vast voedsel en hardere stoelgang

Discussie in 'Voeding' gestart door Katje2, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    hoi,

mijn zoontje is 5 maand en eet sind een maand groentepap en sinds zaterdag fruitpap, hij lust dit allebeu heel graag.
    sindsdien is zijn stoelgang harder en meerddere keren per dag, niet altijd heel veel? is dit normaal door de vaste voeding, kan dit kwaad?
    ik bied hem hierbij nog 3 flessen van 120/7 aan, die drinkt hij niet altijd op. zou hij dan nog genoeg melk binnenkrijgen? meer krijg ik er niet in hoor.

bedankt
    katje

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind de melk erg weinig!! Ik weet niet wat de minimum is maar de max. is in elk geval 1000ml. Persoonlijk zou ik de groente en fruit even laten voor wat het is, melk is veel belangrijker en ik zou er toch proberen minimaal 600cc erin te krijgen. 3 flessen is ook wel heel weinig. Je kunt toch prima wat vaker een kleinere fles aanbieden?

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Misschien i.d. meerdere keren een kleinere fles. En ik zou ook de flesvoeding als prioriteit nemen. Daarna pas groente en fruit dat is op deze leeftijd echt nog bijvoeding.
    Maar om op je vraag te antwoorden. Ik herken wel dat het ontlastingspatroon veranderd met vast voedsel. Darmen moeten daar toch even echt aan wennen.

4. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje wat weinig melk...melk is nog altijd de hoofdvoeding...en qua zuivel moet het volgens mij ehct een stuk hoger zijn...

mijn zoontje is 11 mnd...en die heeft al minstens 400cc zuivel nodig...voor 6 mnd is dat veel hoger...je kindje groeit nog ehct op melk...buiten dat heeft je kindje veel meer vocht nodig!

ik zou eerder kiezen voor een flesje extra ipv groente of fruit...

ontlasting die hard is...is vaak tekort aan vocht...ik zou meer flesjes geven...danwel kleine hoeveelheden

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier veranderde de ontlasting ook wel met vaste voeding, maar hier dronk ze toen we begonnen met voeding nog een liter melk. Nu drinkt ze nog ca 700-800cc melk. Tot een half jaar vervangt voedsel echt nog geen melkfles hoor! Dus je kindje mag/moet echt nog 4 flessen 180+6, minimaal! En drinkt hij wel 1 a 2 flessen water/thee/sap naast de melk of krijgt hij echt maar 3 flessen binnen?

6. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    hij krijgt telkens water na zijn groentenpap en fruitpap.
    maar blijkbaar hebben ze niet overal het zelfde beleid, bij ons in Kind en Gezin zeggen ze net juist dat die groenten en fruitpap een fles vervangt, ik bied hem nog steeds 700 ml melk aan, dit is toch niet weinig? en uit groenten en fruit haalt hij toch ook zijn vocht? hij heeft goede plasluiers, is vrolijk, lacht veel...
    vanaf 6 maanden starten met bijvoedingen vinden ze bij ons net laat. en ik vond dat Simonneke eraan toe was.

ik denk dat het een beetje je eigen moedergevoel volgen ook is, niet?

7. fafje

fafje Niet meer actief

oke, trowuenas..bij ons is de verhouding water en schepjes niet hetzelfde zi eik nu..

120 ml water is bij ons 4 scheppen...1 schepje voeidng met 30 cc water...

dus een les van 120 bij ons maakt in totaal iets van 140ml voeding...dit x 3....is dus heel weinig...

maar ik begrijp dat jij uitkomt met 3 flessne op 700 ml voeding!?

ja het is je gevoel volgen...eventueel zou je dan laxerend fruit kunnen proberen...hier werkt hele rijpe peer en pruim goed voor de darmen, ook avocado

8. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    man man man, ik heb serieus verkeerd getypt
    het is uiteraard 3x 210/7 dat ik geef.
    anders zou het id heeeel weinig zijn!

9. fafje

fafje Niet meer actief

OHHH hahaha oke oke oke...!!!

nee dat is vers fruit ene tip..als je dat al deed...eventjes geen banaan kan ook helpen..

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha, wat zo'n typ fout wel niet teweeg brengt ;) zo geef je inderdaad voldoende melk hoor! Hier moet ze ook wat wennen aan voeding, ze heeft soms een keutel, soms een klein beetje en soms een broek vol. Doe je wel een lepeltje olie over de groenten? Dat wil ook goed helpen en de vetten kan je kindje goed gebruiken!

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ha ha .. .ik dacht al 120+7 dat worden erg dikke flessen...

Deel Deze Pagina