Na aanleiding van mijn andere topic : http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/480169-doet-soms-zon-verdriet-pijn-erg-lang-verhaal.html Heb ik eigenlijk een vraag . Ik zou graag een boek schrijven , ik ben gek op schrijven ..dat ik 13 was Heb ik in een jaar tijd een film script geschreven en deze gingen we uitspelen met vrienden en opnemen. We kwamen er zelfs mee in de krant enz. En daarnaast zou het super zijn voor mijn verwerking. Natuurlijk verander ik de namen enz. En hoe zal ik het dan schrijven ? Ik denk het beste is vanuit de ik-vorm omdat ik mijn gevoel er dan ook helemaal in kan gooien. Naja het was maar een idee haha
Ik heb op mijn 15e al mijn verdriet en woede van mij afgeschreven in een boek. Heb ik toen aan mijn docent Nederlands gegeven en die vond het zoooo goed. Hij gebruikt het nu nog steeds als begrijpend lezen test. Wat voelde ik me vereerd. Geschreven uit de zij/hij vorm. Ik wou afstand nemen van mijn verdriet en woede en dat was de beste manier. Heb er verder niks mee gedaan. Heb het ondertussen ook nietmeer, die docent dus wel nog. Spreek hem nog regelmatig.
Het verbaast me eigenlijk dat je dat aan ons vraagt. Het is jouw boek, met jouw creativiteit en schrijftalent er in. Ik denk dat het helemaal aan jou is om te bepalen in welke vorm je dat doet. Als je er één lang gedicht van wil maken moet je dat ook zelf weten. Jouw verhaal is namelijk heel persoonlijk en je wil er ook wat aan hebben wat verwerking betreft. Zelf vind ik bij verwerking vooral belangrijk om structuur en orde te creëren in mijn hoofd. Je moet maar zien wat voor jou werkt.
ik denk inderdaad dat het mijn hoofd leeg zou gaan maken en dat ik het ook echt kan afsluiten , echt los kan laten en echt een plek kan geven. nu denk ik telkens dat ik dat gedaan heb en dan kom ik er toch weer achter dat ik het nog helemaal niet heb los gelaten. En dan kan ik een nieuw boek openen , een nieuw boek met schone witte bladzijdes ...