Hallo allemaal, Ivm de reflux van ons jongste telg ben ik het één en ander gaan lezen toen ik hier de tip kreeg een KMA vrij dieet te proberen. Toen ik de symptomen las, viel er ineens vanalles op zijn plek mbt mijn dochter van bijna 3. Zij heeft regelmatig exceem, erg dunne poep (niet gewoon dun, maar extreem) en nog wat kleine dingen erbij. Ik heb toen in eerste instantie alle melkproducten vervangen door soja om te kijken of ze daar op zou reageren. Binnen 3 weken was haar exceem ontzettend verminderd/ bijna verdwenen en haar poep dikker. Echter leek KMA mij wat overdreven en dacht ik zelf meer aan lactose-intolerantie. Ze krijgt dan ook nog wel bijv. kaas op brood en af en toe een klein beetje gewone yoghurt. Nu zijn we vanochtend bij een dietiste geweest omdat ik graag advies wilde over hoe ik nu verder moest. Zij vond de klachten van F. klinken als lactose-intolerantie enkel is exceem geen symptoom van LI maar van KMA, dus ze twijfelde heel erg. Ook omdat KMA meestal al bij jonge kinderen naar voren komt, en dit bij F. niet het geval is geweest. Komende maand moet ik dus een aantal dagen bijhouden wat ze eet en of ze hierop reageert, zodat we over een maand kijken of we door kunnen op de huidige manier (met sojaproducten) of dat ze op KMA vrij dieet moet. Nu ben ik benieuwd of heir mensen zijn met kindjes waarbij ook in een "later" stadium pas KMA werd geconstateerd, of dat er kindjes zijn met lactose-intolerantie die ook exceem als symptoom hadden. Ik ben voor onze zoon nog niet begonnen met een KMA vrij dieet omdat de KA dit in eerste instantie onzin vond. (ik gaf aan dat dit niet in de familie voorkwam) Bij nader inzien blijk echter dat mijn zusje ook een lactose-intolerantie heeft, en onze dochter dus ook zoiets. Lijkt mij dat ik het beste alsnog maar kan beginnen toch? En dan lactose-vrij of KMA-vrij??
Hier zijn we er na 6,5 maand achter dat hij KMA heeft. Als het goed is krijgen we maandag de verklaring voor de verzekering. Kleine man spuugde veel, sliep overdag niet, was alleen maar aan het huilen, ademde raar en hoeste veel. Nu over op de pepti sinds bijna 4 weken. Spuugt niet meer (af en toe een mondje terug geven), slaapt heerlijk overdag varierend van 1 uur tot bijna 3 uur, huilt normaal dus ongeveer een uurtje pd, ademt weer normaal en hoest alleen als hij niet goed oplet met eten . Succes!!
Ja, je zou prima op dieet kunnen gaan. Ik zou dan kiezen voor koemelkvrij, bv zit nl. ook veel lactose in en volgens mij komt li weinig voor bij baby's. Ik heb ook gelijk ei en soja laten staan en soja bleek ze ook allergisch voor te zijn net zoals voor koemelk.