben nog wat sluban/lego dozen nieuw staan, dus ze krijgen beide vast een doos sluban.
    verder voor de oudste van 4 denken we aan:
    * strijkkralen
    * ík leer rekenen"
    * verkeersspel Cars
    * Miniloco,

voor de jongste van 2 en een half
    * nieuwe puzzels
    * ikea trein

beide krijgen standaard ook een pyama, verder weet ik het echt nog niet en moet ik absoluut even inspiratie op doen, dus ik zit hier echt met smart op de 3 boeken te wachten!!!

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Budget hier is niet echt van belang. Zeker ook omdat we sint, kerst en verjaardag in 20 dagen te vieren hebben.
    Moet natuurlijk niet honderden €'s gaan kosten, maaa koop dat wat ik leuk vind en wat ze wanneer krijgt zien we dan wel weer.
    N meevaller is wel dat ik maar weinig echt leuke dingen zie!
    En we hebben maar 1 Ukki, dus dat scheeld ook al weer.

Wel trouwens gister een super deal gemaakt via MP voor een speelgoedkast. :D:D

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben vorig jaar (Uk werd 22dec 1) gewoon wat kleins gedaan voor het idee zeg maar.
    Direct na sinterklaas zetten wij de kerstboom op, en daar komen dat alle resterende kadotjes onder te liggen. Uk mag op haar verjaardag 2 kadotjes uitzoeken die dronder liggen (en ze krijgt n paar die ze sowieso krijgt voor dr verjaardag). De rest word bewaard voor kerst.
    Zo hebben wij het vorig jaar gedaan, en wil dit ook zo blijven doen.

18. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Vaak heeft Kruidvat die, voor 1 euro oid

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Lucia: wij geven door het jaar heen ook eigenlijk nooit cadeautjes (schoonfamilie helaas wel heel veel... ik ben er niet zo'n voorstander van...). Ik heb wel vaak de neiging als ik iets leuks zie hoor, maar vind het gewoon eigenlijk niet nodig. Hij heeft genoeg om mee te spelen.

Verder zijn wij erg van het 'geen-licht-en-geen-geluid-speelgoed'. Laat ze hun fantasie en creativiteit eerst maar eens leren gebruiken. Ik viel eerlijk gezegd al van mijn stoel toen het pleegkindje van mijn ouders voor zijn 7e verjaardag van hun een DS kreeg (mede, omdat wij vroeger ook altijd kleine cadeautjes kregen, en ik bijvoorbeeld pas op mijn 18e verjaardag een tv voor op mijn kamer kreeg, maar ook omdat ik het op die leeftijd nog niet nodig vind....). Blijkbaar werkt dat tegenwoordig toch anders... (als ik hier de leeftijden zie van de kindjes met een DS oid).

Gelukkig (!) is iedereen verschillend, en bepaalt iedereen voor zich of en wanneer hun kind dergelijke cadeaus krijgt. Toch ben ik erg benieuwd hoe dat zich de komende jaren bij ons gaat ontwikkelen (ander voorbeeld: wij willen zo lang mogelijk vermijden om snoep te geven, maar daar kun je op een gegeven moment waarschijnlijk ook niet meer onderuit....)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dank je! leuk idee voor zijn verjaardag! (3)
    ik heb m gegoogeld en hij kost maar 25 euro bij de bol.com:)
    Oh ik zie dat iemand anders dat ook al zei..

Deel Deze Pagina